Elias'Sprintframe

Graag gedaan hoor Elias dat ik je frame gehaald heb voor je :*
:henko:

Dikke props voor Danny Phantom van het forum om het frame voor me op te halen vanuit een achterhoek in België :W

@ Michel: Frame komt hier wel weer te staan, maar wil me eerst weer beter voelen, ga niet weer met me zieke hoofd proberen te beunen aan dat ding :X.
Ik denk dat ik toch eerst met dit ga proberen inderdaad, van dit velgje kan ook nog genoeg vanaf!

@ Elias5: Hah een naamgenoot :W. Kom ik niet vaak tegen! Bedankt voor je reacties, en die PK's komen wel goed!
 
vette fotos ja:p wie heeft die toch genomen:W

ik heb thuis nog eens goed gekeken naar het frame van je maar als je er van voren naar kijkt dan blijkt het balhoofd echt wat te ver naar rechts te zitten :'( ...mn pa zei het ook al..... en het zal ook voor aardig wat vibraties zorgen....ik zal die jongen die je frame heeft gebogen toch eens aanspreken;)........ verder vind ik het een focking vet ontwerp kwa frame en staat ook super:D:D :W

check je later homie8)
 
Ikzelf zou het frame niet aannemen voordat het perfect was,
maar goed, je heb al genoeg van dit soort gezeik gehad.

met het design is in ieder geval niks mis, en ik hoop je nog wel te zien rijden dit jaar;)

succes ermee
 
Het frame is ongeveer 350km van me vandaan gemaakt, dus heb er zelf van te voren ook geen zicht op gehad.

Ik ga hem er sowieso nog over aanspreken.

Tot volgend jaar Zipwin!

Zie net in het Inschrijvingen 2009 topic dat mijn betaling is aangekomen, en ik dus als ingeschreven sta!
 
En als ik jou was Elias, zou ik even een goedkoop, licht scooter frame zoeken en dat eerst opbouwen. Want dit frame gaat toch voor trillingen en instabiliteit zorgen, wat alleen maar gevaarlijk is. Dan kunnen we op ons gemak dit frame gaan testen :)
 
waarom heb je je frame zover weg laten maken? dit kan elk metaal bewerkings bedrijf in de buurt.

blijft de setup ongeveer ongewijzigt of heb ik daaroverheen gelezen?
 
waarom heb je je frame zover weg laten maken? dit kan elk metaal bewerkings bedrijf in de buurt.

blijft de setup ongeveer ongewijzigt of heb ik daaroverheen gelezen?

Toen ik eraan begon had ik echt 0,0 verstand van frames oid ( nu nog niet veel, maar tenminste wel iets meer :* ). Ik kende pimped al, dus besloot hem bij hem te laten maken.
Achteraf gezien had ik hem veel beter bij MWS oid laten maken..

De setup blijft inderdaad nagenoeg hetzelfde, alleen de inlaat word nog getuned.

In de zomer komt er een Mina kort carter, vanaf dat carter word het nieuwe TCR blok opgebouwd waarmee ik hoop te kunnen rijden vanaf september oid :W.
 
Toen ik eraan begon had ik echt 0,0 verstand van frames oid ( nu nog niet veel, maar tenminste wel iets meer :* ). Ik kende pimped al, dus besloot hem bij hem te laten maken.
Achteraf gezien had ik hem veel beter bij MWS oid laten maken..

De setup blijft inderdaad nagenoeg hetzelfde, alleen de inlaat word nog getuned.

In de zomer komt er een Mina kort carter, vanaf dat carter word het nieuwe TCR blok opgebouwd waarmee ik hoop te kunnen rijden vanaf september oid :W.

Ik zou het door niemand van het forum laten doen tenzij hij bij een metaal bedrijf werkt,laat je het door een metaal bedrijf maken.
Kan je er zeker vanuit gaan dat het recht is..
Volgens mij is er niet eens een mal voor die frame gemaakt? ik zie het nergens op de foto iig
Ik vind het wel jammer want het frame ziet er tof uit..
Alleen je ziet gewoon dat deze jongen ervaring mist...
Suc6 ermee
 
In het begin dacht ik ook super mooi die gebogen buizen, alleen nu met dat balhoofd erbij en dat hij zo krom is als het maar kan vind ik het echt dood zonde.

