Hoe kan dit???

Stevie

grmblfffsss
Mja, dit is dus gisteravond gebeurt om 21.30 toen ik net Leeuwarden binnenreed. Als dit gebeurt denk je: aaaaah, me cilinder, me lagers aaaaah. En dan denk je: hey, ik kan nog gas geven, motortje loopt nog, kom alleen niet vooruit. En dan denk je: ah neej, me v-snaar.
Gelukkig was ik niet alleen, want een vriend van me zat achterop...

En toen was ik pas om 0.30 thuis :|. Gelukkig heb ik in die tijd 1 uur op station gestaan om aan de machinist te vragen of de scooter ook mee mocht in de trein, waarop hij antwoorden: NEE.
Toen heb ik nog heel ff een vriend van me aangekeken om wat zinloos geweld op die machinist toe te passen...maar dat hebben we maar niet gedaan. Was wel jammer, want die trein die doet er 5 minuten over om naar mijn woonplaatsje te gaan. En lopend doe je er wel 3 uur over (is 15 km naar ons woonplaatsje vanuit Mantgum). Maar ok, we zijn toen uiteindelijk terug geduwd door een andere vriend die met ze brommer naar Leeuwarden was gekomen. En daar waren we zo blij mee, dat we niet eens merkte dat het enorm hard regende, waaide, etc etc.

Maar ok, doe net carterdeksel eraf, en is inderdaad de v-snaar. Ziet er wel cool uit :p.

1027418982-1.jpg


1027419006-2.jpg


1027419023-3.jpg


1027419037-4.jpg



Mijn vraag:
Hoe kon dit gebeuren??? Dit was een goede Dayco v-snaar, van 5.000 km oud.

En hoe kan ik dit in het vervolg voorkomen?
 
Advertisement - register to remove this

wh00t, wat is er trouwens met je vario aan de hand, er zit een hele rand op die niet gebruikt is heb je em niet afgesteld ofzo?
 
w00t, heb ik ook gehad 2 x achter elkaar :>

echt in duizend stukkies, bij mij gebeurde het 2x op topsnelheid nu dure goeie malossi snaar en nix aan de hand
 
8P mmzz, ik heb nu al vaker gezien en gehoord dat dit met dayco snaartjes gebeurd..., bij kamaraad ook al... voor mij geen dayco dus :p....

dit kan ook gekomen zijn door een te slechte koeling in je carter, dit kun je verhelpen door zo'n tp carterdeksel te kopen, of gaten is je carterkap te frezen...
 
vriend van me heeft precies etzelfde 2x met een goede snaar wij hebben geen oplosssing hij staat als een maand werkloos echt vaag waren volgens mij 1 dayco en 1 orginele v-snaar

edit:
1x nadat hij 70cc had 2 maand
2e v-snaar binnen 5 minuten rijden
 
Ik had het toevalig voirge week ook met een SR van een vriend van mij. Maar dat kwam omdat er speling zat in de vario.
 
idd.... komt door speling in de vario. En niet door die dayco snaar want het gebeurde bij me broer net zo makkelijk met een polini-snaar.
 
Originally posted by Boyd
wh00t, wat is er trouwens met je vario aan de hand, er zit een hele rand op die niet gebruikt is heb je em niet afgesteld ofzo?

Goed gezien...me v-snaar komt inderdaad niet bovenin. Heb al paar drukveren & heel veel verschillende gewichtjes geprobeert, maar hij komt niet bovenin.

Komt denk ik door slijtage van de vario. Zit namelijk nu een bobbeltje tussen het gedeelt waar wel de v-snaar komt, en het gedeelt waar nog nooit een v-snaar is geweest. Want ik heb met die Airsal cilinder altijd met te lichte rolletjes gereden, waardoor de v-snaar niet helemaal bovenin kwam.
 
Tja ik denk ook dat je snaar dna wel iets brder mag, of je variobus wat korter... Maja dit zou je moeten testen. Het bobbeltje zou niet veel problemen moeten opleveren denk ik...
 
Originally posted by Sjoerdyo
Tja ik denk ook dat je snaar dna wel iets brder mag, of je variobus wat korter... Maja dit zou je moeten testen. Het bobbeltje zou niet veel problemen moeten opleveren denk ik...

Inderdaad, ik sneup wel ff rond tussen de v-snaren, op zoek naar de breedste. Is er trouwens wel een v-snaar die breder is als de Dayco of std. snaar?
 
Originally posted by Stevie


Inderdaad, ik sneup wel ff rond tussen de v-snaren, op zoek naar de breedste. Is er trouwens wel een v-snaar die breder is als de Dayco of std. snaar?

die van polini is iets breder als origineel...
 
Misschien is dit ook geen slijtage, gewoon een uitelkaar geknalde v-snaar omdat ik zoveeeeel power heb:rolleyes:.

Waar wel raar was, dat als op top reed, dat er een enorm gezoem uit me carterkap kwam. Echt zo enorme golvende zoem...die de hele scooter een beetje doet trillen.

Misschiend dat die v-snaar al die tijd vaag aan het doen was ofzo ??
 
Back
Top