Ervaring met Tuners.

Achter de zin staat gewoon dat JST dit heeft getest dat er bij dit blok een krappere squish meer vermogen leverde. Ik heb niet gezegt dat een krappere squish voor meer vermogen zorgt.

maar ben denks niet duidelijk genoeg geweest;)


Nee hoor, zoals Thinuz ook al aangaf was jij wel duidelijk, maar ik heb de verkeerde gequote, mijn opmerking was bedoelt voor firefox_16, sorry daarvoor.

En nog even terugkomend op de opmerking van Thinuz, het is onzin dat een krappere squish vaak voor meer vermogen zorgt. Dit is vaak alleen het geval als de timing te hoog stond en deze vervolgens door de krappere squish lager wordt gelegd. Het is fout om te zeggen : meer compressie = meer vermogen. Bij een hogere compressie moet de motor harder werken om de krukas rond te krijgen, wat je wel vaak ziet is dat de motor onderin krachtiger wordt bij en hogere compressie, maar dat hij op topvermogen (en dus vooral het doorlopen op topsnelheid)juist wat inlevert.

Maargoed...genoeg daarover, ik weet inmiddels dat elk verhaal 2 kanten heeft wat firefox_16 Vs. EPC betreft. De squish stond misschien wel op 0,75 omdat de timing dan beter uitkwam? Dat zou zomaar kunnen, wat ik zelf heb gehad is dat een klant zeurde over een te ruime squish, maar de beste man bleek gewoon niet zuiver te kunnen meten, want die squish stond gewoon op 0,50.
En is jouw carter echt zo slecht getuned? Of vind jij dat omdat het niet gepolijst is oid? Ook dat zie ik vaker voorbij komen, het is lullig om een zaak af te zeiken zonder enig bewijs te tonen. Tenminste...dat is mijn mening.

Natuurlijk kan het ook zijn dat je helemaal gelijk hebt, alleen betwijfel ik dat momenteel omdat EPC in principe toch erg mooie resultaten neerzet. (qua prestaties & qua klantenbeoordelingen als ik het zo lees)
 
man kan je niet lezen ofso,

wat jan zegt is dat JST denkt dat er met een krappe squish meer vermogen kan worden gehaald, wat ik eerlijk gezegt ook wel snap
hogere compressie leid vaak tot een hoger vermogen,
maar het kan indd ook andersom zijn zoals je aangeeft

Tunen of hoge scores hangt niet alleen maar af van een krappere squish, uitlaatpoortje hoger of weet ik wat, maar het is een combinatie van verschillende factoren. En die krijg je weer door veel te testen en door het opbouwen van ervaring die je toe kan passen. Ik heb het idee dat sommige mensen hier niet precies weten waar zo over praten maar gewoon met de menigte mee lullen of iets zeggen wat ze elders hebben opgevangen.

Mijn persoonlijke ervaringen:

EPC Sittard;
Kan niet meer dan lof kwijt over deze zaak. Ik werd er altijd zeer goed geholpen, de service was goed en de prijzen zijn niet meer of minder dan een gemiddele (goede) tuner in Nederland. Vakmanschap kost nu eenmaal geld toch? Als het je te duur is koop je een dremel bij de Gamma en ga zelf aan de slag. De gezelligheid met de jongens speelt natuurlijk ook een rol mee. Meran is altijd wel bereidt om een vraag te beantwoorden en je ziet ze ook op sprints zelf aan scooters van hun klanten sleutelen en ik denk niet dat iedere tuner/scooterzaak dat doet. In mijn ogen behoren ze wel tot de top3 van NL!

JST;
Jeroen ken ik al een aantal jaartjes, ook voordat JST hier een beetje naar voren kwam dus weet wel een beetje hoe hij in elkaar zit. Ik heb er geen cilinders laten doen ofzo, maar heb er wel vaker gebankt met DennisM en 1x zelf. De service is goed, verder heb ik er niet veel op aan te merken. Er zijn zeker wel hoge score's daar gehaald, waarvan ik de grafiek zelf heb gezien. Hij kan zich nog niet meten met 'de grote jongens' maar daar hoeft hij zich niet voor te schamen denk ik zo. Je krijgt er zeker waar voor je geld!

