Dan spoor je toch niet!

omg :X hier rij ik altijd!

ff over opvoeding...zelf ben ik aardig hard opgevoed, ik weet nu wel wat kan en wat niet kan. vroeger vond ik het verschrikkelijk om straf te krijgen (zonder eten naar bed etc. 8P) waardoor ik bang werd om dingen die mij geleerd waren fout te doen en dingen die niet hoorden wel te doen...
blijkbaar gaat dat nu niet echt meer.

over het bruggertjesverhaal (8P), ik herken mezelf daar in :) ik keek vroeger altijd op tegen 'bovenbouwers', tegenwoordig krijg ik (1.95) een grote bek van een vriendje van me broertje (11) :?

schijnt normaal te zijn...
 
nja tis natuurlijk wel heel fout maar hoe oud waren die knaapjes?
ik ben het wel met de stelling eens dat ze waarschijnlijk echt niet goed na hebben gedacht over de gevolgen ervan, aanpakken zeker, maar voor hun leven de cel in lijkt me iets te veel van het goede...
denk dat ze bv na een jaar celstraf op deze leeftijd wel behoorlijk geschrokken zullen zijn en het niet weer zouden doen,
wel zullen ze in de gevangenis dan goed begeleid moeten worden anders worden het misschien ergere criminelen..

maargoed het zal vast wel een middagje werken voor bureau halt zijn,
tegenwoordig mag je steeds meer in nederland ...
 
jules_w88 said:
....
denk dat ze bv na een jaar celstraf op deze leeftijd wel behoorlijk geschrokken zullen zijn en het niet weer zouden doen,
wel zullen ze in de gevangenis dan goed begeleid moeten worden anders worden het misschien ergere criminelen.....
zal de familie van het slachtoffer leuk vinden......
 
Dat zukke dingen gedaan worden in 'ons' nederland ik ben zelf ook erg streng op gevoed en kwajonges streken horen er gewoon bij maar dit gaat gewoon veelste ver zulk soort jeugd moeten ze is een paar jaar in een internaat douwen me broer heef ter 6 jaar gezeten en dies er goed van opgeknapt daar drillen ze echt goed dat weet ik wel .
X aantal jaar(en) geleden was t nog belletje trekken en dat soort dingen nu is t heel gewoon dat een kind van 10,11 of 12 moord pleegd
Ik ben zelf vrachtwagen chauffeur maar als ik al steenslag op me ruit heb schrik ik me al verrot moet je is nagaan als er een zak puin op je dak landt
:O

mijn dankgetuigenis aan de familie vrienden van de overledende trouwens

Richard
 
Is toch raar eigenlijk..
Ik woon in Uden maar ik merk er nog niet echt veel van..
toen ik het nieuws hoorde werd ik wel gek want dit kan gewoon echt niet meer.
Ik zal het de komende dagen denk ik nog wel horen maar gelukkig is het niet iemand van wie ik ken.. buiten dat wil ik familie en vrienden heel veel sterkte wensen.
En dat de dader flink mag boeten door wat hij ook onder invloed was.
 
Het opvoeden van tegenwoordig is inderdaad echt gaar... Het lijkt echt alsof ouders het geen reet meer kan schelen. Het gebeut mij ook vaak om een grote mond te krijgen van een jongen van 8 terwijl ik 1m90 ben 19 jaar. Ook merk ik dat de ouders zich vaak slecht gedragen bij hun kinderen. Schelden of andere dingen waar hun kinderen bij zijn! Laatst was op het nieuws, ( editie NL volgens mij ) een jongen die z'n 12de verjaardag vierde bij een lasergame. Hij stond op de eerste verdieping en zag 2 politie agenten. Wat doet dat bijdehante gastje, steekt z'n middelvinger op (:?). Dus agenten naar boven, jochie steekt grote mond op tegen de 2 agenten, en jongen mag mee naar bureau ( voor mij logisch! ) maar toen kwam de reaktie van de moeder waar ik nog het meeste van schok : "Ja me zoon stak een middelvinger op naar die agenten, iedereen doet dat, en waarom houden ze zich niet bezig met het oppakken van 18 jarigen ?" Sorry maar voor mij moet en die jongen, en die moeder worden opgepakt, het word nogal normaal gevonden het "tokkie" gedrag. Ik heb ook een zeik hekel aan dat hele gezeik rondom de tokkies ! Er mogen echt zwaardere staffen worden gebruikt tegen kleine crimineeltjes ! Niks mee te maken of ze onder de 18 zijn. Bestraffen die zooi !
 
