Ervaring met 28mm@mina

Chiel

Well-Known Member
Ik zat er over te denken om een 28mm keihnin of mikuni aan te schaffen! Nu heb ik al een rechtspruitstuk van malossi waar een 28mm in past, maar zoals normaal op mina moet dit al 20mm opgehoogd worden bij een 24mm mikuni! Dus nu mijn vraag heeft iemand al eninge ervaring met een 28mm op een recht spruitstuk? Dus hoeveel heb je m opgehoogd en wat voor gevolgen heeft dat, negatief of niet? Zal haast wel, want hij moet volges mij meer dan 30mm worden opgehoogd! Thanx
 
Advertisement - register to remove this

Een vriend van mij heeft er 1 op z'n beta. Deze had hij eerst flink opgehoogd (38mm geloof ik) maar dit was ook omdat het beta freem erg in de weg zat. Hij heeft nu een stuk weggeslepen en rijd nu met en ophoging van 25mm geloof ik.

Op de zip hadden we btw nietzoveel last met de 28mm.
 
ik reed met 28mm en 29mm spruitstukvan hebo. brak meteen af dat spruitstuk. ik denk door de kou.. en het zit op een beta en dan zit het frame ook verschrikkelijk in de weg. moest ik ook aanpassen. maar het liep wel vet!
 
Waarom richt je de carb niet recht naar voren, dus met de vlotterbak boven de cilinder als het ware...

Of gaat dat ook niet...

Het blijft natuurlijk altijd passen en meten met zo'n carb.
 
dat gaat niet passen.... een mikuni 28 is zoooo groot, dan moet je dus zeker bijna 4 cm ophogen en daardoor is de functie van het korte spruitstuk eigelijk gewoon weg, wel heb je misschien een betere flow... De carb moet je daardoor wel scheef hangen en kan hij af en toe wel eens gaan lekken... met mijn 24 had ik hier namelijk wel last van, weet niet of anderen dat ook hebben?
 
Bekend probleem ja, ik moet wel zeggen dat zo'n Mikuni 24 vlakschuiver dat heel snel heeft, veel sneller dan een Dell'Orto carb bijvoorbeeld.
Voor zo'n 24 kun je ook gewoon het standaard spruitstuk aanpassen, dan past het allemaal vrij mooi en zit je niet met een belachelijk lange inlaat zoals zo'n TOP spruitstuk.... Bovendien is het standaard spruitstuk behoorlijk ruim qua doorlaat.

Maar of dat met een 28 ook gaat? Misschien moet je zelf wat maken of laten maken, een spruitstukje is in feite simpel gemaakt...
 
Probeeer het anders met het systeemwaat jeffry van der vaart heeft in topic van projecten staat hij onder sr stealth...

geen ophoging nodig dan...
 
Stel men past de originele spruitstuk aan, hoe moet de vorm van de uitgang van de spruitstuk zijn die naar de membraan gaat:
1. Net als bij top spruitstuk overgang van rond naar vierkant, zodat het vloeiend overloopt naar membraan
2. Net als malossi of origineel spruitstuk gewoon rond....

Lijkt mij dat 1. beter is voor de flow...
 
Die manier van jeffrey ziet er aardig uit, maar ik vraag me af of het echt sterk genoeg is, ook al zegt ie wel dat het berekent is!
Maar het is dus niet mogelijk om hem hetzelfde te monteren als mijn 24mm, dus met een opgehoogd rechtspruitstuk over de cilinder heen? Want vraag me ook af of ie wel past op dat malossi spruitstuk, 24mm past er net in!
 
Originally posted by Chiel
Die manier van jeffrey ziet er aardig uit, maar ik vraag me af of het echt sterk genoeg is, ook al zegt ie wel dat het berekent is!
Maar het is dus niet mogelijk om hem hetzelfde te monteren als mijn 24mm, dus met een opgehoogd rechtspruitstuk over de cilinder heen? Want vraag me ook af of ie wel past op dat malossi spruitstuk, 24mm past er net in!


wij bouwen bij ons bedrijf complete liften en heb nog nooit gehad dat een berekening niet zou kloppen,dit zou namelijk bijzonder bloedig worden.
die berekeningen echt zijn niet in een kwartiertje bedacht ofzow.
we zijn er weken mee bezig geweest en dus niet over 1 nacht ijs.
:| ik zou echt niet met mn scoot gaan rijden als tie niet veilig is.
ik heb geen deadwish.
 
Originally posted by The One
Het gaat over een minarelli Joor...:p

Begrijp niet wat je bedoelt
Volgens mij bedoeld hij dat alles meer dan sterk genoeg is (2x zo sterk als nodig zou zijn). Neem bijv. velgen. Daar kan je best wel wat uit wegfrezen zonder dat het risicovol wordt. De velgen zullen altijd zwakker worden namelijk.
 
Back
Top