Ervaring met Tuners.

Mijn sonic is getunes door XSH

Ben er zeer tevreden mee
Marco heeft me (zie beneden) getuned:

- carters
- kelk+ carbu
- spruitstuk
- wig
- membraan

score met stnd 7 poorter 22.2 straat afstelling

:)
 
EPC/RST tuning

Ziet er allemaal mooi uit, vooral de afwerking
wachttijd 1 tot 2 weken
Je kan altijd terecht met vragen etc...
Niet duur ivm andere tuners

Perfect gewoon!!
 
ik heb dit bij 3br laten doen,..

-cilinder > tunen.
-blok > tunen.
-blok > kotteren.

Ziet er goed uit,..alleen moest ik iets langer wachten.

Voor de rest was alles oke.
 
k heb mijn blok laten tunen door epc/rst zag der zeer netjes uit en had binne 2 weken mijn blok terug nu heb k mijn vl14 spruitstuk en wigje erheen gebracht :)
 
Cilinder, Carters, Inlaat by Twins Scooterservice laten doen.

Wachttijd 2 weken i.v.m Kotteren, Nadat dit klaar was, was alles met een dag klaar.
Ben er 100% tevreden over. Knalt ziekelijk hard en zag er allemaal Perfect uit.
Voor vragen kan ik ook ALTIJD terecht.
 
Waar heb je het laten doen?

3BR

Wat heb je laten doen?

Polini Evo 70 Cilinder laten tunen stage3

Wat was de prijs?

75 excl verzenden

Wat vondt je van de kwaliteit?

Zeer netjes. alleen geen gepolijst uitlaat poortje maar daar is prijs ook naar.

Hoe is de service?

Goed. Joost beanwoord je vragen altijd en neemt de tijd voor je. ik had mijn cilinder maandag verstuurd en had hem vrijdag weer terug


Waren ze klantvriendelijk?

Ja zeer goed

Zijn de presaties naar de prijs die je betaald hebt? (in jou optiek)

Ik heb helaas niet met deze cilinder gebankt. maar het gevoels verschil tussen std en tuned was enorm!

Zou je er nog een keer terug komen?

Ja cker. ik ga morgen mijn Speed die kant op sturen voor een tune beurtje
 
piaggio bwz said:
Wat vondt je van de kwaliteit?

Zeer netjes. alleen geen gepolijst uitlaat poortje maar daar is prijs ook naar.

misschien dat ik nu offtopic ga, maar er zijn ook hele goeie tuners (bijna allemaal) die de uitlaatpoort ongepolijst laten, en daardoor toch veel kunnen vragen. omdat het naar mijn weten gewoon weinig nut heeft.
 
ik ben in contact gekomen met heiko, ik wilde eerst mijn cilinder en carter laten tunen, uiteraard

uiteindelijk heeft hij veel dingen voor mij gedaan, zoals coaten, lassen, dingen aanpassen, lachgas systeem in elkaar gezet, naar de testbank...

kwaliteit: goed
prijs: tunen was goedkoper dan de meeste andere tuners
service: niet over te klagen
klantvriendelijk: ja, je kan ook altijd bellen
pluspunt is gewoon dat je meer kan laten doen dan alleen tunen

site: www.heikotuning.nl
 
- Waar heb je het laten doen?
3br (Joost)


- Wat heb je laten doen?
cilinder, carter, membraan en spruitstuk laten bewerken.


-Wat was de prijs?
160 euro


- Wat vondt je van de kwaliteit?
Om voor te huilen!

1) De cilinder
Ik had gevraagd voor de cilinder stage 3 te tunen.