hoe krijg je uberhaupt zoiets bedacht: ik verveel me ik ga een stoeptegel van een viaduct gooien :? echt te ziek voor woorden...

en vind ook dat er wel wat mag gebeuren aan de opvoeding van tegenwoordig ;)
als ik vroeger een grote mond had of weer es iets had uit gehaald dan kreeg ik het goed te weten (geen klappen of zo) maar iig goed genoeg om het niet nog es te doen tegenwoordig komen ze er allemaal makkelijk van af |(

nederlandse maatschappij is aan het verrotten en in den haag snappen ze maar niet wat ze er aan moeten doen...
terwijl er hier op een scooterforum van mensen van 16 jaar en ouder soms al goeie ideen uit komen 8P
 
kheb er 1 zinnetje voor...

Armen eraf halen bij die gek, zonder verdoving of wat dan ook })

Te ziek voor woorden dat er zulke mongolen rond lopen x|
 
Ten eerste vind ik dit harstikke erg, en echt ziekelijk dat iemand zoiets ook doet.
Maar ik vind de regelgeving van Nederland ook gewoon zwaar klote. Dat jochie (als ie inderdaad jong is) krijgt mischien een jaartje celstraf en een beetje TBS. Als ik iemand zou gaan vermoorden (ben ik niet van plan hoor :)) zou ik maar een paar jaar moeten zitten. Je neemt gewoon iemands leven af die nog tientallen jaren voor zich had en jij zelf zit maar een paar jaar, echt onvoorstelbaar |(
Ze moeten gewoon de straffen voor moorden en dergelijke veel zwaarder maken! Ook tv en dat soort onzin uit de cellen.
Als de mensen weten dat ze zo'n 30 jaar moeten zitten als ze opzettelijk iemand vermoorden zullen ze het wel laten om een moord te plegen, of iets te doen wat een andermans leven in gevaar brengt.

Dat wou ik even kwijt.

Maarten.
 
Lennox said:
Wie zegt trouwens dat het jonge gasten waren :)

Kan net zo goed een volwassenen zijn hoor.

ik denk dat een volwassene IETS beter in kan schatten wat de gevolgen hiervan zijn dan een hanggroep ventje. tenzij het natuurlijk met opzet gedaan is, dan is het allebei goed mogelijk..
 
Ik ben het wel met Maitre R eens over dat ventje dat zijn middelvinger had opgestoken. Als ik dat had gedaan dan durf ik toch wel te zweren dat mijn ouders achter de politie stonden in dat geval en ik zou er van hen nogeens een vette straf bovenop krijgen. Maar wat doet die moeder van dat ventje??????? Die gaat gvd bezwaar aantekenen voor de manier waarop dat ventje is aangepakt!!!! Dan spoor je toch niet. Dat ventje verdient een paar harde tikken en geen steun. Aan dat soort kamp gaan wij kapot hier.
En dit verhaal kan ik dus echt niet in komen. Ik kan er gewoon niet bij dat je zoiets doet.

Nick.
 
Hmm....'per ongeluk' een stoeptegel naar beneden gooien? Ik geloof daar niet in...omdat er op zo'n brug geen stoeptegels liggen...! Is echt te erg voor woorden zoiets!

edit...had antwoord 2 hierboven verkeerd gelezen..
 
Nja ik denk dat dat mannetje zowiezo de cel niet ingaat als het bijv om een 12 jarige gaat

Fixe boete , en mischien inrichting ofzo? wat kan je doen tegen zulke ventjes :X
 
wat is hier mis mee dan? dat is toch >>normaal<< in nederland... zoiets gebeurt gewoon... Je hoort bijna elke week wel weer zoiets..


Nee, maar ik vind dit natuurlijk echt te belachelijk. Zoiets MAG gewoon niet gebeuren vind ik. Net zoals treinen proberen te ontsporen. Ik ken wel leuke straffen voor de imbicielen die zoiets doen, maar zal ik hier maar niet posten.
Ik heb bijna mijn rijbewijs, en ik heb nog steedts lessen (al bijna 50) maar op de snelweg zit ik al niet echt lekker in mijn stoel, maar als ze iets gaan gooien weet ik zeker, hoeft maar iets kleins te zijn, en je gaat het ontwijken, hoeft maar net iemand rechts van je te zitten....

kansloos die lui die dit doen!!!
 
dr werd in t begin van deze topic wat gezegt over belletje trekken. stond ook vandaag wat in de krant daar over. dat er een paar beltrekkers met een hamer bewerkt waren!!
 
Back
Top