cilinder afdraaien en tapeinden uitboren

melf #50 said:
mja , als wij niet weten wat het is kan er niks over gezegd worden , elke cilinder is anders...


weet ik maar ik denk toch niet dat ik die tapeinden moet uitboren met een kolom boor?:p hoe zouden jullie het uitboren en hoe afdraaien
 
A-Bizar said:
Volgens mij is een pia cilinder makkelijker pas te maken op peugot dan een mina exemplaar.
Maar ik denk dat we beter even kunnen wachten op antwoord van de TS. Misschien is dat helemaal niet de bedoeling. :)

Dan zit je met het koelsysteem... dan kom je de onderkant dicht aan maken en aan de zijkant een gat in de cil aant boren :#
 
het gaat er niet om wat makkelijker is maar wat wel kan en niet kan.
als je een speed hebt kan ik je vertellen dat als je van m7 naar m8 wilt gaan dat je al een probleem hebt
 
Joël said:
Omdat een mina cilinder niet gaat passen over peusnot tapeinden natuurlijk...

Ik geef overigens de voorkeur aan het pas maken van een piaggio cilinder (ipv mina) op peug.


In principe is een pia cilinder makkelijker omdat idd de tapeinden al passen, en je nix hoeft af te draaien.
Je zal wel een ophoogplaat van +- 5mm eronder moet zetten, enige vervelende vind ik de richting van de uitlaatpoort, je zal de uitlaat waar je mee rijd aan moeten passen, veel meer als bij een mina cilinder..
 
ik zou als ik jou niet eens beginnen aan zo'n project.
je hebt er volgens mij de ballen verstand van wat wel en niet kan.
teken het uit of vertel wat de bedoeling is,.
 
Funk_dm said:
ik zou als ik jou niet eens beginnen aan zo'n project.
je hebt er volgens mij de ballen verstand van wat wel en niet kan.
teken het uit of vertel wat de bedoeling is,.


als jij het zegt zal het wel zo zijn zeker, volgens mij ben jij god, als je het zo goed weet , zeg dan wat kan en niet
 
ja zou wel willen alleen weet niet wat de plannen zijn he :X

jij vraagt dingen hier die wij niet kunnen beantwoorden omdat jij niet voldoende info geeft.
 
funk does liev man

maar edel waarom pak je geen pia cilinder? die passen nagenoeg std al op een peugeotblok...
 
ik weet voor die tapeinden uit te boren dat ik 'vlees' genoeg heb, maar mijn vraag is, heeft iemand al eens tapeinden uitgeboord en hoe heeft die het gedaan zo kan ik beetje nieuwe info opdoen.


ivm met die cc afdraaien lukt het ook, maar heeft dit iemand al eens gedaan en hoe heeft die het gedaan?Omdat mijn piston nu nog niet tot aan de uitlaatpoort rijkt, maar ik zou miss ook een drijfstand kunnen nemen van 85mm, maar heeft iemand als een drijfsstang laten persen tussen de krukas? en hoeveel heeft die betaald ?
 
Bij deze even: als je duidelijke antwoorden wilt, moet je duidelijke vragen stellen.

vermeld alles wat je weet en wat je precies wilt doen, dan kom je al veel verder.
doe je dit niet, hang ik er snel een abus om...
 
Ik zou ook even kijken wat voor slag je std hebt , en voor wat voor slag de cilinder is die je gaat gebruiken.
Icm met het afdraaien van je cil... weet ik vrijwel zeker dat je de timing GIGANTISCH van de kaart gaat brengen.

Lijkt me dat je een cilinder pas wil maken die het op het "daarvoor bedoelde blok" xtreem goed presteerd.
Verwacht er niet teveel van als je straks klaar bent.

Die 85mm as die je wilt gaan gebruiken is toch wel de beste optie tot nu toe. ;) :)
 
edel said:
joël wil jij mij eens toevoegen op msn? -> edeltje@hotmail.com

Ik heb geen msn.
Als je tapeindgaten wil verzetten kun je dat het beste met een freesbank doen. Dan kun je zeer nauwkeurig de nieuwe gaten positioneren en exact haaks frezen.
Dat krijg je met een kolomboor nooit voor elkaar, dan kun je alleen het bestaande gat opboren tot het past en haal je over de hele omtrek van het gat materiaal weg, dus ook op plaatsen waar het niet nodig is.

Mocht je in het uitlaatkanaal uitkomen, dan zul je met bussen moeten werken.
 
Back
Top