Athena Tuned olie in spoelers

Jog`RR

Deventer Vlam Crew
Oi,

Ik heb een vraagje over mijn athena tuned....
Ik haalde gister mijn cilinder eraf en zag dat er heel veel olie in de spoelers bleef hangen er lagen zeg maar gewoon "plekjes" olie in de spoelers.

Is dit normaal of niet, want het lijkt mij dat je cilinder dan niet de volledige smering krijgt.
 
Advertisement - register to remove this

cilinder is als het goed is altijd bagger vet :rolleyes: als alles kurkdroog zou zijn als je je cilinder eraf haalt zou ik me zorgen gaan maken.
 
omdat het oppervlakte van de carters grof is blijft de olie er aan hangen, dat is alleen maar beter voor de flow omdat olie erg glad is.
 
H.T.V.I said:
Ik rij mengverhouding 1:40 castrol TTS, wat wil je nog meer weten
Squish 0,6mm
ik zou alleen andere olie gebruiken als ik jouw was met zo'n snelle cilinder! dus geen olie die je nu gebruikt voor std scooters met laag toerental! gebruik dan super TT van castrol die zwarte fles!!
TTS smeert alleen bij lage toerentallen.

groetjes jarno
 
Niels said:
dat moet je me toch eens vertellen waar die olie bij hoge toerentallen blijft?

:+ en ook waar de olie vandaan komt al hij alleen bij hoge toerentallen zou smeren? en waar ligt de grens van hoog/laag? :rolleyes:
 
yamashi said:
ik zou alleen andere olie gebruiken als ik jouw was met zo'n snelle cilinder! dus geen olie die je nu gebruikt voor std scooters met laag toerental! gebruik dan super TT van castrol die zwarte fles!!
TTS smeert alleen bij lage toerentallen.

groetjes jarno


dat is de grootste bullshit die ik ooit heb gehoord. Trouwens Super TT is half -syntetische koleretroep.

A747 schijnt de beste olie te zijn, maar dan voor 25euro per liter, ik vind TTS ook prima.
 
yamashi said:
ik zou alleen andere olie gebruiken als ik jouw was met zo'n snelle cilinder! dus geen olie die je nu gebruikt voor std scooters met laag toerental! gebruik dan super TT van castrol die zwarte fles!!
TTS smeert alleen bij lage toerentallen.

groetjes jarno

Juist :D

TTS is beter dan superTT sjaak :*

en als je met A747 gaat rijden, smeer dan wel veel zuiniger : 1:50 of zo.

en rijd je cil er niet mee in :), doe dit met TTS oid.
 
TTS schijnt ook rommel te zijn, zeker voor de snellere setups. Ik ken wel meer mensen die liever STT gebruiken dan TTS op hun snelle setup.
 
Last edited:
en waarom dan?

btw. is het niet handing om een olie topic te openen. Ik zie eigenlijk nooit mensen olieën zoals Motul of Valvoline gebruiken.
 
Back
Top