Dus:
- Cilinderhemd aanpassen. (NIET GEDAAN)
- Zuiger aanpassen (NIET GEDAAN)
- Spoelpoorten transfers egaliseren.
- Spoelpoorten gelijk leggen. (NIET GEDAAN)
- Uitlaatpoort timing aanpassen. (NIET/SLECHT GEDAAN)
- Uitlaatpoort vorm aanpassen.
- Uitlaatschacht egaliseren.
- Uitlaatschacht opschonen.
- Uitlaatpoort afwerken.
- Spoelpoorten afwerken. (TIMING NIET VERANDERD --> origineel zeer slechte timing!)
- Bevels aanbrengen.
- Zuiger afwerken (NIET GEDAAN)


2) Het carter
Ik had gevraagd om het carter stage 2 te tunen, dus:

- Flow richting spoelpoorten verbeteren. (MATIG)
- Interne flow verbeteren. (MATIG)
- Spoelgangen aanpassen aan de cilinder. (MATIG, aangezien de cilinder amper bewerkt werd!)
- Afwerking smeergaatjes cilinderkant. (NIET GEDAAN)


3) Het membraan:
16bisup.jpg

Rechts zie je het 3br bewerkte membraan
Links zie je het membraan dat ikzelf bewerkt heb.

Sorry hoor, maar achter dat membraan staat een 24mm, dat membraan van 3br heeft een veel te kleine doorlaat.


4) Het spruitstuk:
Het 24mm spruitstuk had ik zelf gefreest, gedraait en laten lassen aangezien je voor een Honda Camino maar tot maximum 21mm kan verkrijgen.
Dit spruitstuk moest nog mooit afgewerkt worden, maar hieraan hebben ze NIETS gedaan.


- Hoe is de service?
Zeer slecht, zoals je hierboven kan lezen


Waren ze klantvriendelijk?
Ja, tot ik achteraf terug contact opnam. Ze bleven doorhameren dat alles zo goed mogenlijk gedaan was,...


- Zijn de presaties naar de prijs die je betaald hebt? (in jou optiek)
Nee absoluut niet, veel geld betaald voor maar half werk (als je het al half werk mag noemen).


- Zou je er nog een keer terug komen?
Nooit meer!


Ik snap echt niet hoe dit zo erg kan tegenslagen.
Misschien omdat het "maar" een Honda Camino is?! Het is/was wel de bedoeling van ermee te sprinten en een maximum aan vermogen uit het motorblok te halen.

Tijdgebrek? Geen motivatie? Geen kennis?

Joost had nochtans ALLE onderdelen om alles goed te tunen en te meten/controleren.

Ik had hem gegeven:
- carters
- krukas
- lagers & oliekeerringen + carterpakking
- HPI
- complete cilinderkit
- spruitstuk
- membraan
- Stage 6 24mm carburateur
- Malossi E13 filter


Absoluut een dikke afrader!
 
zou je het niet eerst eens monteren en kijken hoe het presteert ?
Ik heb er ondertussen zelfs al mee gesprint, anders kon ik mijn mening ook niet geven hé...

Nadat ik mijn spullen terug had van 3br, ben ik langs Joël Selder gegaan voor een uitlaat te laten berekenen.

Joël heeft mijn spoel- en uitlaatpoorttiming bekeken, en die was om te huilen...
Cilinder moest 2.15mm opgehoogd worden en vervolgens aan de bovenkant weer afgevlakt worden. Dus 3br had echt wel rampzalig/lui te werk gegaan.


Joël verschoot er ook héél erg van, en het was hijzelf dat mij aanraadde om contact op te nemen met 3br omdat het echt zo triest getuned was...


Hier de 3br bewerkte onderdelen:
1zyx7us.jpg


vukpl.jpg


2v8rea1.jpg


2cqgzd4.jpg


2ivb80o.jpg



Originele athena 47.6mm alu cilinder:
f03kzl.jpg


6ql8ur.jpg


28bfhqe.jpg


Ik weet het, het zijn geen denderende foto's, maar een betere heb ik helaas niet.

