cilinder verneukt ??

DarkSaiyan

EVO pk's
hey,

ik heb mn gilardoni onder het mes gehad en dit is eruit:

timing 197,02/134,59 met blowdown 31,2

vervolgens de boel gemonteerd en getest.

de scooter maakt totaal geen toeren, stottert constant en rijd gewoon bagger...max toerental is 10,7k en max topsnelheid is 80km/h

dit icm:

21mm dellorto (sproeiers 78,88,90 bij alle sproeiers hetzelfde verhaal)
C16 (hoort te laagtoerig te zijn maar toch wel meer als 10,7k halen :rolleyes: )

ik heb ook een ngk 10evx geprobeerd geen enkele nut..

ik heb ook een extra massakabel aangeleged.. membraan/kleppen zijn goed... ik weet het gewoon niet meer...

(hij wil trouwens wel goed en snel aan :p)

er zit standaard ontsteking op en die kan je niet vervroegen oid.. dus aan ontsteking ligt het denk ik ook niet..
 
Advertisement - register to remove this

rs-ruud said:
vrij kleine sproeiers? ik reed met een 105 op me rode top...

maja kijk.. met std gilardoni reed ik met sproeier 88 en was ie te groot.. en scooter verzuipt nu ipv arme mengesel.. het lijkt alsof niet alle benzine word verbrand oid..
 
Joost@aerox said:
Hoe kom je aan deze timingen trouwens, met name de spoeltiming ben ik benieuwd naar? Electroden afstand maybe?

ik kan je alles uitleggen maar daar lijkt me msn oid wat makkelijker voor ?

iig de ontsteking lijkt me niet kapot, omdat hij gewoon werkt :rolleyes:

het lijkt me stug dat een std ontsteking het begeeft bij 10,7k :X
 
:L tja en dan zet je een andere momentsleutel erop en dan scheelt het een halve graad:X

kan de TS even uitleggen hoe hij dit zo precies gemeten heeft?

360:39(slag)=9.2307 mm (9.2307 graden per mm)
kan je nagaan wat een gereedschap hij tot ze beschikking heeft.
 
BETA-HGS said:
:L tja en dan zet je een andere momentsleutel erop en dan scheelt het een halve graad:X

kan de TS even uitleggen hoe hij dit zo precies gemeten heeft?

360:39(slag)=9.2307 mm (9.2307 graden per mm)
kan je nagaan wat een gereedschap hij tot ze beschikking heeft.


Ooit van en SINUS gehoord? :rolleyes: +ralf+
 
hmmz

nou kijk

slag: 37,4mm
drijfstang: 80mm
deck height: 0,6mm

uitlaatpoort tot deck: 18,7mm (197,02)
spoelpoort tot deck: 28,4mm (134,6)
blowdown: 9,7mm (31,2)

alle metingen zijn op zn minst echt 20x nagemeten op verschillende manieren met een schuifmaat (0,005mm nauwkeurig)
 
DarkSaiyan said:
hmmz

nou kijk

slag: 37,4mm
drijfstang: 80mm
deck height: 0,6mm

uitlaatpoort tot deck: 18,7mm (197,02)
spoelpoort tot deck: 28,4mm (134,6)
blowdown: 9,7mm (31,2)

alle metingen zijn op zn minst echt 20x nagemeten op verschillende manieren met een schuifmaat (0,005mm nauwkeurig)

met wat voor een squish rij je dan, aangezien je deck height nu al 0.6 :S
Deck van de cilinder afdraaien, zodat je squish kleiner wordt en je compressie hoger... dan moet je probleem wel verholpen zijn denks
 
BurN said:
met wat voor een squish rij je dan, aangezien je deck height nu al 0.6 :S
Deck van de cilinder afdraaien, zodat je squish kleiner wordt en je compressie hoger... dan moet je probleem wel verholpen zijn denks

maar waarom is het nu wel nodig en std niet ?
 
Back
Top