cilinder verneukt ??

melf #50 said:
vind het wel heel erg hoge timing btw...

dat zegt niet waarom de scooter geen toeren wil maken/stottert


maar , stel als 1 van de 4 spoelpoorten 0,1 of 0,2mm lager ligt dan de rest.. zou dit dan kunnen gebeuren ??

want die 0,2mm kan al 1 of 2 graden lager zijn
 
Ik denk dat je het toch echt in je afstelling moet gaan zoeken, kijk alle pakkingen na, lekt er niks ed.

Timing zijn niet zo heel erg bizar. Zijn leuke timingen voor een snelle cilinder.
 
mja , voor normaal gebruik ...

dat ie niet goed wil lopen zit uiteraard in de afstelling , maar het word er zo niet makkelijker op natuurlijk..
 
ik zou idd ook eerder het probleem gaan zoeken in je carb afstelling (of eventueel valse lucht ofzo) of je ontsteking
 
Roedi.. said:
miss domme opmerking maar heb je je luchtschroef ook afgesteld?

luchtschroef is 1,5 slag open (is ie al sinds ik m heb)

dan nog, luchtschroef heeft er helemaal nix mee te maken als je me 1e post hebt gelezen ;)

maar ik denk dat me carb op 1 of andere manier gaar is.

iig de carb geeft teveel benzine.. maakt niet uit welke sproeier..
 
Probeer toch maar eens een ander membraan. Ook al zie je er niks aan. En als je wil weten waarop dit gebaseert is stuur je ABT maar eens een PM :)

Ciao
 
rs-ruud said:
al draait ie zen cilinder af aan de bovenkant blijft de timing hetzelfde..


ik heb het niet over afdraaien , ik heb het over de squiss eerst goed zetten zoals ie nu is , dan timing meten , dan ga je kijken of je de timing moet aanpassen of de cilinder afdraaien oid ...

waar staat de squiss nu op?

kan me wel voorstellen dat deze timing erg hoog is voor std ontsteking , heb zelf met mijn nrg er problemen mee gehad , stotteren en doen , heb toen een verloopspietje geprobeerd , was iets beter , toen maar malossi rotor erop en klaar was ik...

ik vind gewoon dat als je een blokje wilt klaarmaken dat je dan het beste alles in 1 keer goed kunt doen ... en daar hoort meten en weten bij natuurlijk..
 
Op zich kan t lopen met die timing. Een Evo loopt ook gewoon @ std ontsteking
Maar..het is geen slecht idee. Denk dat je er zeker wat mee wint.
 
mario said:
Probeer toch maar eens een ander membraan. Ook al zie je er niks aan. En als je wil weten waarop dit gebaseert is stuur je ABT maar eens een PM :)

Ciao


bedankt voor het idee.. ik heb nog een andere standaard membraan liggen met hebo carbon kleppen.. zal die wel proberen !

ik zal ABT nog wel ff pm'en ;)
 
wat het membraan betreft :

de std sr2000 membraan heeft de stoppers (ijzeren plaatjes) op het membraan minder ver naar buiten staan dan een minarelli horizontaal (zelfde membraanhuis) , heb een keer een mina membraan op een sr2000 gezet en dat liep voor geen meter meer ..
 
melf #50 said:
wat het membraan betreft :

de std sr2000 membraan heeft de stoppers (ijzeren plaatjes) op het membraan minder ver naar buiten staan dan een minarelli horizontaal (zelfde membraanhuis) , heb een keer een mina membraan op een sr2000 gezet en dat liep voor geen meter meer ..


omg.

er zit een minarelli membraan in me scooter.. en heb er ook sindsdien alleen maar problemen mee gehad.. :(

maar ze zien er echt precies hetzelfde uit.

maar ik hoop echt dat dat het is :* .. morgen zal ik hier posten of het gelukt is
 
Back
Top