Koopmans tuning:
Eén keer een blokje laten doen en dat zag er niet slecht uit. De service was ook netjes de keren dat ik er ben geweest (ook met andere blokjes en cilinders) zag het er netjes uit. De gezelligheid met de jongens daar was ook leuk, alleen het lag mij een beetje ver uit de richting.

JS-Tuning:
Geen ervaring met blokjes oid, maar wel met de sfeer en die is top:D
 
zooo.

Het was niet de bedoeling om een hele discussie uit te gaan lokken ofzo.
Dat het er allemaal zo slecht afgewerkt uit zag, dat is dus daadwerkelijk zo.

Over de service gesproken trouwens.
Ik ging een tijdje geleden een sonicframe ophalen 1straat verder bij JST. toen wat gepraat met die jongen, was een goede vriend van Jeroen. Maar hij had die jongen opgelicht met een zipcarter. daar was vanalles niet goed mee, terwijl Jeroen had gezegd dat alles tiptop in orde was bla bla.
Dit lijkt me niet echt service.


Maarja dit is alleen wat ik gehoord heb,zelf heb ik er geen ervaringen mee, dus no offence verder. ik wou dat alleen even mededelen.

Ook heb ik alleen maar goede ervaringen met TJ-tuning en R3 tuning(parts)
 
Bjorn:

Wat jij me daar verteld slaat egt op kaas jongen :+. De reden waarom ik bij dat 'team' ben weg gegaan was:

* De opmerking nadat ik daarheen terug was gegaan, dat het niet klopte
* Vanwege JOU. Met dat opschepperig gedoe van jou!!!. Kwam me gewoon de keel uit en wil helemaal niks meer met jou te maken hebben.

En inderdaad, marco is met ons daargebleven om met ons te banken. Zeg ik helemaal niks over. Of wel dan? Ben ik hem ook dankbaar om. Ik had het puur over de service als er wat 'fout' ging. En als je om advies vraagt wat er beter kan of niet.

Zou genoeg over dat team, dat is iets tussen jou en mij.

Pronk:

K denk niet dat die jongen verkeerd gemeten heeft (JST). Hij heeft extra 3 x nagemeten zoals die het normaal altijd doet hoor :). Kan best wat verschill tussen zitten, maar 0,25 lijkt me veel. Maar dan nog. Het ging me niet zo zeer dat het fout stond, maar meer op de reactie achteraf als je hun misschien wat zei over hun werk.

En ik vond dat me carter slecht getunend was, omdat het er genoeg niet 'normaal' verzorgd uitzag. Hoefde niet gepolijst te zijn oid. Maar de afwerking is in mijn ogen gewoon niet mooi. Heb het verschillende mensen laten zien die er redelijk wat verstand van hadden, en meldde me tevens ook dat het beter had gekund. Ik zeg niet dat ze slecht werk leveren, maar het zijn net die puntjes in de I.

Ik kan geen foto's er meer van maken. Heb nu alles laten afwerken en gepolijst. Je ziet er dus helaas niks meer van. Wat wel jammer is, want dan had iedereen zelf een mening kunnen geven.

Het kan natuurlijk ook dat ik misschien us wat fout gedaan heb bij epc oid? Maar dan moeten ze geen slecht werk gaan leveren zodat het naam een beetje 'de grond' in word geholpen.

Andere tuners:

Ik vind dat XSH goed werk levert. Ik heb daar zelf niks laten doen, maar heb werk van hun bij andere gezien. Heel erg nette afwerking en de scores liegen er niet om.
 
Tunen of hoge scores hangt niet alleen maar af van een krappere squish, uitlaatpoortje hoger of weet ik wat, maar het is een combinatie van verschillende factoren. En die krijg je weer door veel te testen en door het opbouwen van ervaring die je toe kan passen. Ik heb het idee dat sommige mensen hier niet precies weten waar zo over praten maar gewoon met de menigte mee lullen of iets zeggen wat ze elders hebben opgevangen.

