Pronk
Pronk Racing Service
Achter de zin staat gewoon dat JST dit heeft getest dat er bij dit blok een krappere squish meer vermogen leverde. Ik heb niet gezegt dat een krappere squish voor meer vermogen zorgt.
maar ben denks niet duidelijk genoeg geweest
Nee hoor, zoals Thinuz ook al aangaf was jij wel duidelijk, maar ik heb de verkeerde gequote, mijn opmerking was bedoelt voor firefox_16, sorry daarvoor.
En nog even terugkomend op de opmerking van Thinuz, het is onzin dat een krappere squish vaak voor meer vermogen zorgt. Dit is vaak alleen het geval als de timing te hoog stond en deze vervolgens door de krappere squish lager wordt gelegd. Het is fout om te zeggen : meer compressie = meer vermogen. Bij een hogere compressie moet de motor harder werken om de krukas rond te krijgen, wat je wel vaak ziet is dat de motor onderin krachtiger wordt bij en hogere compressie, maar dat hij op topvermogen (en dus vooral het doorlopen op topsnelheid)juist wat inlevert.
Maargoed...genoeg daarover, ik weet inmiddels dat elk verhaal 2 kanten heeft wat firefox_16 Vs. EPC betreft. De squish stond misschien wel op 0,75 omdat de timing dan beter uitkwam? Dat zou zomaar kunnen, wat ik zelf heb gehad is dat een klant zeurde over een te ruime squish, maar de beste man bleek gewoon niet zuiver te kunnen meten, want die squish stond gewoon op 0,50.
En is jouw carter echt zo slecht getuned? Of vind jij dat omdat het niet gepolijst is oid? Ook dat zie ik vaker voorbij komen, het is lullig om een zaak af te zeiken zonder enig bewijs te tonen. Tenminste...dat is mijn mening.
Natuurlijk kan het ook zijn dat je helemaal gelijk hebt, alleen betwijfel ik dat momenteel omdat EPC in principe toch erg mooie resultaten neerzet. (qua prestaties & qua klantenbeoordelingen als ik het zo lees)