Ik zag dat je hem te koop hebt staan, ben benieuwd of er een gek te vinden is die dit frame wil hebben8P

Hoe reageerde die "pimped" hierop dan?

Succes!
 
Ik zou het door niemand van het forum laten doen tenzij hij bij een metaal bedrijf werkt,laat je het door een metaal bedrijf maken.
Kan je er zeker vanuit gaan dat het recht is..
Volgens mij is er niet eens een mal voor die frame gemaakt? ik zie het nergens op de foto iig
Ik vind het wel jammer want het frame ziet er tof uit..
Alleen je ziet gewoon dat deze jongen ervaring mist...
Suc6 ermee
Is het niet zo dat als je naar een metaalbewerkingsbedrijf gaat dat men dan een CAD tekening nodig heeft oid?

Er is er inderdaad geen mal gebruikt om dit frame te lassen.

Heb een besluit gemaakt, dit frame gaat toch weg en laat een nieuwe lassen. Waar is nog onbekend.

Mijn voorkeur gaat eigenlijk wel uit naar iemand van de scooterwereld, imo iemand van een metaalbewerkingsbedrijf, die weet niets eens wat het uiteindelijk moet worden, want die heeft zoiets nog niet gezien.

@ PuttenSR: Pimped is mijn financieel toegekomen :). Meer verwacht ik ook niet, het was het eerste frame wat hij ooit gelast heeft. Ik vind het nog steeds erg netjes daarvoor.
Maar vind het zelf gewoon niet verantwoord om daar met het zware blok onder te gaan rijden.
We zullen zien of iemand interesse heeft?
 
ik zou het linea recta terugsturen naar de prutser waar die vandaan komt.

al koop je een broek met 1 langere pijp, dan probeer je m toch ook niet te slijten op marktplaats, maar breng je m terug naar de winkel?

degene die zo'n frame last, moet een waarborg kunnen geven dat het enigsinds heel blijft.
dit is natuurlijk geen stijl.
 
Is het niet zo dat als je naar een metaalbewerkingsbedrijf gaat dat men dan een CAD tekening nodig heeft oid?

Er is er inderdaad geen mal gebruikt om dit frame te lassen.

Heb een besluit gemaakt, dit frame gaat toch weg en laat een nieuwe lassen. Waar is nog onbekend.

Mijn voorkeur gaat eigenlijk wel uit naar iemand van de scooterwereld, imo iemand van een metaalbewerkingsbedrijf, die weet niets eens wat het uiteindelijk moet worden, want die heeft zoiets nog niet gezien.

@ PuttenSR: Pimped is mijn financieel toegekomen :). Meer verwacht ik ook niet, het was het eerste frame wat hij ooit gelast heeft. Ik vind het nog steeds erg netjes daarvoor.
Maar vind het zelf gewoon niet verantwoord om daar met het zware blok onder te gaan rijden.
We zullen zien of iemand interesse heeft?

Waarom spreek je joel niet aan die heeft zeker verstand van frames bouwen,hij heeft ook wel mallen lige denk ik,je kan ook naar een metaalbedrijf toe gaan met dit frame je legt uit wat er aan de hand mee is, dan hebben hun gewoon de basis zeg maar...
Alleen iemand uit de scooterwereld is wel beter ja, er zijn volgens mij wel jongens op het forum die wel is frames hebben gemaakt..
Heiko
Joel
Abt
ect... effe email sturen kan geen kwaad
Je kan ook zelf al eerst het matriaal in kopen,dan hoef je alleen nog een laser te zoeken,als je de maten weet effe zagen en het mooiste is walsen natuurlijk.
 
