melf #50 said:
ik heb nog nooit meegemaakt dat ie door te strak aandraaien vastloopt , dan moet of het draad allang kapot gaan of de tapeind breken.... maarja , dit is heel wat anders iiig
dit is gewoon gebrek aan smering , te kleine sproeier of iid niet goed ontlucht...
of gewoon te lang volgas gereden...
Ooit gehoord van TE VEEL smering? 1:35 is imo voor een dergelijk hoogtoerige cilinder met dergelijke kwaliteit olie (Valvoline Racing) toch wel aan de rijke kant...
Moet je voor de grap eens proberen met een oude gare cilinder 1:25 ofzo
Olie verbrand trager en bij te rijke smering blijft dat als het ware op je zuiger branden...
Gevolg is dat het onder je zuiger ook lekker warm word, grote kans dat je mengsel onder je zuiger keer boem zegt of dat er daar ook olie gaat aankoeken/gaat ontbranden...
De gevolgen daarvan wil je niet weten denk ik :X
Misschien dat ik daar nog wel ergens wat foto's van kan vinden, heb het keer gehad bij een oude crosser van mij :| (kleine kans dat ik ze nog heb hoor, weet niet meer of ik toen al cam had)
Ik smeer 1:45, A747 castrol met euro 98, nog nergens last van gehad
Zelfs nu heb ik nog last van drap in mijn uitlaat/demper uiteinde.
Ontopic:
Gerwin, net wat ik al gezegd heb, ik denk ook dat die 2 tapeinden te strak zaten. Wie daar schuldig aan is, dat blijft een discussie punt:
-HJ heeft hem gemonteerd.
-Jij kan hem vaster gezet hebben (nu weet ik wel dat dit niet zo is, maar stel dat je juridisch aan de weg gaat werken).
Denk dat het altijd een vraag blijft wie schuldig is, jij had hem ook kunnen controleren voordat je hem startte. Uiteraard ging je er in goed vertrouwen vanuit dat het wel goed zat...
Anyway, net wat Arno en Mol al aangeven, als HJ een vent is, dan vergoed hij het gewoon zonder teveel moeilijkdoenerij.
Enfin: fouten worden overal weleens gemaakt. Tis alleen vervelend dat het jou nu al de 2e keer is overkomen.
Daarnaast vraag ik me nog steeds af wat nu eigenlijk het nut is van dikkere tapeinden? Je gaat dan toch meer massa in de tapeind gaten brengen, wat uit wil zetten --> nog meer uitzetting van cilinderwand naar binnen --> sneller warmloper??? Of begrijp ik het verkeerd?