Banden en Velgen topic.

Status
Not open for further replies.
Over comfort gaan we pas praten als je 2 krijsende jong achten de auto hebt zitten. Waar je al koppijn van hebt en dan geen bultje meer kan verdragen ;)

Zo klein mogelijk is het tofst :P (op mijn polo dan wel ;))

ik rij 30.000 per jaar, dat zou ik niet graag op 17" (op 206 dan) willen doen. je voelt namelijk ALLES.

Volgende vraag: waarvoor dient het ventieldopje?

Wat dacht je van afscherming van ventiel voor vuil?
 
Imo zeur je dan inderdaad wel een beetje. Maatje van me heeft zelfde type Astra als ik met 16" stalendingen en ik 17" LM, maar ik merk er niks aan..
 
Nee, maar dat is ook een grotere auto uiteraard.
Daarom moet je nooit te grote wielen voor je 'klasse' nemen denk ik.
Ik bedoel, 18" vind ik echt wel de max op bijvoorbeeld een 156 ofzo. Of een vectra, of ik noem maar wat.

Men denkt altijd maar, hoe groter de velg, des te toffer. Maar het is veel belangrijker om gewoon je wielkast goed te vullen.

Als jij een SUV (Q7 ofzo) op 17" zet lijkt het weer nergens naar. De verhoudingen van de velgen zijn afhankelijk van de grootte van de auto.
 
Volgende vraag: waarvoor dient het ventiel?

Toen ik 8 was dacht ik dat ze alleen dienden om banden te laten leeglopen 8)
Nu hebben ze meerdere functies, soms kam ik m'n haren ermee. :)
Btw, ik weet niet wat een ventieldopje is, maar wou toch een antwoord geven.
 
De volgende vraaaag; wat is beter, profiel dat het water naar 'achter' afvoert, of profiel dat het water naar 'voor' afvoert? En wat vind je mooier? :)
 
Komt doordat een band niet 100% rond is, en je velg ook niet. En bij 200 km p/u gaat dat nogal schokken. Om dat te compenseren gebruik je lood, of tegenwoordig dan geen lood meer, maar toch.
Geloof me, een ovale velg/band krijg je nevernooitniet goed door m te balanceren (ja, het apparaat kan best 0 aangeven, maar het ding trilt nog steeds).

Balanceren moet gewoon omdat dr altijd wel ergens wat gewichtsverschil zit in een velg en band (bij motorbanden staat dr bv heel leuk een stip op de band, die moet bij het ventiel zitten, daar is de band gewoon heel iets lichter gemaakt vanuit de fabriek).
 
Bedoelde dat ook, dat het gewicht niet egaal verdeelt is.

Wat ik heb gehoord van de monteurs is dat vooral pirelli banden dat hadden.
 
Het lijkt mij dat het niet echt bij kan dragen aan een goeie wegligging, verschillende banden rondom. En of het dan nou 2 voor en 2 achter zijn die verschillen of rondom... Es ist mir egal.

Lelijk is het ook lmfd.
 
Slecht kan het wel zijn. Bij een volvo XC70 is het vanuit volvo verboden om met meer dan 2 millimeter profieldiepte te rijden. Dus als je daar andere banden ziet is het vaak wel slecht.
 
Maar, en ik spreek toevallig uit ervaring, toch is wel logisch. Je hebt een FWD, dus vanzelfsprekend slijten die harder. Je gaat naar de bandenwinkel en zegt, ik wil 2 nieuwe voorbandjes. Dan zegt die man, wil je dezelfde als achter. Dat kost dan 2maal 195,- Of ik heb ook nog een aanbieding.. Twee maal 105,- en dan lijn in het ook nog even uit voor je. Dan is voor mensen met een kleine beurs de keuze snel gemaakt :)
 
Slecht kan het wel zijn. Bij een volvo XC70 is het vanuit volvo verboden om met meer dan 2 millimeter profieldiepte te rijden. Dus als je daar andere banden ziet is het vaak wel slecht.
Is dit een typfoutje? Want minimaal vereiste is toch 1.6? Dus dan rij je elke keer maar 0.4mm? :eek:

Of vergis ik me met de motor en is het voor auto minimaal 1.0?
 
Mijn mening is dat je met banden de beste moet nemen die je kunt betalen.

Grote motor en veel veiligheids dingen met 3 letters is leuk, maar je banden zijn wel enige contact met de weg.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top