Kortom, ik lul hier niet wat uit mijn nek om 3br zwart te maken.
Had het tunewerk GOED geweest zoals verwacht werd, dan kwam ik graag goed praten over hun.
Nu kan ik dat jammergenoeg niet, aangezien ik helemaal niet tevreden ben over hun service.
 
misschien raar om te zeggen, maar voor 160 euro zou ik ook niet teveel verwachten. Daarnaast vindt ik wel dat als er dingen zijn afgesproken die gebeuren moeten die wel gedaan moeten worden voor het afgesproken bedrag.
 
Ik snap best dat je niet tevreden bent, maar waarschijnlijk heeft Joost niet de beschikking over een draaibank/haakse frees waardoor hij de spoelpoorttiming niet kan veranderen. En misschien liggen zijn prijzen daarom ook zo laag...voor 160 euro heel je blok laten doen is erg weinig geld. Daarnaast..wie zegt dat jouw zelf-tuned membraan beter is dan die van Joost? Dat carter vind ik er netjes uitzien, en de uitlaatpoort ligt er ook best wel strak in. Het enige negatieve puntje wat je dus eigenlijk mag hebben is de spoelpoorttiming. Maarja...wat als Joost nou gewoon echt dacht dat het zo beter zou zijn? Ik vind dat je niet mag zeggen dat Joost het allemaal heeft afgeraffeld, want dat is niet helemaal waar.

Je moet de prijs/kwaliteit verhouding aanhouden, en dan valt het denk ik allemaal best wel mee. Maar ik ben het natuurlijk wel met je eens dat er een aantal dingen gewoon NIET zijn gebeurt, terwijl dat wel op de site staat.
 
Als je vraagt om de cilinder stage 3 te doen, als je kijkt wat er op hun site staat wat stage 3 inhoudt, dan is er precies de helft NIET van gedaan.

Als Joost de nodige machines/gereedschap niet heeft om de spoelpoorttiming aan te passen, dan hoeft hij het ook niet op zijn site te zetten.

Ter verduidelijking:
Met 1 voetpakking en 1 koppakking (diegene dat bij de cilinderkit zit) gingen de spoelpoorten maar voor de helft open...
Hierover heeft Joost zelfs niets gezegd, dus ik vermoed dat hij niet eens 1 keer de zuiger en cilinder op het blokje gemonteerd heeft om te kijken hoe het precies zit...


Hier een voorbeeld van een athena (zelfde als die van mij) getuned door Beunhaas:
25ztdl0.jpg


5zquwx.jpg


5zquwx.jpg



Ik weet dat je niet meteen het werk van een andere tuner kan vergelijken met dat van een ander. Maar aan de BHT getunede athena is overduidelijk veel meer en extremer aan bewerkt, oa: zuiger aangepast, hemd aangepast, spoelers veel meer aangepast,...


En ivm het bedrag, in mijn ogen heeft Joost enkel het carter en cilinder bewerkt. Dat membraan wat hij gedaan heeft, was nog geen 5 minuten werk.
De cilinder is niet stage 3 bewerkt, dus moest hij ook niet stage 3 aanrekenen, idem voor het carter.

Ik begrijp dat jullie 3br een beetje willen verdedigen. Alvorens ik mijn onderdelen liet tunen had ik dit topic gelezen en 3br leek mij precies een goede tuner.
Maar nu ik mijn eigen onderdelen heb laten doen, stond ik (en ook velen anderen!) verbaasd van het povere werk dat ze verricht hebben.


Owja en ivm het membraan: 3br heeft gewoon een klein stukje weggefreest, omd e flow te verbeteren.
Dat is een origineel membraan, origineel zit er een 12mm carburateur erachter.
Ik zat met een 24mm carburateur, dus de doorlaat mocht ook wel een pak groter...
De doorlaat van het membraan dat ik bewerkt heb is niet extreem veel groter, maar wel groter dan het originele membraan van 3br.
 
Last edited:
Ik meng me niet in de discussie..

Maar meer aanpassen, betekend niet altij meer vermogen... Het zijn de kleine dingen die je veel meer vermogen opleveren....
 
Back
Top