Last edited:
een frame hoef je niet met een mal te maken hoor. als je maar een goeie lastafel hebt komt het wel goed.

ben benieuwt naar het volgende frame, een tekening doet wel veel goeds in dit geval.

succes
 
echte frame bouwers gebruiken mallen.
Lastafel is ook wel makkelijk maar dan moet je alsnog een soort mal maken... grade balhoofd hoek hoogte, recht ect...
 
Is het niet zo dat als je naar een metaalbewerkingsbedrijf gaat dat men dan een CAD tekening nodig heeft oid?

Er is er inderdaad geen mal gebruikt om dit frame te lassen.

Heb een besluit gemaakt, dit frame gaat toch weg en laat een nieuwe lassen. Waar is nog onbekend.

Mijn voorkeur gaat eigenlijk wel uit naar iemand van de scooterwereld, imo iemand van een metaalbewerkingsbedrijf, die weet niets eens wat het uiteindelijk moet worden, want die heeft zoiets nog niet gezien.

@ PuttenSR: Pimped is mijn financieel toegekomen :). Meer verwacht ik ook niet, het was het eerste frame wat hij ooit gelast heeft. Ik vind het nog steeds erg netjes daarvoor.
Maar vind het zelf gewoon niet verantwoord om daar met het zware blok onder te gaan rijden.
We zullen zien of iemand interesse heeft?

als jij gewoon met dit kromme frame naar een metaalbewerking bedrijf gaat en zecht dat je een nieuw recht frame wilt met bepaalde punten verbeterd en ook hun mening vragen. dan kunnen ze hie vanaf meten zoals blok ophanging,raduis gebogen pijpen enzo want dat is wel goed en vet8)

ook zou ik als ik jou een bedrijf zoeken die produkten maakt met buizen constucties en niet groot grof spul.

en als je voor een alu frame gaat eerst vragen naar de lasqualiteid van de medewerkers.(meestal vinden de meesten bedrijfen vast = vast goed genoeg).En dat ze geen lassen mogen weg slijpen zodat je ziet hoe de las eruit ziet *D

en nog1 ding als je het bij een bedrijf laat maken.
spreek goed af(op papier desnoods) dat je een scheef frame niet accepteerd alles degelijk vast moet zitten en een vaste prijs afspreken.
ander krijg je gelul van: jah het duurde tog langer dan gedacht bla bla bla
 
Is het niet zo dat als je naar een metaalbewerkingsbedrijf gaat dat men dan een CAD tekening nodig heeft oid?

Er is er inderdaad geen mal gebruikt om dit frame te lassen.

Heb een besluit gemaakt, dit frame gaat toch weg en laat een nieuwe lassen. Waar is nog onbekend.

Mijn voorkeur gaat eigenlijk wel uit naar iemand van de scooterwereld, imo iemand van een metaalbewerkingsbedrijf, die weet niets eens wat het uiteindelijk moet worden, want die heeft zoiets nog niet gezien.

@ PuttenSR: Pimped is mijn financieel toegekomen :). Meer verwacht ik ook niet, het was het eerste frame wat hij ooit gelast heeft. Ik vind het nog steeds erg netjes daarvoor.
Maar vind het zelf gewoon niet verantwoord om daar met het zware blok onder te gaan rijden.
We zullen zien of iemand interesse heeft?

Ik werk zelf bij een constructiebedrijf, en uit ervaring weet ik dat er meestal geen perfect uitgewerkte tekening nodig is. (om teleurstellingen te voorkomen kun je beter wel een goede tekening maken) Ondanks dat zou ik toch niet hier voor kiezen. Ze zijn er al vlug een aantal uren aan bezig, en dit met een uurloon van ongeveer 45 euro.

Zoals jordi al aangeeft is het gebruik van een mal echt geen noodzaak. Bij een frame met gebogen buizen heb je al vlug een kleine afwijking, daarom heb ik bij mijn eigen frames de blokbevestigingspunten als laatste geboord tussen de centers op de draaibank.

Verder Succes met je project!
 
dus dit is onzin volgens jou?

280720071065gx2.jpg
 
Back
Top