cilinder verneukt ??

DarkSaiyan said:
omg.

er zit een minarelli membraan in me scooter.. en heb er ook sindsdien alleen maar problemen mee gehad.. :(

maar ze zien er echt precies hetzelfde uit.

maar ik hoop echt dat dat het is :* .. morgen zal ik hier posten of het gelukt is


gewoon std membraan erin dus...
 
Ik blijf het wonderlijk vinden hoe sommige mensen hier kunnen repareren door iets te lezen.... No offence, maar begin voor jezelf en word rijk... :p
 
NeoHippie said:
Ik blijf het wonderlijk vinden hoe sommige mensen hier kunnen repareren door iets te lezen.... No offence, maar begin voor jezelf en word rijk... :p


rijk worden doe je niet door werken , dat doe je door mensen op te lichten (want als je erg veel geld overhoud vraag je veel te veel ;) )
 
melf #50 said:
gewoon std membraan erin dus...

ik heb membraan eruit, en heb er morini membraan in met minarelli klepjes.. klepjes zijn iets langer..

maar ben bij dealer (motorino) geweest, die gaf me '' std minarelli '' membraan mee voor 15 euro incl allu klepjes.

maar het gekke was dat de ene kant van de membraan de klepje echt heeel weinig open kon en de andere meer, maar ook best weinig...

is dit normaal ??
 
alu kleppjes zijn alleen gevaarlijk als ze afbreken oid,Vandaar dat denk het meerendeel hier met carbonne rijd zodat ze niet alles verneuken als er 1 afbreekt wat dus vaak wel gebeurt bij een alu exemplaar.
 
ik heb std morini membraan met hebo membraankleppen gemonteerd.

de scooter rijdt nu wat beter, op de rollen afstelling na.. hij maakt heel weinig toeren en na heel erg lang volgas komt hij net bij 12k toeren..

dit was met 4 gram @ c16 + 21mm (sproeier88 ) + std filter..

morgen 3 gram halen, dan hoort die toch eerder bij zn powerband te komen ? of is c16 gewoon zo laagtoerig dat hij bij 12k toeren stopt.., ?

ik voel gewoon dat hij helemaal geen moeite doet bij 12k iig geen overtoeren gemerkt..

bij 11k-12k levert hij het meeste vermogen tot nu toe ...
 
Last edited:
Buig de aanslag van je membraankleppen eens wat dichter, zodat je membraankleppen minder ver kunnen openen. Dat kan misschien wel helpen. Ongeveer een mm of 5 slag aan het uiteinde.

Ciao
 
mario said:
Buig de aanslag van je membraankleppen eens wat dichter, zodat je membraankleppen minder ver kunnen openen. Dat kan misschien wel helpen. Ongeveer een mm of 5 slag aan het uiteinde.

Ciao

maar het is een std membraan .. kzal t wel proberen als je denkt dat t daar aan ligt .. maar vind wel raar als dat het zou zijn..:?
 
Last edited:
Ja. Standaard kleppen komen eerder in eigenfrequentie door het hogere gewicht. Je kan het wel proberen, al zou ik de aanslag dan nog wat krapper zetten.
 
mario said:
Ja. Standaard kleppen komen eerder in eigenfrequentie door het hogere gewicht. Je kan het wel proberen, al zou ik de aanslag dan nog wat krapper zetten.

ok maar kan de cil vastlopen door std alluminium kleppen of is dat een verzonnen verhaal ?

want heb nog nieuwe membraan liggen die heel erg krap staan met die 2 uitsteeksels.. de plaatjes kunnen niet veel open zegmaar..

wil ze wel proberen maar alleen als t zeker is dat me gila niet plotseling warm/vastloopt oid omdat zon allu plaatje stuk gaat ...
 
Hij loopt vast als t stukje losschiet. Beter gezegd hij kan dan vastlopen....
En alle kleppen kunnen eens breken...
 
Het zijn allereerst geen alu kleppen maar stalen kleppen.
En ik heb nog nooit gezien dat er eentje brak. het zou natuurlijk kunnen, maar die kans is echt heel klein.

Probeer dus maar gerust met die stalen kleppen
 
ik heb met zeer lichte setups (zoals polini giet ,hebo alu ovaal etc.) erg vaak gezien dat ze gescheurd waren , en er waren een stuk of wat die de cilinder weg konden gooien , enkelen hadden geluk dat de stukjes plaat via de spoelpoort en dan via de uitlaatpoort waren verdwenen..
 
eric AkA wicked said:
en zijn der al nieuwe reseltaten van de cilinder?

nog niet, polini carbon kleppen (2 verschillende) zijn onderweg.. maandag of dinsdag binnen van scootparts :)
en c20 komt dinsdag binnen.
kzal hier direct laten weten hoe de resultaten zijn ;)
 
Back
Top