Voor die halve kilo... Niet interessant lijkt me.
Maar de std kappen van scooters hebben nou ook niet beplaald een lekkere cw waarde, (denkt aan LC uitvoeringen zoals een bv aerox met 2 dikke luchthappers).
Mijn scooter loopt merkbaar harder zonder kappen.
ik denk zelf dat als je erg ver wilt gaan een potlood zoals LucF ALTIJD voordelen doet en of het om een 0,05 gaat of om een 0,1 dat maakt dan toch niet uit. winst is winst.
en ik denk dat iedereen het met me eens is, dat het harder gaat. en als ik naar mezelf kijk en 135+ rijd, dan valt daar ook wat in te halen
alleen wat joel ook zegt, gewicht is een grotere factor.
dus gaan we dat eerst doen
Dit moet je trouwens niet onderschatten, het perforeren van je kappen kwa gewicht. Een kappenset van een sr/aerox/beta is al snel 7 a 8 kilo, ik weet zeker dat vasco er miss wel 2 kg of meer heb afgehaald met zijn manier
die 2 kilo zal niet zo geweldig veel uitmaken,
maar de lucht kan nu ook ''door'' de kappen heen en zodoende heeft de lucht weinig tot geen weerstand ondervonden,
ik denk dat dit effect belangrijker is bij kappen perforeren
op de voorkap, word de aerodynamica daar echt niet beter op, bij de achterkappen kan dat een ander verhaal zijn, zie golfbaleffect.
ik hoop echt dat je een grapje maakt ... anders moet je heel nodig een andere hobby zoeken
dus een golfbal heeft gaten ... en is van de voorkant glad :S ... vergelijking raakt werkelijk kant nog wal. de kuiltjes in een golfbal zorgen er voor dat hij de juiste spin krijgt ... en daardoor dus beter door de lucht heen vliegt. heeft verder weinig van doen met aerodynamica op de manier waarmee wij er mee te maken hebben