Dan spoor je toch niet!

Honda Red Bull said:
Moeten toch echt eens strafkampen ofzow komen in nederland. Dan is het snel gedaan met de jeugdcriminaliteit

Deels een oplossing. Dat mensen dat soort dingen zomaar doen, zonder na te denken komt ergens vandaan. Lees opvoeding. Daar ligt de oorsprong vind ik.
Anders blijf je de uitkomst bestrijden. ipv de oorzaak.

Tinne..
 
Tinne said:
Deels een oplossing. Dat mensen dat soort dingen zomaar doen, zonder na te denken komt ergens vandaan. Lees opvoeding. Daar ligt de oorsprong vind ik.
Anders blijf je de uitkomst bestrijden. ipv de oorzaak.

Tinne..
amen....
 
Roedi.. said:
Weet je wat ze moeten doen? mensen die diestal plegen,, handen afhakken, mensen die verkrachten,, penis afhakken,, mensen die andere proberen te doden,, electrishe stoel,, enz enz enz... dan zal er wel rap verandering in komen. zo denk ik erover.


voor jou heb ik Respect !!!!!

ik ben het helemaal met je eens ! wie niet leert moet maar keihard voelen !
 
Tinne said:
Deels een oplossing. Dat mensen dat soort dingen zomaar doen, zonder na te denken komt ergens vandaan. Lees opvoeding. Daar ligt de oorsprong vind ik.
Anders blijf je de uitkomst bestrijden. ipv de oorzaak.

Tinne..

Dit is een erg lastige kwestie. Het is natuurlijk ook niet zo dat ouders hun kinderen leten bakstenen van een viaduct af te gooien. Het is deels opvoeding en deels beinvloeding van andere factoren: school, vrienden etc.
 
Zou het helpen?
Zou het kunnen?
Oeps foutje, je hebt het niet gedaan....en dan?
nee, niet echt realistisch...

Tinne..
 
stakkers van tegenwoordig... :|
ouders 'schijnen' tegenwoordig ook steeds lakser te worden met het opvoeden, geen straffen wanneer ze iets verkeerd doen, alleen een woordje dat ie het niet meer mag doen.. nou daar heb je geen donder aan..
dan krijg je eerder zulke dingen dat jongeren denken dat ze alles kunnen doen en alles kunnen maken... en tjah.. zo is de maatschappij jammer genoeg tegenwoordig...

Tinne; eigenlijk is er geen 'oplossing'... want je zal het altijd houden, maar het ligt eraan hoeveel mensen het doen en in hoeverre mate...
je kan het eigenlijk alleen proberen te verkomen.. maar das geen oplossing..
 
Stephan@Spy said:
Dit is een erg lastige kwestie. Het is natuurlijk ook niet zo dat ouders hun kinderen leten bakstenen van een viaduct af te gooien. Het is deels opvoeding en deels beinvloeding van andere factoren: school, vrienden etc.

Tuurlijk niet. Maar dit is een extreem feit. Maar bij vele kleinere acties geldt hetzelfde. Fietsen stelen.... Brandjestichtten.... enz enz.. Als je dan niet te horen krijgt dat dat niet normaal is en dat je je eens moet voorstellen als ze jou fiets stelen enz...

Tinne..
 
ik hoorde het vanmiddag op het nieuws en ik dacht tog niet weer he.
mijn moeder zei al je moet ze egt letterlijk elke dag afhouwn en goed ook.
waar gaat het tog heen in nederland.
mijn spijtbetuig voor de familie van het overleden slachtoffer.

erwin
 
echt ziek... t gaat inderdaad nergens over met die ventjes die nu een jaar of 12 zijn (om maar wat te noemen)... hebben verdomme een grote waffel tegen je (ik, 19 jaar, 1,95 lang?) de oorsprong ligt inderdaad grotendeels bij de opvoeding, en natuurlijk ook met wie ze omgaan.
of het uit baldadigheid was, of dat ze ook echt daadwerkelijk wisten waar ze mee bezig waren? wie zal het weten....
 
CiRox said:
stakkers van tegenwoordig... :|
ouders 'schijnen' tegenwoordig ook steeds lakser te worden met het opvoeden, geen straffen wanneer ze iets verkeerd doen, alleen een woordje dat ie het niet meer mag doen.. nou daar heb je geen donder aan..
dan krijg je eerder zulke dingen dat jongeren denken dat ze alles kunnen doen en alles kunnen maken... en tjah.. zo is de maatschappij jammer genoeg tegenwoordig...

