Elias'Sprintframe

dus dit is onzin volgens jou?

280720071065gx2.jpg

Een mal kan erg handig zijn, zeker bij grotere aantallen. Maar zoals ik al zij is het geen noodzaak.
 
joel heeft ook geen mal gebruikt:)

als je last in en mal en daarbij met grote spanningen op het frame werkt kan je het uit de man halen en nog steeds een krom frame hebben. op een las tafel kan je het netjes lassen en daarna bij het uitschorren van het frame nog alles netjes recht zetten.

bij een grote oplage is een mal natuurlijk noodzakelijk en het is zeker handig maar niet noodzakelijk
 
joel heeft ook geen mal gebruikt:)

als je last in en mal en daarbij met grote spanningen op het frame werkt kan je het uit de man halen en nog steeds een krom frame hebben. op een las tafel kan je het netjes lassen en daarna bij het uitschorren van het frame nog alles netjes recht zetten.

bij een grote oplage is een mal natuurlijk noodzakelijk en het is zeker handig maar niet noodzakelijk

Volledig met je eens. Zolang er nog geen schoren tussen zitten kan je het frame nog helemaal richten.
 
Oke dat is jullie mening ik zou effe snel een malltje maken :) ik las hem daar niet eens op af dan,gewoon hechten.
Maja ieder zijn mening;)
Suc6 ermee het is jammer en klote maar het komt vast goed.
 

Een mal 100% recht maken is net zoveel werk als 1 frame. (als het om een staal frame gaat)
Boeiend dus als je meerdere frames wilt maken zonder elke keer te hoeven meten/richten.

Voor mijn frames gebruikte ik een soort mal voor de eerst paar buizen (gewoon een grote plaat hout met spijkers om de buizen op hun plaats te houden).
Het werkt gewoon wat sneller/lekkerder, maar het is geen must.

Bij alu lassen is het imo wel weer een ander verhaal (zoals @ pic). Als je dat zonder mal doet ben je volop lang bezig met richten.


Ik zou je volgende frame wat simpeler houden. Imo pas disign frames gaan maken als je zelf kunt lassen en al wat ervaring hebt met frame bouw.
Als je je frame door een ander laat maken moet je het sowieso simpel houden om de kosten te drukken.
Mijn aller eerste frame had ik zelf getekend en laten lassen door een bedrijf. Dit koste 250 euro + 150 euro voor een wheeliebar.

Uiteraard te begrijpen, maar toen ik zelf frames ging maken koste het me 3 uur werk + 14 euro aan staal.
(uiteraard even afgezien van de kosten van het lasapparaat en het huren van de werkplaats.)


Dus mocht je de ruimte hebben thuis, zou ik zelf wat gaan rommelen (desnoods voor volgend seizoen).
Staal lassen heb je redelijk snel onder de knie (mits je een goed lasapparaat hebt).
 
Last edited:
ik zou het linea recta terugsturen naar de prutser waar die vandaan komt.

al koop je een broek met 1 langere pijp, dan probeer je m toch ook niet te slijten op marktplaats, maar breng je m terug naar de winkel?

degene die zo'n frame last, moet een waarborg kunnen geven dat het enigsinds heel blijft.
dit is natuurlijk geen stijl.

Iemand die een waarborg geeft op een frame met zo'n doeleinden is wel heel achterlijk bezig..
Als je zo iets laat maken vind ik het meer dan logisch dat je voor het overhandigen van je geld, je gaat controleren hoe recht en degelijk het wel gemaakt is...
Als iedereen het hier al kan zien aan de hand van foto's, dan moet het zeker niet moeilijk zijn om dit in het echt te zien

Enerzijds is het Pimped die het frame niet gemaakt heeft zoals Fuzion het wou maar anderzijds is het ook de schuld van Fuzion om zonder contract of enige voorwaarden, laat staan controle van het frame, de aankoop te doen.
 
Ik heb het frame voor hem opgehaald, en 2 weken gelden heeft elias het bij mij meegenomen.

Ik had al gezegd dat die niet bepaald recht was, maar hij moest het zelf natuurlijk zien :)
Over voorwaarden en dat contract waar je het over hebt, als je een frame laat maken ga je er natuurlijk vanuit dat je een recht frame krijgt.. En zeker voor het geld wat elias heb betaald!
 
Tja, ik beredeneer dit anders, als je iets koopt, gelijk wat, ga je er altijd vanuit dat je een 100% foutloos artikel meekrijgt.
Dit is ook niet altijd zo, daarom bestaan er contracten om de verkoopsvoorwaarden duidelijk te stellen. Het had een slimmere zet geweest van Fuzion zelf om het frame daar te laten en zelf gaan kijken, maar goed het is nu zo
 
als als er is helemaal niks gebeurt,
hij wist dat Pimped voor het eerst een frame zou lassen, dan verwacht je geen professioneel ding, zeker niet met gebogen buizen.

Als je zoiets doet, ga je naar een erkend persoon of tenminste iemand die er kennis van heeft.

Eigen schuld dikke bult past in dit plaatje. ;)
 
Ik klaag ook niet.
Het is goed klote, maar heb met Pimped al een afspraak gemaakt en deze zaak is voor mij afgehandeld.
Kevin is een goede jongen, ben zelf een beetje dom geweest om inderdaad niet naar een prof in de eerste plaats te gaan.

Het frame blijft te koop, zolang het nog niet verkocht is bouw ik gewoon verder.
Frame zal eerst herlast en uitgelijnt worden.
 
Vind het wel lullig voor je man dat het zo is gelopen... Maar wat ik ook vind dat je nog best lang bent doorgegaan met dit frame als ik naar de tijden van je updates kijk oktober tot januari. Het is gewoon klote.

Hoop dat je dit seizoen toch met een mooi en goed frame kunt rijden.

check je ltr
 
Update 1 Februari 2009

Na een maandje eindelijk weer eens een update.

Er is afgelopen maand goed nagedacht over hoe en wat. Het frame is langs alle kanten eens goed bekeken en er is een conclusie getrokken ( 9||6 )!

Er is dus een nieuw frame gekomen. Deze keer geen zelfbouw frame maar "gewoon" een sonic frame.

Het frame is al maximaal verlicht, en voorpootjes zijn al afgedraait, dus qua gewicht zit ik eerst wel goed.

Vandaag het frame wezen ophalen en gelijk toen ik thuis kwam samen met Michel het hok in elkaar gebeunt.

Resultaat ( erg geil vind ik zelf! 8) )

[ir]http://i210.photobucket.com/albums/bb206/FuzionNL/Sprinter/Sonic/DSC_0658.jpg[/ir]
[ir]http://i210.photobucket.com/albums/bb206/FuzionNL/Sprinter/Sonic/DSC_0649.jpg[/ir]
[ir]http://i210.photobucket.com/albums/bb206/FuzionNL/Sprinter/Sonic/DSC_0657.jpg[/ir]
[ir]http://i210.photobucket.com/albums/bb206/FuzionNL/Sprinter/Sonic/DSC_0655.jpg[/ir]
[ir]http://i210.photobucket.com/albums/bb206/FuzionNL/Sprinter/Sonic/DSC_0652.jpg[/ir]
[ir]http://i210.photobucket.com/albums/bb206/FuzionNL/Sprinter/Sonic/DSC_0650.jpg[/ir]

Tot de volgende update 8)
Volgende keer waarschijnlijk rijdend
 
Last edited:
Back
Top