Elias'Sprintframe

Jongens, er staat toch duidelijk in de loop der tijd..
Eerst even een flinke tijd rijden, en later nadenken over wat beter kan.
Anders staat het hok in de zomer half uit elkaar in de garage omdat ik er geen zin of/en tijd voor heb.
SBO '10 plannen :W
 
Dit klopt dus niet :+, heb het zelf ook zo gedaan en de bovenste cup van de sonic was te klein. Of de balhoofdpen van de zip voorvork was te dik :+

zo had Bram het dus wel, de bovenste cup valt over je balhoofdpen heen, deze moet je wat uitdraaien idd, vergeten te vermelden. het gaat dus zonder al te veel moeite.

succes met rijden en op naar goede tijden!
 
Mja beter eerst de pk's zoeken :P

Vandaag heeft het hok teken van leven gegeven na 2 keer kicken :W. Morgen even alles goed monteren en dan vlammuhhhhhhh.
 
Update 14 Februari

Zo daar was ik weer met een niet zo bijzondere update :).
Afgelopen week vrijdag het hok weer een keer aangetrapt, tot het noodlot weer toesloeg en mijn rotor het alweer nodig vond om eraf te vliegen 8P..

Dankzij Wieger heb ik nu een "nieuwe" rotor, weliswaar van een HPI 2001. Zit alleen momenteel nog met de afstelling. Als ik hem op 3.7mm zet, en 2e grote streepje van links doe, staat de ontsteking te vroeg ( plofjes uit de uitlaat ).
Dus morgen even trail & error methode dan maar. Heb nu een week vakantie, dus even lekker een weekje beunen!

Vandaag mooi zonnetje, dus het hok even naar buiten gerolt nadat ik de rotor gemonteerd had en een paar foto's gemaakt.

[ir]http://i210.photobucket.com/albums/bb206/FuzionNL/Sprinter/Sonic/DSC_0648.jpg[/ir]
Wat is die mooi :love:

[ir]http://i210.photobucket.com/albums/bb206/FuzionNL/Sprinter/Sonic/DSC_0649-1.jpg[/ir]

[ir]http://i210.photobucket.com/albums/bb206/FuzionNL/Sprinter/Sonic/DSC_0650-1.jpg[/ir]
Close-up van het carbonnen stuur! :~

[ir]http://i210.photobucket.com/albums/bb206/FuzionNL/Sprinter/Sonic/DSC_0651-1.jpg[/ir]
Ook is er een nieuw remschijfje achter gekomen, namelijk een DMP Wave model

Tot snel!
 
Dit ziet er beter uit dan dat kromme frame wat je hiervoor had en mee begon. Dat knopje in je voorvork vind ik wel een leuk idee.;). Rood frame vind ik er zowiezo wel vel uitzien. Succes met je blok verder en check je snel bij de sprint.
 
Is het niet verstandiger om eens na te gaan denken waarom een rotor 2 keer achter elkaar eraf vliegt |(

Ik weet hoe michel bouten/moeren/schroeven etc vastdraait en dat is niet bepaald "te los" te noemen..
Zou toch even het draad van je krukas checken, en een FATSOENLIJKE moer kopen.
Voor mijn part stuur ik een fatsoenlijke moer op
 
als je rotor goed geklemd zit hoeft je moer er in principe niet eens op.

denk dat je rotor of je krukas conus een beetje versleten is.
 
@ Danny: Ik heb die moer zelf niet vastgedraaid, dus weet ook niet hoe vast hij zat etc etc. Er zit onderhand al een andere moer op hoor :*

@ Edslet: De rotor kan je er bijna met de hand aftrekken als die erop zit.

@ Dennis: Dank je wel man! Rood is gewoon reeszz! Het knopje heeft Michel bedacht, die dat ding hier in mijn garage ergens zag liggen :W
 
Mooi ding, en leuk dat je met het frame van fouad gaat rijden maar zit dat niet vervelend met dat rechte stuur als je naar voren gaat zitten. Epc stuurtje zou hem ook heel vet staan.

Succes nog met afstellen.
 
Mooi frampje, kan nog wel gewicht af maar dat gebeurt later las ik.

Ik zou trouwens gewoon als ik jou was en je blokje zit goed inelkaar paar uurtjes
gaan banken ipv zelf elke keer dingen te veranderen en test rondjes te maken.

succes ermee!
 
Vandaag ben ik samen met Michel langs Jos Dijkman gereden om daar nog wat pretspulletjes op te halen!

Wat is er nieuw:
- Nieuwe rotor
- Benzineslang - Rood - 1m

Ook heb ik mijn Polini overrange poulies vakkundig door hun laten maken.
Vandaag even het nieuwe spul eronder gegooid ( alleen benzineslang nog niet :* ).
Helaas loopt het koppelingshuis momenteel nog aan, dus daar moet ik nog even shimmetjes voor ophalen zodat me koppeling weer vrij kan ronddraaien.

@ Marc v W: Het rechte stuurtje rijd naar mijn gevoel net wat fijner, en EPC stuur is zo onorigineel. Heb er nog eentje liggen, dus als dit echt niet rijd komt die er gewoon weer op :).

@ Thys: De eerste prioriteit is momenteel echt om het hok gewoon netjes in elkaar te hebben zitten voor de eerste sprintdagen. Gewicht is mijn grootste zorg niet, anders val ik zelf wel wat af :W!

@ Cor vandijk: Is het echt he! Moet alle kabels alleen nog even netjes door het frame heen doen en dan is die echt netjes!
 
Back
Top