Banden en Velgen topic.

Status
Not open for further replies.
Komt doordat een band niet 100% rond is, en je velg ook niet. En bij 200 km p/u gaat dat nogal schokken. Om dat te compenseren gebruik je lood, of tegenwoordig dan geen lood meer, maar toch.
 
Kurei, Erg mooie velgen! Wel de Novitec naafkapjes nemen die vind ik veel vetter 8)

Qua looks zou ik gaan voor 18 inch. Maar dan minimaal wel mooi verlaagd :P. En als je over prijzen qua banden zit zou ik toch voor 17 inch gaan :)

8) 16 inch vult de wielkasten niet echt bijzonder mooi :P. En waarom heb je comfort nodig van mij mag hij wel wat stugger :)
 
Misschien ligt het aan de breedte van de band/velg.

idd, zal waarschijnlijk aan de breedte van de band liggen dan
maar met een bredere velg hoef je waarschijnlijk niet eens zo'n brede band, zolang het maar minimaal 75% van de breedte van de velg is...(in mm's)
 
Kurei, Erg mooie velgen! Wel de Novitec naafkapjes nemen die vind ik veel vetter 8)

Qua looks zou ik gaan voor 18 inch. Maar dan minimaal wel mooi verlaagd :P. En als je over prijzen qua banden zit zou ik toch voor 17 inch gaan :)

8) 16 inch vult de wielkasten niet echt bijzonder mooi :P. En waarom heb je comfort nodig van mij mag hij wel wat stugger :)

dankje, ik heb van veel mensen gehoord dat 18" wat stugger is. maarja kweet niet hoeveel dat scheelt. ik vind persoonlijk 18" mooier, maar moet wel comfortabel zijn.
 
Aan dat comfort moet je niet zoveel waarde hechten.

Als je een auto voor de hobby en looks hebt en niet om zakenreizen mee te doen moet je gewoon flinke velgen pakken.

En niet 2 inch kleiner omdat je dan dat ene klinkerweggetje om de hoek minder voelt.
 
pffff. als je veel km's maakt wil je dat echt niet doen op 18" hoor.
17" is de max voor mij, bij bijv een 147, bij grotere auto's ligt het natuurlijk anders...
 
Over comfort gaan we pas praten als je 2 krijsende jong achten de auto hebt zitten. Waar je al koppijn van hebt en dan geen bultje meer kan verdragen ;)

Zo klein mogelijk is het tofst :P (op mijn polo dan wel ;))
 
nog over die blokjes,

Waarom zie je dat niet bij alle velgen, heeft dat met het materiaal te maken dan?
 
precies, wou het net zeggen. Wel schandalig hoor gearox, had wel verwacht van jou ddat je dit wist! Achja, heb je weer wat bijgeleerd :+
Alle velgen hebben dit btw ;) Elke keer als je nieuwe banden laat monteren worden ze weer gebalanceerd.
 
Gearox; :X Da's echt basiskennis man... Dat zwarte dingetje + dopje dat uitsteekt is trouwens het ventiel, dus geen olie ingooien :)

pffff. als je veel km's maakt wil je dat echt niet doen op 18" hoor.
17" is de max voor mij, bij bijv een 147, bij grotere auto's ligt het natuurlijk anders...

^^

Op formaatje 147 moet je toch wel heel graag 18" wielen willen, niemand kan me wijsmaken dat hij dat serieus lekker vind rijden (vond ik van m'n A3 namelijk niet, ja op de snelweg/provinciaal wel, net zo goed als 13-17")...
 
Misschien begrijp ik verkeerd met wat jullie met 'aan de binnenkant' bedoelen. Maar bij mij zitten er gewoon van die rare vierkante dingen aan de kant van mijn schrijfrem OP mijn velg. Welliswaar achteraan, zodat je ze bijna niet ziet. Maar als je tussen mijn spaken doorkijkt zie je ze wel zitten.
 
Dat wel, maar nog nooit eerder op gelet eigenlijk. Bij stalenwielen wel altijd gezien dat ze dat gewooon om de velgrend heen vouwden. Wat aarschlelijk is :D
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top