John's 2Fast4Race Sprintframe

Status
Not open for further replies.
Vergeet ook de bandenspanning van de band met sensor niet. Omdat dit behoorlijke invloed kan hebben op de omtrek van de band.
 
Ik rij 6.0 op een powertester ;), wel op het achterwiel ivm wheelybar. echter op het voorwiel zijn ze prima nauwkeurig, alleen heb je bijna geen reactietijd. 0-100 tijden zijn interessanter om naar te kijken, hier is de afstand die het wiel maakt namelijk niet van belang.
 
Als je veel last hebt van wheelie of wheel spin zou je zoals Wieger zegt naar 0-100 tijd kunnen kijken en daar veranderingen van afstelling me kunnen vergelijken.
 
de snelheid wijkt 2% af tov een 'tomtom' . Gps is naar ik meende het nauwkeurigste. Ik heb hem eens geklokt op 7.07, waar op de sprint 7.2x werd gereden(incl reactie).
 
hmmm stoer dingetje dus.

ik heb de band omtrek gemeten. Dit zou dus goed moeten zijn. Wheelie heeft hij geen last van.

Ik zal hem op Damwoude eens aanzetten kijken wat het verschil is. Ik ben benieuwd.

@ ChrisR dat is inderaad mischien wel een idee.
 
Damwoude:

Wat een drama....
Erg mooi weer, organisatie was redelijk en alles leek goed tekomen!

Helaas. niets was minder waar...

Drama tijden! echt niet normaal.. Wel voldoende grip dit keer maar de inlaat wou niet mee werken.

S6 wijkt dus wel degelijk af. scheelde 0,6 sec.... ruim.

Maar goed blijft wel handig tooltje om aftestellen. Voor Genemuiden heb ik wat meer tijd en ben ik het toch enig zins verplicht om het hok wat beter te laten lopen...

Tot Genemuiden. Dan rijd ik hoogst waarschijnlijk zelf omdat Dennis niet kan...

Dan ook met JS inlaat weer denk...
 
Het ziet er altijd goed uit nu de tijden nog!

idd!

Waarom niet zelf een wigje of iets dergelijks maken?

Dat had ik nu. Ik heb samen met me schoonpa een wig gemaakt die veel schuiner was waardoor de carb rechter kon staan en dus naar voren.

eerste met inlaat naar voren @ pia:winner:

hehe en dat is nu ook over. Het was een testje maar blijkt niet zo goed uit te pakken.
 
Als eerste: Heel mooi project John, zelf zou ik ook nog wel eens met een 2 fast aan de slag willen!

Waarom maken jullie scooterrijders nooit zelf een spruitstuk?
Als je een mooi stukje buis pakt,op een plaatje last dan kun je het zo kort maken als je wilt. Plus dat je het ook nog een hele korte vorm mee kan geven om je carb recht te laten staan. Kan ook in aluminium dan is het niet eens zwaar.

Beter plan lijkt me? of sla ik wartaal uit :p
 
Leuk je gister ff gesproken te hebben. Vind je frame erg netjes! Helaas zaten je tijden idd niet erg mee. Maar dat komt hopelijk goed in Genemuiden. Zie je daar wel weer :)
 
Als eerste: Heel mooi project John, zelf zou ik ook nog wel eens met een 2 fast aan de slag willen!

Waarom maken jullie scooterrijders nooit zelf een spruitstuk?
Als je een mooi stukje buis pakt,op een plaatje last dan kun je het zo kort maken als je wilt. Plus dat je het ook nog een hele korte vorm mee kan geven om je carb recht te laten staan. Kan ook in aluminium dan is het niet eens zwaar.

Beter plan lijkt me? of sla ik wartaal uit :p

Hoe krijg je je carb trillingsvrij dan zodat je vlotter/benz niet gaat schuimen?
 
bij een inschuif carburateur (30 mm als voorbeeld) en een buis van binnendiameter 30mm dat moet je toch kunnen verbinden op een manier. stukje rubber/slang gebruiken en dat neemt de trillingen op. En dat gaat niet zo heel snel schuimen hoor. (dit idee gebruiken ze ook vaak bij sprint puchjes en dat werkt ook goed.
 
Als eerste: Heel mooi project John, zelf zou ik ook nog wel eens met een 2 fast aan de slag willen!

Waarom maken jullie scooterrijders nooit zelf een spruitstuk?
Als je een mooi stukje buis pakt,op een plaatje last dan kun je het zo kort maken als je wilt. Plus dat je het ook nog een hele korte vorm mee kan geven om je carb recht te laten staan. Kan ook in aluminium dan is het niet eens zwaar.

Beter plan lijkt me? of sla ik wartaal uit :p

Wie zegt dat kort altijd beter is?

idd dat benzine gaat schuimen dat gebeurd niet zo snel kijk bijvoorbeeld maar naar peugot met een dikke stalen inlaat.
 
Ik ga nu testen met JS inlaat weer. Daar heb ik vorig jaar de beste tijden mee gezet. Nu maar wat meer tijd investeren om hem lek vrij te krijgen.
 
Best raar dat de powertester zo afwijkt bij jou. Over t algemeen geven die echt wel representatieve tijden weer. Misschien verkeerde instelling oid?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top