2Fast4Race cilinder op Fabrizi 44mm Krukas

[5th]Nino

Manston @ AM6 Owner
In theorie zou het moeten kunnen als ze beide 44mm zijn

maar hebben ze beide ook dezelfde drijfstang lengte?

en kan het ook wel kwa sterkte etc etc. ?

En ik hoef niet verteld te worden haal een 2fast4race krukas erbij past de boel meteen dat weet ik zelf ook wel :)
 
Advertisement - register to remove this

jah je kan een 2 fast op een fabrizi as gooien

wat ze hebben allebij een 44mm slag en een 85mm drijfstang.

maar let wel op welke je van fabrizi neemt, want er zijn 3 versies

1ste licht rond de 240 euro ( maar die zou ik niet gebruiken voor een 2 fast )

de 2de is de FHT versie dat is een goede as en die is 433 euro

de 3de is een versterkte FHT versie as ( een mooie en nete as ook goed afgewerkt met een gepolijste drijfstang) maar dar betaal je 552 euro voor

dus denk dat je met een fabrizi as niet goedkoper uit komt dan met een 2 fast as
 
Wat ik nou niet snap, waar die enorme prijsverschillen vandaan komen tussen een 44 mm slag en een normale slag :?

De bewerking is hetzelfde alleen er zit meer materiaal in (ook niet veel).
 
Big B NRG said:
Wat ik nou niet snap, waar die enorme prijsverschillen vandaan komen tussen een 44 mm slag en een normale slag :?

De bewerking is hetzelfde alleen er zit meer materiaal in (ook niet veel).


hoeveel merken maken nou gewoone assen??

effe een voorbeeld

dopler ( denk de meeste verkochte as tegen een lage prijs )
rito
top
polini
hebo
malossi

en zal er wel nog een zooitje vergeten zijn.

maar er zijn veel fabrikanten die gewoone assen maken. dus die moeten een goede as tegen een lage prijs kunnen leveren om ze te blijven verkopen.

maar er zijn voor zover ik weet maar 2 fabrikanten die een 44mm as leveren

en dat is fabrizi en 2 fast

dus als hun de prijzen redelijk gelijk houden dan is er niemand die daar wat van kan zeggen.

kijk komt er over een tijdje een ander merk met een goede 44mm as tegen de helfd van de prijs dan kunnen hun niks anders dan de prijs verlagen anders verkopen ze geen assen meer.
 
Athena heeft ook een 44mm slag krukas met een 90mm drijfstang. Ding kost geen reet en straalt de kwalitiet uit van een hoop natte stront :X
5mm plaatje onder je 2fast cilinder en je kan goedkoop branden :W
Er is dus wel een alternatief, of het ook een bruikbaar alternatief is is weer een 2e..
 
ik heb een bidalo krukas met een 85mm slag!! heb hem overgekocht van me tuner!! hun hebbe zelf die drijfstang gemaakt!!
 
TuNiNg MeMbEr said:
jah je kan een 2 fast op een fabrizi as gooien

wat ze hebben allebij een 44mm slag en een 85mm drijfstang.

maar let wel op welke je van fabrizi neemt, want er zijn 3 versies

1ste licht rond de 240 euro ( maar die zou ik niet gebruiken voor een 2 fast )

de 2de is de FHT versie dat is een goede as en die is 433 euro

de 3de is een versterkte FHT versie as ( een mooie en nete as ook goed afgewerkt met een gepolijste drijfstang) maar dar betaal je 552 euro voor

dus denk dat je met een fabrizi as niet goedkoper uit komt dan met een 2 fast as

Precies, volgens mij heeft Chezzmo die eerste goedkope variant in zijn blok zitten met Fabrizi 80 cilinder, gaat tot nu toe nog steeds goed met 21 a 22 pk en tegen de 12 Nm...
 
berre said:
ik heb een bidalo krukas met een 85mm slag!! heb hem overgekocht van me tuner!! hun hebbe zelf die drijfstang gemaakt!!

Sooooo bruut man, 85mm slag!! Heb je 150cc! |( :L
 
Mol said:
Athena heeft ook een 44mm slag krukas met een 90mm drijfstang. Ding kost geen reet en straalt de kwalitiet uit van een hoop natte stront :X
5mm plaatje onder je 2fast cilinder en je kan goedkoop branden :W
Er is dus wel een alternatief, of het ook een bruikbaar alternatief is is weer een 2e..

Asje lijkt me stevig zat, ik denk dat het gewoon tussen je oren zit...... :p
 
ABT said:
Asje lijkt me stevig zat, ik denk dat het gewoon tussen je oren zit...... :p
Heb je em al in een draaiend blokje gehad dan? :D

Boyd said:
Een vrij loze opmerking want een 85mm SLAG past sowieso niet in je blok.
Ik denk eerlijk gezegd dat hij een 85mm drijfstang bedoelt, waarschijnlijk is de slag van zijn krukas niet aangepast en zal dus de std. 39,3 (ofzo??) zijn.
Niet dat jullie dit niet wisten, maar ik denk ik voeg het ff toe voor de n00bs })
 
Last edited by a moderator:
Mol said:
Heb je em al in een draaiend blokje gehad dan? :D

Nee, zo'n ding past niet in een Kymco blok...... :p

De balansfactor van een 2fast / fabrizi zal wel beter zijn, maar ik betwijfel of zo'n krukas nu echt zo veel sterker is

Edit: Op het oog lijkt de big-end pen van de athena as dikker dan die van de 2fast / fabrizi, en dat bepaald voor het grootste gedeelte de stevigheid.

Dus als iemand ze een keer opmeet...... :)
 
Last edited:
ABT said:
Nee, zo'n ding past niet in een Kymco blok...... :p

De balansfactor van een 2fast / fabrizi zal wel beter zijn, maar ik betwijfel of zo'n krukas nu echt zo veel sterker is

Ik denk dat Athena-as vs Tedeshi-as, net zo kan zien, als een Airsal vs een Evo-cilinder o.i.d. :)
 
Back
Top