Fotografie Contest #1

Wesley S.

DE EMHAER BOY!
Omdat het sommige mensen wel leuk leek om voor de fun een soort van contest te beginnen, bij deze dus.
Het is puur om de fun en om te zien hoe andere dat ondewerp weer anders weergeven op een foto. Niet alleen leuk om mee te doen maar misschien ook leerzaam voor de beginnende fotograaf ;)

Het is heel simpel, er word steeds door de winner een onderwerp bedacht en deze staat de komende 3 weken als "Opdracht" voor de mensen die het leuk vinden te laten zien hoe hun het beste deze opdracht kunnen overzetten naar een mooie foto.

De Regels

- Geposte foto's het liefste op een zichtbaar formaat van 800x600. Je mag natuurlijk ook groter maar doe dit dan in een link of in de bekende [ir]-tags.
- Je mag maximaal 1 à 2 foto's posten over het onderwerp.
- Je mag de foto naar eigen smaak bewerken maar nog wel dat het een foto is.
- De winnaar word gekozen d.m.v. een Poll waar iedereen zijn beste foto mag posten (dus geen reactie topic)
- Om de 3 weken word er een nieuwe onderwerp gekozen door de winnaar.
- Geen foto's kopieren / stelen van andere fotografie en zo bewerken dat het lijkt of jij hem hebt gemaakt.
- Je mag reageren op andermans foto's maar maak er geen chat-topic van daar hebben we deze nog steeds voor: http://forum.scooterforum.net/forum/f33/algemeen-fotografie-topic-4-a-149786/

Extra Regels (Hoeven dus niet)
- Misschien is het wel leuk om er bij te zetten welk toestel & lens je hebt gebruik.
- Of je de foto hebt bewerkt of niet.


Het onderwerp is: TECHNIEK (t/m 16-03-2008 en dan word de winnaar gekozen)

Uitleg onderwerp: Denk hierbij aan de techniek die we dagelijks gebruiken of gewoon uit het verleden. Zorg dat het onderwerp zichtbaar is in de foto.



HAVE FUN! :D :D
 
Last edited by a moderator:
Advertisement - register to remove this

Kan leuk worden, ben benieuwd hoe serieus men hier mee bezig gaat.
Ik ga niets beloven, maar misschien heb ik deze week ook nog wel zin/tijd.
 
Ik stel voor dat we het iets anders aanpakken. Dat de inzendingen worden verstuurd naar één iemand (bijv. topicstarter/winnaar) en die alle foto's in 1 post zet op de uiterste datum.

Hiermee voorkom je dat mensen ideëen van elkaar overnemen, of de moed wellicht in de schoenen zakt.

Je zag bij het autotuning-photoshop topic ook vaak dat mensen originele ideëen van elkaar overnamen.
 
Maakt 't topic wel wat meer dood.

Je kan elkaar toch gewoon proberen te overtreffen, denk dat je 't snel genoeg opmerkt wanneer iemand echt zelfde setting/onderwerp gebruikt, am i rite?
 
Is 't niet beter om gewoon hier te reageren?
Dan wordt ook 't fotografie topic niet vervuild met 2 topics die door elkaar lopen.

Of is dat in overleg met mods?
 
Count me in als ik tijd en een tof idee heb :)
Lijkt me idd om hier toch wel te reageren telkens anders krijg je inderdaad 2 dingen door elkaar.
 
Back
Top