2Fast4Race cilinder op Fabrizi 44mm Krukas

Ik heb ook nooit gezegd dat het niet zal lopen, maar de kwaliteit straalt nou niet echt van het asje af, zeker niet als je hem van dichtbij bekijkt.
Misschien is het ding wel oersterk, maar ik zou het risico niet nemen met een cilinder van 500 euro. Beetje zonde als de drijfstang knapt ofzo als het ding 25pk+ moet leveren aan de krukas :W
 
Mol said:
Ik heb ook nooit gezegd dat het niet zal lopen, maar de kwaliteit straalt nou niet echt van het asje af, zeker niet als je hem van dichtbij bekijkt.
Misschien is het ding wel oersterk, maar ik zou het risico niet nemen met een cilinder van 500 euro. Beetje zonde als de drijfstang knapt ofzo als het ding 25pk+ moet leveren aan de krukas :W

Die Athena as kan wel sterk zijn, maar de smering naar het big-end lager is erg belabberd, dus ik denk dat dat bij hoge toerentallen niet goed gaat komen.
 
't lijkt me gewoon een ontwerpfout, door een te kleine radius op het punt waar hij gebroken is.....

Maarja, ik weet natuurlijk ook niet wat er mee gebeurt is, als je er met een moker op gaat slaan krijg je alles kapot 8P
 
Hardcore-aerox said:
die 2f4r asjes zijn ook niet alles he :S
vind zeer slecht dat een as van 600,-
zo kapot kan draaien

Het is wel heel raar dat ie op deze manier gebroken is, misschien zat er net een oneffenheid of haarscheur op de scherpe hoek die het materiaal maakt, dan is het snel gebeurt. Spanningen lopen hoog op in zo'n overgang.

En 600 euro? Dan is de eigenaar goed getild... :X
 
Big B NRG said:
Beetje lullig dat het moet gebeuren met een as van 600 euro x|

nou dan wil ik wel eens weten waar jij er 600 voor betaald want voor zover ik weet zijn ze maar 350 :p

kijk dit snap ik nou niet, er rijden all zat mensen rond met die assen en dit is de eerste keer dat er 1tje kapot gaat, tuurlijk zou het niet mogen gebeuren.

maar kijk eens hoeveel gewone asjes er all kapot zijn gegaan, malossi, dopler, rito. voor een malossi asje betaal je ook goed geld maar daar komt niet zoon hele ophef over als zoon asje kapot gaat.

en we kunnen wel allemaal gaan gissen waar door die as gebroken is maar wat schieten we daar meej op? kan zijn door dat er lucht in is gekomen met gieten, misschien is het hardings proces niet goed gegaan. maar zow schrik je aleen maar mensen af om nog eens zoon asje te gaan kopen.

ik zou het ook niet leuk vinden als mijn as zou breken, en hoop ook voor die persoon dat tie gewoon een nieuwe krijg en dat die gebroken as gewoon terug naar de fabrikant gaat en dan kunnen ze daar op hun gemak gaan kijken wat er fout is gegaan en wat ze er aan moeten doen.
 
Back
Top