Ervaring met Vertex zuigers?

[offtopic mode]
Als ik dit zo lees ga ik eens een nieuw zuigertje voor due + kopen
Waar heb je die zuiger gekocht en kun je bij die dealer ook laten honen?
[/offtopic mode]
 
Daarvoor hebben wij een schuurmachine en een glasplaat uitgevonden :), was duidelijk nog dig genoeg, en werkte prima.
ZO n00b ben ik ook weer niet....

Originally posted by Alfonso1
Een Vertex-zuiger is er toch alleen in de uitvoering met bollekop, naar mijn weten??

Anders maak je je naam wel ERG goed waar, met je vertex-zuiger
in een Manston 8P 8P 8P 8P

Alfonso


8P
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Is die Vertex van € 30 een gesmede zuiger, net als je Team-zuiger? Lijkt me niet...

Een vertex Team zuiger is ook niet gesmeed...

Alleen de goede oude Asso Team zuigertjes zijn gesmeed. Lichter en sterker dan die mukzooi waar je nu de hoofdprijs voor betaalt.
Helaas praktisch niet meer te krijgen...

Dvd: Bidalot is ook een goed alternatief, wel erg prijzig maar wel bruikbaar in een Team cilinder met 2mm extra onder de cilinder.
Die zien er i.i.g. vele malen beter uit dan die Vertex Team zuigers...

Verder zijn gesmeden zuigers te herkennen door aan de binnenkant te kijken zoals iemand al zei...
Dan is de zuiger helemaal "glad" van binnen, dus zonder die "gietrichels" die in veel zuigertjes zitten.

Om jullie even een illusie armer te maken: heel WEINIG scooterzuigertjes zijn gesmeed, een Evo, MHR, Manston en Corsa zuiger bijvoorbeeld zijn allemaal GEGOTEN alleen voorzien van een coating.

Geloof het of niet......
 
Originally posted by Joël
Dvd: Bidalot is ook een goed alternatief, wel erg prijzig maar wel bruikbaar in een Team cilinder met 2mm extra onder de cilinder.
Die zien er i.i.g. vele malen beter uit dan die Vertex Team zuigers...
Klopt, heb er hier ook nog twee liggen.
Maar blijf denk ik maag gewoon bij de team zuigertjes
 
Originally posted by Joël
Een vertex Team zuiger is ook niet gesmeed...

Alleen de goede oude Asso Team zuigertjes zijn gesmeed. Lichter en sterker dan die mukzooi waar je nu de hoofdprijs voor betaalt.
Helaas praktisch niet meer te krijgen...

Jij hebt het over MHR50's, ik niet :)
 
Joël vermeld dus dat de als gesmeede aangenomen zuigers (evo, MHR, manston, ed) niet gesmeed zijn. Dat zijn dus niet alleen MHR50 zuigers :)
 
Originally posted by The One
Maar welke zijn nu wel gesmeed en inzetbaar in de snellere cilinders....

Rudi

De enige gesmeden scooterzuiger die ik heb gezien is de genoemde asso MHR Team 50 zuiger....

De rest is allemaal gietwerk, en prima inzetbaar voor cilinders zoals de onze.

Smeden geeft een stevigere constructie, en daardoor kan een gesmeden zuiger met minder materiaal (-> lichter) eenzelfde sterkte bereiken als een gegoten zuiger...

Beter dus, maar nogmaals, je ziet ze bijna niet...
 
Originally posted by DvD
Klopt, heb er hier ook nog twee liggen.
Maar blijf denk ik maag gewoon bij de team zuigertjes

Je hebt natuurlijk een kostbaar verlies in carterdruk door dit grapje...
 
Back
Top