ehm.. is dit ernstig ?

A-Bizar said:
Ik ben niet zo'n tune deskundige maar , je hebtalleen de uitlaatpoort onwijs omhoog gegooid...
Staat de blowdown nu niet te groot? (teveel graden)

Om even op jouw puntje terug te komen, nee niet per-se. De DuePlus heeft bijvoorbeeld een nog grotere blowdown. Scheelt maar 0.2mm, maar toch :)

De timing van bovenstaande Corsa is bijna identiek aan een standaard DuePlus. Echter heeft de DP een heel andere partij spoelpoorten (8 spoelpoorten, groter oppervlak). Volgens mij zijn deze Corsa-spoelpoortjes te klein voor deze blowdown en is het bruikbaar toerengebied van de uitlaatpoort te ver van de spoelpoorten weg getrokken. Nu zal je wel eens moeite kunnen hebben om weg te komen :)
 
Aidix said:
Om even op jouw puntje terug te komen, nee niet per-se. De DuePlus heeft bijvoorbeeld een nog grotere blowdown. Scheelt maar 0.2mm, maar toch :)

De timing van bovenstaande Corsa is bijna identiek aan een standaard DuePlus. Echter heeft de DP een heel andere partij spoelpoorten (8 spoelpoorten, groter oppervlak). Volgens mij zijn deze Corsa-spoelpoortjes te klein voor deze blowdown en is het bruikbaar toerengebied van de uitlaatpoort te ver van de spoelpoorten weg getrokken. Nu zal je wel eens moeite kunnen hebben om weg te komen :)

is dit nog te verhelpen, dat moeilijk wegtrekken.. ? ;)
 
DarkSaiyan said:
is dit nog te verhelpen, dat moeilijk wegtrekken.. ? ;)


Ga eerst nou eens proberen of het rijdt, dat lijkt me nuttiger dan 2 pagina's met speculaties vol te schrijven :) Werkt het niet, dan heb je pech. We hebben allemaal wel eens een cylinder afgeschreven O-) Dat hoort erbij. Volgende keer eerst vragen, dan pas slijpen ok?
 
ik vind dit echt interessant er komt veel meer bij te kijken leer ik nu dan op puur geluk hakken in je cilinder ik heb respect voor de tuners . Kan iemand zeggen hoe j eene ori cilinder (aerox) kan tunen . aan de tuners he
 
hehe, je verhaal heeft twee kanten. Ene kant grootse bewondering, andere kant ....
hehe.
Je mag me pm'en als je advies wilt bij tuning ori cilinder.
 
Het is wel leuk om zo aan je cilinder te gaan zitten vijlen etc. etc. en op papier klopt het dan allemaal (theoretich) maar je moet er ook rekening mee houden dat je cilinder ook uitzet doordat die warm/ heet wordt...
verder zou k m niet meer vijlen
 
Lg Tuning said:
Het is wel leuk om zo aan je cilinder te gaan zitten vijlen etc. etc. en op papier klopt het dan allemaal (theoretich) maar je moet er ook rekening mee houden dat je cilinder ook uitzet doordat die warm/ heet wordt...

Wat wil je hier mee zeggen?
 
Joost@aerox said:
Wat wil je hier mee zeggen?

Maar Joost, jij snapt toch ook wel dat je cilinder 5 mm uitzet als hij warm wordt. Verhit daarom altijd je cilinder tot 60 graden als je hem opmeet 8P
 
Ik dacht 120 graden...net als carters...
Dan kun je evt ff je wand eruit schuiven...zit je niet meer met die bevels.
 
Back
Top