Hoe kan dit?

Status
Not open for further replies.
Je hebt m6 tapeinden @ pia en m7 / m8 ofzo @ minarelli.

Dus het is bullshit als ie vast peerd door te dunne tapeinden, dan zou ie bij ieder pia blokje moeten naaien.

Als je "tuner" zoiets zegt vraag ik me af waar ie in hemelsnaam mee bezig is, of het is een smoesje om eronderuit te komen dat ie iets moet vergoeden aan je.
 
HJ EVO ROX said:
HJ zegt dit:
Dat m'n tap einden te dun zijn, dat het daar door komt :S.
Maar dat snap ik niet, je hebt toch maar 1soort tapeind.
Malossi levert ook dikkere tapeinden dan std. voor gebruik met speedcilinders. Dat is iig zo op Pia, Mina weet ik niet zeker.
Verder snap ik niet dat HJ niet heeft aangegeven dat er te dunne tapeinden inzitten. Want als hij het gemonteerd heeft had hij je dus mooi een zuiger kunnen besparen, om over de schade aan je cilinder maar niet te spreken.
 
A-Bizar said:
mijn evo liep ook warm op de tapeinden toen ik ze te strak had aangedraaid. Met rustig rijden ging het goed , 1 keer vol open en hij naaide meteen op de tapeinden.
Daarna de cil gefixt en "losser" gemonteerd... nooit meer last gehad :)

op hoeveel nm stond ie toen hij kapot liep ?
 
nja, kan zijn dat ie em toevallig met een momentsleutel had aangedraait ? vragen kan geen kwaad...
 
HJ EVO ROX said:
Ik weet niet hoe vast de meine stond.
Zal ook niemand weten denk ik, omdat ik hem er compleet af hebn liggen.
Degene die de cilinder gemonteerd heeft moet jou dat toch wel kunnen vertellen lijkt me?
 
Aerox Wijchen said:
mjah, als ie dan zijn goede naam behouden wil, kan ie beter de schaden vergoeden denk ik zo :rolleyes:

Lijkt mij ook, heeft ie bij niels ook gedaan.
Om z'n naam goed te maken, dus mag ie nu ook wel doen.
 
melf #50 said:
ik heb nog nooit meegemaakt dat ie door te strak aandraaien vastloopt , dan moet of het draad allang kapot gaan of de tapeind breken.... maarja , dit is heel wat anders iiig

dit is gewoon gebrek aan smering , te kleine sproeier of iid niet goed ontlucht...

of gewoon te lang volgas gereden...
Ooit gehoord van TE VEEL smering? 1:35 is imo voor een dergelijk hoogtoerige cilinder met dergelijke kwaliteit olie (Valvoline Racing) toch wel aan de rijke kant...
Moet je voor de grap eens proberen met een oude gare cilinder 1:25 ofzo

Olie verbrand trager en bij te rijke smering blijft dat als het ware op je zuiger branden...
Gevolg is dat het onder je zuiger ook lekker warm word, grote kans dat je mengsel onder je zuiger keer boem zegt of dat er daar ook olie gaat aankoeken/gaat ontbranden...

De gevolgen daarvan wil je niet weten denk ik :X

Misschien dat ik daar nog wel ergens wat foto's van kan vinden, heb het keer gehad bij een oude crosser van mij :| (kleine kans dat ik ze nog heb hoor, weet niet meer of ik toen al cam had)
Ik smeer 1:45, A747 castrol met euro 98, nog nergens last van gehad :)
Zelfs nu heb ik nog last van drap in mijn uitlaat/demper uiteinde.

Ontopic:
Gerwin, net wat ik al gezegd heb, ik denk ook dat die 2 tapeinden te strak zaten. Wie daar schuldig aan is, dat blijft een discussie punt:
-HJ heeft hem gemonteerd.
-Jij kan hem vaster gezet hebben (nu weet ik wel dat dit niet zo is, maar stel dat je juridisch aan de weg gaat werken).

Denk dat het altijd een vraag blijft wie schuldig is, jij had hem ook kunnen controleren voordat je hem startte. Uiteraard ging je er in goed vertrouwen vanuit dat het wel goed zat...

Anyway, net wat Arno en Mol al aangeven, als HJ een vent is, dan vergoed hij het gewoon zonder teveel moeilijkdoenerij.
Enfin: fouten worden overal weleens gemaakt. Tis alleen vervelend dat het jou nu al de 2e keer is overkomen.

Daarnaast vraag ik me nog steeds af wat nu eigenlijk het nut is van dikkere tapeinden? Je gaat dan toch meer massa in de tapeind gaten brengen, wat uit wil zetten --> nog meer uitzetting van cilinderwand naar binnen --> sneller warmloper??? Of begrijp ik het verkeerd?
 
Iedereen kan fouten maken, dus ook de beste. Zo is het nou eenmaal want we zijn allemaal mensen. Verder probeer ik het niet goed te praten ofzo, maar het lijkt me verstandig om te wachten met flamen tot er een reactie is.
 
Bart, je weet dat ik er niet meer aan zit als iemand het voor mij in elkaar zet.
omdat ik daar in vertrouw.

Nick kan dit ook bevestigen dat ik er niet aan heb gezeten, en HJ had gele verf op de tap einden gesmeer (moeren + bouten).
En daar aan kan je dus al zien dat ik er zelf neit aangedraait heb.(kon je zien, omdat ie der nu af ligt :P)

En te veel smering is ook slecht dat weet ik, maar in het begin wat dikker smeren kan toch geen kwaad, omdat alles dan wat beter gesmeert moet worden.

Ik wilde het zo doen:
4x 1: 35
en dan overgaan op 1:40 smering.
 
1:35 vind ik persoonlijk ook aan de rijke kant, maar daar zou hij zeker niet op deze manier van kapot kunnen gaan.
 
Ik werk niet bij Koopmans, maybe toch eens in mijn signature zetten ofzo 8) Voor de duidelijkheid ik ben er klant/goede vriend en niet meer/minder :*
Maargoed, ik smeer altijd 1:40 met euro98 en Silkolene Pro2. Persoonlijk denk ik dat het nog wel krapper kan, maar ben nooit verder gegaan dan 1:45.
Wat je niet moet vergeten is dat je met de ene olie dikker/rijker moet mengen dan met de andere. (als je de search gebruikt kan je een heel topic vinden over mengverhoudingen en ervaringen met olieën).
 
BETA-HGS said:
had je de A747 wel goed geschud, aangezien deze olie niet erg goed mengt

ik gebruik:
Valvolini racing 2takt olie.

Maar ga weer gewoon met A-747 rijden denk ik maar eens.
En ja ik schud altijd als ik meng m'n benzine en olie goed door elkaar heen.

Dit heeft niks te maken met de smering.
Die conclusie hebben we al.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top