Tinne; eigenlijk is er geen 'oplossing'... want je zal het altijd houden, maar het ligt eraan hoeveel mensen het doen en in hoeverre mate...
je kan het eigenlijk alleen proberen te verkomen.. maar das geen oplossing..

Maatschappij is te egoistisch, men interesseerd zich niets meer voor de buurman/vrouw. Geen sociale controle meer. Ouder niet thuis? dan letten de buren wel op je enz... Dat heb je niet veel meer.

Tinne..
 
Ik ben het helemaal eens met Tinne.

Kijk die jongens die dit soort streken uithalen denken natuurlijk niet na wat er kan gebeuren als ze een steen van een viaduct afgooien of een draad spannen over de weg ( weet nog goed dat er in de krant stond dat er een jongen was onthoofd door ijzerdraad op keelhoogte )

Eenmaal dit is gebeurd schrikken deze jongens zich natuurlijk helemaal et lam lazerus en hebben ze spijt van wat ze gedaan hebben , liggen ze jankend bij hun ouders sorry sorry.
Nee zo'n ongelukje mag niet ongestraft blijven en je moet al helemaal geen medelijden met zulke gasten hebben omdat ze zo verdietig zijn en ze hun hele leven dit bij hun moeten dragen.

Keihard straffen gooi ze desnoods ff een paar jaar de cel in , afleren , als ze er met een sisser vanaf komen doen ze het mischien wel nog een keer? Netzoals vele probleem jongeren. :)

Edit: Denk eens na , kom je thuis van school hoor je dat je moeder in het ziekenhuis is overleden omdat een hang jong een baksteen naar beneden gooide?

Wat zou jij dan doen? , ik zou op dat moment dat hele gastje willen molesteren , want deze vrouw zo ongeacht wel kinderen of een man hebben gehad?
 
als ik zie dat kinderen/hangjeugd oid zoiets flikken met die baksteen of draad oid :X dan kan ik me echt niet inhouden, ze weten toch niet wie ik ben duzzee
 
Zwaar triest zoiets. Zo een kampen zoals in amerika zouden wel een mooie oplossing zijn. bootcamps of hoe heten die dingen?.

Gewoon vet hard aanpakken, en als ze in zo een kamp niet luistere een pak rammel geven. Na een week dan luistere ze wel :D
 
WaZiGe said:
Zwaar triest zoiets. Zo een kampen zoals in amerika zouden wel een mooie oplossing zijn. bootcamps of hoe heten die dingen?.

Gewoon vet hard aanpakken, en als ze in zo een kamp niet luistere een pak rammel geven. Na een week dan luistere ze wel :D

Drillen noemen we dat ...
 
Ja, ik kan er gewoon niet meer bij. Die kleine ventjes van tegenwoordig.............. Vroeger, toen ik nog in de 1e klas zat, toen durfde ik echt niet tegen een 6de klasser aan te lopen en te zeggen dat ie op moest rotten (en begrijp me niet verkeerd, ik ben geen verlegen mannetje ofzo, integendeel). Maar die mannetjes nu worden steeds brutaler. Ik zit nu zelf in de 6de, maar als ik vergelijk hoe brutaal ik was in de 1e en hoe die ventjes nu zijn, daar word je gewoon niet lekker van.
En als ik vroeger op een viaduct stond, dan stond ik daar te zwaaien naar vrachtwagens die voorbijkwamen en maar hopen dat ze zouden toeteren ;). Maar nu gooien ze voortaan maar straattegels naar beneden!!!!!!!!
Dit gaat echt nergens meer heen. En het wordt steeds erger.

Nick.
 
vroeger stond ik met een stuiterbal met visdraad eraan op de 20e etage van een flat om dan als niemand kwam de stuiterbal te laten stuiteren daar beneden (kan overigens door dak van auto heen vallen vanaf die hoogte) en dat waren dan kwajongensstreken

nu hetzelfde met palen onder viaduct , bakstenen , stoeptegels ,puinzakken , stenen op rails enz enz enz

op mijn werk hoor ik dan al dingen als die jongens moeten ze voor de trein gooien , rij 20keer over ze heen ,flikker stenen op hun kop , enz.

deze gasten plegen in de meeste gevallen poging tot moord met voorbedachte rade

nu is het moord met voorbedachte rade.

hoop dat ze die gasten flink pakken

en als iemand hier op forun het of zelf doet of van die kloothommels kent geef dan of jezelf of die anderen aan bij de politie

je gaat godverdomme maar werken voor al die schade
 
Back
Top