Mijn persoonlijke ervaringen:

EPC Sittard;
Kan niet meer dan lof kwijt over deze zaak. Ik werd er altijd zeer goed geholpen, de service was goed en de prijzen zijn niet meer of minder dan een gemiddele (goede) tuner in Nederland. Vakmanschap kost nu eenmaal geld toch? Als het je te duur is koop je een dremel bij de Gamma en ga zelf aan de slag. De gezelligheid met de jongens speelt natuurlijk ook een rol mee. Meran is altijd wel bereidt om een vraag te beantwoorden en je ziet ze ook op sprints zelf aan scooters van hun klanten sleutelen en ik denk niet dat iedere tuner/scooterzaak dat doet. In mijn ogen behoren ze wel tot de top3 van NL!

JST;
Jeroen ken ik al een aantal jaartjes, ook voordat JST hier een beetje naar voren kwam dus weet wel een beetje hoe hij in elkaar zit. Ik heb er geen cilinders laten doen ofzo, maar heb er wel vaker gebankt met DennisM en 1x zelf. De service is goed, verder heb ik er niet veel op aan te merken. Er zijn zeker wel hoge score's daar gehaald, waarvan ik de grafiek zelf heb gezien. Hij kan zich nog niet meten met 'de grote jongens' maar daar hoeft hij zich niet voor te schamen denk ik zo. Je krijgt er zeker waar voor je geld!

Koopmans tuning:
Eén keer een blokje laten doen en dat zag er niet slecht uit. De service was ook netjes de keren dat ik er ben geweest (ook met andere blokjes en cilinders) zag het er netjes uit. De gezelligheid met de jongens daar was ook leuk, alleen het lag mij een beetje ver uit de richting.

JS-Tuning:
Geen ervaring met blokjes oid, maar wel met de sfeer en die is top:D

Zoals jij het beoordeeld zou ik het zelf ook verklaren. Ik neem aan dat je bedoeld met "meten aan de grote jongens" de ervaring wat zij in de jaren hebben opgedaan,Ik vindt dat ik toch zekerwel in het rijtje pas. Het overrige geblaat over verkeerde squish clearance,service etc mogen jullie praten wat jullie willen. Ik weet wel beter!
 
na 45 min nodig gehad te hebben om dit allemaal te lezen zal ik ook eens reageren.
Puur over EPC.


Het enigste wat ik kan zeggen over hun is dat ze TOP werk leveren , TOP service, TOP prestaties, en geweldige jongens zijn, Gewoon weg iedereen daar staat voor je klaar als je wat moet hebben.
Aangezien deze heren zowel in de sprint als in de race goed gepresteerd hebben geeft al aan dat ze weten waar ze mee bezig zijn. Wil je prestaties dan zul je moeten betalen en JA prijs verschil moet er wezen. Is het voor sommige te duur ga hier dan niet zeuren maar ga ergens anders je blokje laten tune vandaar dat er meerder tuners zijn ;) voor wat hoor wat

Ik rij zelf al 3 jaar met een EVO door EPC bewerkt en iedere sprint rijd deze weer als nieuw, ook al liep hij warm of was de wand kapot het werd gefixt en hij reed weer als nieuw. Hier zijn ook zeer mooie scores meegehaald dit ook door EPC en dan niet door de bank instellingen te veranderen zodat het vermogen hoger word. Nee puur door de moeite die epc erin stopt!! MIJN dank aan hun. Ik zeg niet dat dit ergens anders gedaan word maar met een eigen bank kun je het vermogen zo hoog maken als je wilt :p
dus zonder echte bewijzen of degelijke prestaties kun je over van alles praten.

Dan over het feit dat meran gezegd zou hebben dat ze minder werk deden om de concurentie voor te blijven. Hier geloof ik dus niks van. Ook moet ik je er toch even op wijzen dat jullie toen voor het team van geleen reden (2de zaak van marco ). En zoals jullie wel degelijk weten hoort er ook LOL te zijn tijdens het sprinten en het hele gebeuren eromheen. Ook ik zag jullie vorig jaar niet als concurenten maar als sprinters van geleen. Hierdoor heb ook ik anders gereageerd tegen jullie dan dat ik imprensiepe tegen andere sprinters zou doen. En zoals je weet werd er van onze kant altijd wel onzin verteld of door mij lomp gedaan ( ben ik goed in) .
Daarom denk ik ook, mocht hij dit gezegd hebben er een BIG SMILE op zijn gezicht gestaan zou hebben en hij het absoluut niet zo bedoeld heeft, Laat staan zo afgesteld heeft. In mijn ogen werden jullie ook iets anders behandeld als andere klanten. En werd er uitgehaald wat er uit te halen viel.

