Hoe kan dit?

Status
Not open for further replies.
Volgens mij centreert een evo kopje zichzelf op de cilinder net als bij een speed cilinder of zie ik dat verkeerd?
Of bedoel je dat niet Ap.?
 
Mol said:
Volgens mij centreert een evo kopje zichzelf op de cilinder net als bij een speed cilinder of zie ik dat verkeerd?
Of bedoel je dat niet Ap.?

zolang de bougie maar precies in het midden zit (dus niet dat de o-ring op 1 punt ietsjes anders zit als op een ander punt zeg maar :X )... maakt het verder niet uit of hij iets gedraait zit tog lijkt me ? :)
 
Nee, de kop zit er wel recht op. Maar als de tapeinden te smal zijn zit er speling in de gaten waar je tapeind doorheen gaat; ook in de kop.

[edit] @Marcel
 
tja de cilinder heeft altijd wel een klein btje speling op de tapeinden tog :) als je het aandraait is dat probleem verholpen lijkt mij
 
Ok ik snap je, maar wat denk je dat er met die speling gebeurt dan? Imo kan er daar weinig fout gaan aangezien je cilinder zichzelf centreert op het carter, de kop centreert zichzelf op de cilinder, dus dat zit wel recht. Of je er dan dikke of dunne tapeinden indraait, zolang ze goed vastzitten (lees: allemaal op hetzelfde moment) zelfs al is het M4 dan zou het gewoon prima moeten gaan allemaal.
 
ER is toch maar 1soort tap eind voor Mina, lijkt mij.
En als v/d kruijs mij deze tap einden verkoopt, zullen ze neem ik aan wel goed zijn.
Want ze weten dat ik met een EVO rijd en met voor de rest bij behorden setup.
Want alles komt bij hun vandaan.

Maar ze hebben gewoon te strak gezeten is de conclusie?
Ik heb net HJ gesmst, ik wacht nu op antwoord.
 
Joost@aerox said:
In mina zit std m7, wat heb je er nu voor raars in zitten dan?

Dat vraag ik me dan ook wel eens af.
M'n oude waren dood, en toen heb ik nieuwe gehaald bij v/d kruijs.
En ik vroeg om std. tapeinden die er normaal in horen.

En heb ik toen gehad.
Maar deze tapeinden zaten er al in toen jij m'n blok in elkaar hebt gezet joost.
Want m'n vorigte EVO was bij jou getuned.
 
Ja, dat ik een blok voor je heb gedaan weet ik nog wel. Ik kan me echter qua tapeinden niks meer herinneren eigenlijk? Dat het iets raars was oid. Het moet wel m7 zijn dan, want m6 krijg je uberhaupt niet vast in je carters(die m7 zijn)
 
D.J said:
Ik zou het niet weten... maybe door zachtere wand oid ? Ik heb echt geen idee... Maar dat het zo is, is wel duidelijk.. vriend van had ook, gewoon normaal de cilinder gemonteerd, en na 5km kun je lichte veegjes al in de wand zien... Mijn Pro Race is ook de 1e keer met de hand vast gedraaid, en is ook niets mee gebeurd...

Mja..... sommige mensen snappen ook niet dat vast, vast is... en draaien gewoon door :p


denk dat daar eerder het probleem zit , aangezien ik cilinders altijd met de hand aan draai en ik ondervind geen problemen.
 
mjah, als het een andere bout is dan merk je dat tog wel :?

/edit: jezus wat word er snel gereplyed in dit topic, joost was me voor.
 
Joost@aerox said:
Ja, dat ik een blok voor je heb gedaan weet ik nog wel. Ik kan me echter qua tapeinden niks meer herinneren eigenlijk? Dat het iets raars was oid. Het moet wel m7 zijn dan, want m6 krijg je uberhaupt niet vast in je carters(die m7 zijn)

Ja daarom, dat vond ik ook al.
 
Ik krijg vanavond te horen wat HJ er van zegt.
Hij is pas om 8uur thuis, alleen is m'n foon dood.
Dus mot het via msn.
 
Dat zal vast wel goedkomen dan vanavond.
Wat is trouwens je verdere schade? Cilinder zit vol met vegen lijkt me, en de verbrandingskamer? Is die nog te redden?
 
Mol said:
Dat zal vast wel goedkomen dan vanavond.
Wat is trouwens je verdere schade? Cilinder zit vol met vegen lijkt me, en de verbrandingskamer? Is die nog te redden?

Binnenkop is 100%, daar is niks aan te zien.
De vegen zijn al een heel eind weggepoetst.
Voor de rest niks.

Alleen de zuiger die dood is.

Aerox wijchen:
Onze rekening is zo hoog al van naar mobiel belle, dat ik da nie meer doe.
Mag het ook nie meer.
 
Arno said:
Dat is onzin DJaex...

Zo te zien is het idd te strak gemonteerd.

Als je tuner een beetje vent is zal ie het vergoeden, want dat is zijn fout.

vroeg het me ook alleen maar af ;)
 
Cilinder gewoon minder vast zetten, goede olie gebruiken, niet te heet laten worden, cilinder laten poetsen, nieuwe zuiger erin en gaan.
 
Ik zou met alle handelingen wachten tot je HJ hebt gesproken. Kan aan mn vertrouwen in mensen liggen maar dat lijkt me toch de verstandigste weg :X
 
Runner1987 said:
Ik zou met alle handelingen wachten tot je HJ hebt gesproken. Kan aan mn vertrouwen in mensen liggen maar dat lijkt me toch de verstandigste weg :X
Volgens mij geeft hij zelf ook aan dat te doen net zoals vele anderen hier. Ik ben iig wel benieuwd naar de oplossing.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top