ehm.. is dit ernstig ?

ehm, is dit nog wel mogelijk om te doen ?

maximum breedte voor kans op gevaar :

2*3.14*23.5= 147.58
147.58/2= 73.79
73.79*0.7= 51.6mm ?

ik d8 dat het zo moest ?

maar als ik breder ga en m net als de tekening maak, slijten de zuigerveren dan meer oid ?

hoe breed zou ik m ongeveer max moeten maken om niet teveel slijtage te krijgen ?
 
uitlaat9lj.png


;)

**edit het gaat hier om 47,6mm boring
 
Ik ben niet zo'n tune deskundige maar , je hebtalleen de uitlaatpoort onwijs omhoog gegooid...
Staat de blowdown nu niet te groot? (teveel graden)
 
Ik zou die poort niet breder maken, de breedte die je nu hebt kan nog wel maar als je nog breder gaat wordt de kans dat je zuigerveer gaat happen een stuk groter.

Hoger zou ik ook niet zo snel doen eigenlijk, je zou hooguit kunnen proberen om de bovenkant iets boller te maken (dus alleen in het midden iets omhoog) Met iets bedoel ik dus minder dan een milimeter!

Mijn advies voor nu: afwerken en niets meer aan doen.

Trouwens, meet die poorthoogtes eens goed op (in de cilinder dus en niet op het mapje).
 
Joost@aerox said:
Ik neem aan dat dit een geintje is oid :? 8P

Iets in die vorm...

Kijk, natuurlijk niet zoals het getekend is, maar meer in die richting. Zo krijg je dus een nog wat aflopende uitlaatpoortvorm.

Het was maar een idee :)
 
Witte_@_SR said:
Sorry..Was ontopic bedoeld om aan te geven dat dat dus absoluut niet kan wat Big B NRG aangaf.

Ik denk dat ie bedoelde dat het al overduidelijk was dat het niet kan , en dat jij dan nog eens zo'n zelfde toevoeging geeft...
komt gewoon een beetje "mee-lullerig" over :)
Verder niet rot bedoeld oid. :*

Maargoed , ontop :)
 
En waarom precies kan dat niet...Ik had snel wat getekend, maar wat ik dus bedoelde en er ook niet bij had gezet was: dat je de poort nog in z'n vorm zou kunnen trekken eventuel. Het was maar een hersenspinsel. Mja zo ervaren ben ik nog niet, dus als er mensen zijn die zeggen dat het niet mogelijk is met meer ervaring dan mij, dan moet je daar maar van uit gaan. :)
 
Joost zei: Ik zou de bovenkant minder recht gemaakt hebben. Omdat als je dat nu nog zou doen je timing dusdanig hoog kwam te liggen, dat het ws niet meer gaat lopen. Dus dacht ik bij mezelf verplaats dat minder rechte punt naar de uit einde. Laat je uitlaatpoort aflopen. In het midden hoog, aan het uiteinde lager.

Snappie :)
 
idd...op de tekening van Big B heeft de zuiger NOG minder ondersteuning. t lijkt voordelig omdat de veer langs een bolling omhoog gaat...maar het is beter als de veer gewoon op groter oppervlak kan steunen.
no offence ofzo
 
Back
Top