En over het afstellen van bepaalde waardes bij cilinders, je moest eens weten hoevaak er mensen terug komen die zelf weer wat kapot gemaakt hebben, en dan de schuld op de tuner of de zaak proberen te schuiven. misschien zetten hun daarom de waardes wat veiliger om zo gezeiks van klanten die iets kapot maken tegen te gaan. Echter kan ik hier niet over oordelen, maar hoor vaak genoeg verhalen over dingen die na dagen of 1 week alweer terug zijn omdat ze kapot gebrand zijn. En nee niet door foute montage of krappe waardes en dergelijke. Nee Nee, puur van wege het omgaan met het spul.
De meeste zullen er wel fansoenlijk mee omgaan maar je moest eens weten wat voor beuners snel spul bestellen.

nou moet ik toch echt verder met werken en zal ik mijn verhaal eindigen.
En nee ik werk zelf niet bij EPC

Samenvatting over EPC:
GEWELDIGE ZAAK, SERVICE, WERKNEMERS, EPC BEDANKT en dit jaar (dit jaweer volle gaaaaas
 
Beetje een nutteloze discussie,maar toch mijn mening op het verhaal:


De goede dingen hoor je zelden tot nooit.
De slechte dingen daarentegen hoor je ALTIJD!

De monteurs hier zeggen altijd:
-Als je je oma nieuwe schoenen geeft loopt ze ook nog niet hard.
-Als je niet kunt puzzelen moet je geen puzzel kopen.
 
Nou omdat iedereen hier post over tuners zal ik het ook maar is doen:p

(BLokje voor Miss Speed/Dinya Smets)

HD-TUNING

Toen dr tijd een blokje bij Hans over kunnen kopen met cilinder (Speed7p) krukas (hebo) kompleet 300 euro niet verkeerd vind ik zelf,Cilinder was door Hans zelf gedaan en zag er gewoon goed uit niks over te klagen,carter kwam van Mart Roks of ook erig netjes helemaal niks mis mee!

Na het banken bij fred motoren door Hans zelf een score van 21,7 sae niet verkeerd liep altijd goed en is altijd heel gebleven!

Maar op een begeven moment is er bij mij twijfel gekomen wij wilde vooruit gang en Hans natuurlijk ook,is ook logisch! Maar het idee kwam bij mij dat hij zelf ook niet meer wist wat te doen,dit idee kwam bij mij omdat hij eerst bij fred motoren bankte en daarna naar karsemijer ging,en van karsemijer ging hij weer naar DDL naderhand hoorde ik weer dat hij wer terug ging naar Karsemijer,en nu inmiddels weer bij DDL bankt.

maar na zelf wat prutsen en proberen toch nog 22,3 gescoord bij Marco op de bank met het oude blok.

Dit was voor mij niet de enige reden Hans heeft ons een naar gevoel gegeven heb wel wat worden met hem gehad en dat was voor ons de druppel om weg te gaan,dit neemt niet af dat ze werk gewoon oke is maar persoonlijke problemen met hem was dus de reden om te stoppen en weg te gaan bij HD,ik weet niet of meerdere mensen hier last van hebben gehad?

Nu zitten we bij XSH heb Marco ze werk gezien en het is echt SUPER heel netjes werk en wordt zorgvuldig gedaan,staat voor vragen klaar en is ook erig klant vriendelijk de scores komen nog maar over de werkwijzen ben ik heel erig te spreken!

Gr Dominic
 
Waar heb je het laten doen?

Mart Roks

Wat heb je laten doen?

Cilinder en carters getuned + zaakje in elkaar laten zetten en stralen

Wat was de prijs?

ongeveer een 175 euro

Wat vondt je van de kwaliteit?

Echt meesterwerk

Hoe is de service?

Top, gewoon superservice. Nadat mijn zaakje kapot was gelopen op meeting Stein kon ik de cilinder meteen naar hem opsturen en werd kostenloos gerepareerd en kreeg er meteen een betere koppakking set bij :)

Waren ze klantvriendelijk?

Ja, dat was Mart, supergozer!

Zijn de presaties naar de prijs die je betaald hebt? (in jouw optiek)

Ik had er zeker wel meer voor willen betalen. De prestaties zal ik maandag as weten, maar ik heb er een goed gevoel over

Zou je er nog een keer terug komen?

