hoe dit nu weer kan?

TheFugitive

Well-Known Member
setup:

appie sr (LC)
nrx pijp
90 sproeier
gele malossi drukveer
malossi multivar+ventivar en kevlar vsnaar
hebo koppeling
prop uit luchtfilter
en top preformance carterdeksel


nu heb ik van de week net nieuwe rollen ingedaan 4,7 grams

en dat reed vet vel op het gas enz.. maar nu als ik 40 of 50 rij trek het gas open dan moet ie helemaal van een laag toerental komen...maar de drukveer is nog sterk zat vandaar misschien deze suggestie ..

maar nu jeesus weet niet wat het is heb wel een vermoeden :

ik denk dat ie bij de carburateur dat slangetje (hoe heet dat?) dat van de CARB. naar de luchtfilter gaat daar zit een scheurtje in.. maar als ik volgas rij en doe de choke open dan pruttelt ie niet wat ie wel zou moeten doen toch? kan het zijn door valse lucht slechte reacties op het gas??

oja.. de drukveer is stevig zat nog want ik krijg hem echt nog met moeite open gedrukt dus dat ken het ook niet zijn..
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

mja, gewoon even je hand er bij houden, je voelt het vanzelf als ie lucht aanzuigt o.i.d. en volgens mij is je sproeier ook te groot... ik heb met net zo een setup ongeveer een 84 sproeier erin. en bougie kleur is perfect
 
84 sproeier was te weinig voor mij kon niet 1 en dezelfde snelheid rijden net of ie steeds benzine tekort kwam

maar waar het mij om gaat ken het zo zijn dat als ie iets teveel lucht krijgt dat je gashernemingen dan ook kut worden? want dit is wel erg triest moet ik weer gaan sleuten :( grrrrr
 
Originally posted by TheFugitive
84 sproeier was te weinig voor mij kon niet 1 en dezelfde snelheid rijden net of ie steeds benzine tekort kwam

maar waar het mij om gaat ken het zo zijn dat als ie iets teveel lucht krijgt dat je gashernemingen dan ook kut worden? want dit is wel erg triest moet ik weer gaan sleuten :( grrrrr

Dat kan zeker zo zijn, maar als hij laag toeren draait zou je het ook moeten merken, dmv langzame gasreactie e.d.
Gewoon dat stukkie afplakken met tape, klaar!
Trouwens zoiets scheurt toch niet vanzelf :?
 
Spruitstuk is het rubber tussen carb en blok, dat rubber tussen filter en carb heeft voor zover ik weet geen speciale naam...gewoon: 'tussenfilterenspruitstukrubber' :)
 
Originally posted by QuadraRacer
Spruitstuk is het rubber tussen carb en blok, dat rubber tussen filter en carb heeft voor zover ik weet geen speciale naam...gewoon: 'tussenfilterenspruitstukrubber' :)

Tussenfilterencarbrubber bedoel je? :p
Joke!
 
Back
Top