- Waar heb je het laten doen?
3br (Joost)
- Wat heb je laten doen?
cilinder, carter, membraan en spruitstuk laten bewerken.
-Wat was de prijs?
160 euro
- Wat vondt je van de kwaliteit?
Om voor te huilen!
1) De cilinder
Ik had gevraagd voor de cilinder stage 3 te tunen.
Dus:
- Cilinderhemd aanpassen. (NIET GEDAAN)
- Zuiger aanpassen (NIET GEDAAN)
- Spoelpoorten transfers egaliseren.
- Spoelpoorten gelijk leggen. (NIET GEDAAN)
- Uitlaatpoort timing aanpassen. (NIET/SLECHT GEDAAN)
- Uitlaatpoort vorm aanpassen.
- Uitlaatschacht egaliseren.
- Uitlaatschacht opschonen.
- Uitlaatpoort afwerken.
- Spoelpoorten afwerken. (TIMING NIET VERANDERD --> origineel zeer slechte timing!)
- Bevels aanbrengen.
- Zuiger afwerken (NIET GEDAAN)
2) Het carter
Ik had gevraagd om het carter stage 2 te tunen, dus:
- Flow richting spoelpoorten verbeteren. (MATIG)
- Interne flow verbeteren. (MATIG)
- Spoelgangen aanpassen aan de cilinder. (MATIG, aangezien de cilinder amper bewerkt werd!)
- Afwerking smeergaatjes cilinderkant. (NIET GEDAAN)
3) Het membraan:
Rechts zie je het 3br bewerkte membraan
Links zie je het membraan dat ikzelf bewerkt heb.
Sorry hoor, maar achter dat membraan staat een 24mm, dat membraan van 3br heeft een veel te kleine doorlaat.
4) Het spruitstuk:
Het 24mm spruitstuk had ik zelf gefreest, gedraait en laten lassen aangezien je voor een Honda Camino maar tot maximum 21mm kan verkrijgen.
Dit spruitstuk moest nog mooit afgewerkt worden, maar hieraan hebben ze NIETS gedaan.
- Hoe is de service?
Zeer slecht, zoals je hierboven kan lezen
Waren ze klantvriendelijk?
Ja, tot ik achteraf terug contact opnam. Ze bleven doorhameren dat alles zo goed mogenlijk gedaan was,...
- Zijn de presaties naar de prijs die je betaald hebt? (in jou optiek)
Nee absoluut niet, veel geld betaald voor maar half werk (als je het al half werk mag noemen).
- Zou je er nog een keer terug komen?
Nooit meer!
Ik snap echt niet hoe dit zo erg kan tegenslagen.
Misschien omdat het "maar" een Honda Camino is?! Het is/was wel de bedoeling van ermee te sprinten en een maximum aan vermogen uit het motorblok te halen.
Tijdgebrek? Geen motivatie? Geen kennis?
Joost had nochtans ALLE onderdelen om alles goed te tunen en te meten/controleren.
Ik had hem gegeven:
- carters
- krukas
- lagers & oliekeerringen + carterpakking
- HPI
- complete cilinderkit
- spruitstuk
- membraan
- Stage 6 24mm carburateur
- Malossi E13 filter
Absoluut een dikke afrader!