Hij is ermee gestopt, maar zou m'n volgende set (niet dat die er komt) er gelijk weer heen sturen.

Verder doe ik ook zaken met EPC, en hier kan ik alleen maar positief over zijn.
Je wordt er goed geholpen en alles wat je zou willen weten wordt je glashelder uitgelegd.
 
Knal t hier maar even neer, ik zie net dit

[ir]http://img517.imageshack.us/img517/4099/mg1798copy1280x768oe5.jpg[/ir]

Ik heb de standaart cilinder maar even bekeken vanuit de vitrine, dus heb een vraagje over deze foto. Is de spoelrichting van de secundaire spoelpoort hier (nogal :+ ) aangepast? Of is dit standaart zo deze richting :s?
 
Ongeveer xD

Maakt nogal een groot verschil, tussen net goed en verneukt. Die 2fast ziet er iig behoorlijk verneukt uit qua spoelrichting.
 
lol, om maar even aantegeven wat de kwaliteit van sp.nl is tegenwoordig

een jonge heeft hier 1,5 maand op gewacht op een sp getunde 28mm carb

zie resultaat:

20080322035713cz1.jpg




linkje: http://www.scooter-power.nl/forums/index.php?showtopic=19831

edit: het topic is daar alweer binnen 5 minuten verwijderd, was te verwachten :p
 
Last edited:
Waar heb je het laten doen?

Fred Motoren (Thomas)

Ik haal altijd mijn onderdelen bij FMT, en daarom ook keuze om het door Thomas van FMT mijn carter en speed 7t te laten tunen.

Wat heb je laten doen?

Cilinder en carters getuned

Wat was de prijs?

Cilinder 125 en carter 50

Wat vond je van de kwaliteit?

Het ziet er iig netjes uit, score weet ik nog niet.

Hoe is de service?

Zijn altijd vriendelijk en nemen alle tijd voor je als je zelf ook serieus erover bent. Ben ook van plan om er binnenkort te gaan banken.

Zou je er nog een keer terug komen?

Ik denk volgende x naar XSH te gaan, aangezien het tunings werk wat ik van Marco gezien heb, wel errrrug strak is :) En score's zijn ook ernaar.

Ik weet natuurlijk nog niet wat dit blok scoord, maar toch heb ik het idee dat de cilinder en ook het carter meer mee gedaan kan worden.

Ik had zelf gezegd tegen hem dat hij iig niet voor save moest gaan en alles er proberen uit te halen uit de cilinder.

Dat "save" verhaal is omdat ik toch wel iets heb dat de tuners altijd op veilig zullen gaan. En ik bedoel tuurlijk niet dat ik wil dattie gelijk vast naait, wat altijd kan gebeuren natuurlijk door verschillende redenen, maar dat het wel het waard is. Tis tenslotte geen straatscootertje :+

Maar hiet zijn foto's, oordeel zelf maar zover het kan :)

Foto's

2i78von.jpg


(Let ff niet op de pakking op de as die is allllang schoon!!)

noc6y9.jpg


14kbm21.jpg


25a54pd.jpg
 
Vind het best strak gefreesd als ik eerlijk ben, ben benieuwd wat het doet. Uitlaatpoortje kan niet al teveel meer aan gebeuren hoor als ik het zo zie.

*edit* Deze reactie is btw geheel losstaand van mij 'tag' onder mijn nickname...ik zit alleen bij thomas in het raceteam, werk er verder niet, en heb er verder ook geen belang bij wat jullie van zijn cilinders vinden, laat dat even duidelijk zijn :)
 
Gister blok opgehaald bij marco [XSH] inlaat / Flens ed alles super mooi afgewerkt echt top! Ook alle informatie erbij gekregen en tips heel erg tevreden over,

Bij marco moet je imo alleen rekening houden met een wat langere wachttijd. Gelukkig is bij mij alles weer goed verlopen en waren de eerste geluiden echt super :D vanmiddag testen :)
 
Mijn tuner is ook top. Ik loop binnen voor een nieuw v-snaartje, Ik verlaat de tent met een Cilinder, ontsteking, carb en nieuw carter. Top vent!
 
Back
Top