Hoe kan ik carter minarelli tunen?

Advertisement - register to remove this

ik heb hier ook zal aan zitten denken en info over zitten zoeken, maar er = echt nix te vinden:|
Volgens mij win je er alleen wat vermogen mee (tenzij je cili echt niet goed aansluit op je carter, omdat het carter niet echt enorm veel met de toeren te doen heeft (hooguit beetje de flow van je lucht/benzinemengsel wat wat gunstiger kan zijn) of heb ik het nu mis?
 
Originally posted by $aint
ik heb hier ook zal aan zitten denken en info over zitten zoeken, maar er = echt nix te vinden:|
Volgens mij win je er alleen wat vermogen mee (tenzij je cili echt niet goed aansluit op je carter, omdat het carter niet echt enorm veel met de toeren te doen heeft (hooguit beetje de flow van je lucht/benzinemengsel wat wat gunstiger kan zijn) of heb ik het nu mis?

Niet alleen vermogen maar je kan ook koppel winnen, tis maar net wat je wilt heh. Je kan je blok zo aanpassen zoals je het zelf wil dat ie presteert.

Carter heeft enorm veel met toeren te doen. Er is ook nog zoiets als carterdruk. En zo zijn er wel meer factoren die bepalen wa je scoot zal gaan doen.
 
Ik ben er mee bezig,
flow wat optimaler maken,
hier en daar wat wegfrezen en opvullen...
Heb geen foto's dus dan is het een beetje lastig uit te leggen...
Bij de spoelkanalen naar de cilinder toe valt wel een hoop te doen...
 
Originally posted by Alexander


Niet alleen vermogen maar je kan ook koppel winnen, tis maar net wat je wilt heh. Je kan je blok zo aanpassen zoals je het zelf wil dat ie presteert.

Carter heeft enorm veel met toeren te doen. Er is ook nog zoiets als carterdruk. En zo zijn er wel meer factoren die bepalen wa je scoot zal gaan doen.

Ja, van die carterdruk wist ik ook wel, maar das toch meer voor je lagere toeren of maakt dit juist je toeren (dat deed je cili + uitlaat etc toch:?)
Waar zorgt een carter nu precies voor!!????
 
Voorcompressie..
Na het sluiten van je membraan en voor het openen van je spoelpoorten word er druk opgebouwd in het carter door de zuiger die naar beneden gaat.

Kleine carter, groter druk verschil en dus meer spoelsnelheid (toch?) en daardoor hopelijk een goeie spoeling in je cilinder en een goeie onderdruk om het verse mengsel aan te slepen..?

Correct me...
 
Back
Top