Sorry :* Ik heb het gelezen.Chris@Citta said:Lees de post ervoor even, dan snap je die reactie ws iets beter...
Hij (nick-nick) zegt dat door de snelheid vd fan bij hoge rpm da ding in een luchtledigheid draait... std klasse races draaien ook 13k+ dus die zouden er ook last van hebben, vandaar reageer ik zo...
Volgende keer zal ik m quoten...
Unknownscoot said:Ook is de meetmethode anders...
Bij LC wordt het vloeistof gemeten en bij AC wordt het idd onder de bougie gemeten.
Ik heb het eerlijk gezegd nog nooit geprobeerd wilde het wel altijd al een keer proberen.Joël said:Bij LC kun je ook onder de bougie meten, dat is zelfs een veel betere methode dan de vloeistofmeting, wat "voorkomen van warmlopen" betreft.
Alleen ben ik volgens mij zo'n beetje de enige hier die op een LC zo meet.
Mol said:Ik heb het eerlijk gezegd nog nooit geprobeerd wilde het wel altijd al een keer proberen.
Verder denk ik dat het meten van de KVS voor iedereen een betrouwbare en bekende manier is van meten. Iedereen kent de richtlijnen en maximum waardes van de temperaturen en dat zal een hoop bijdragen aan de keuze om een LC sensor of een bougie sensor te kopen.
Ivm warmlopers e.d. waarbij het meestal om de mengsel verhouding gaat zou ik kiezen voor een uitlaatgastemperatuur sensor. Ik heb hem zelf ook en het werkt prima zo. Heb tot nu toe nog geen warmloper oid gehad, enige probleempjes waren NX :W en na Oisterwijk een verkeerd ontstekingstijdstip (dat herinner je je nog wel toch Joël dat mijn bak kapot ging).
Mijn AC laat ik rustig 170 graden worden, daaronder mis ik gewoon vermogen.Chris@Citta said:Als je onder de bougie meet is bij AC 145 - 155 graden ideaal, en bij LC 120-130 graden...
mhr#27 said:Mijn AC laat ik rustig 170 graden worden, daaronder mis ik gewoon vermogen.
Folkert@MinaRally said:Over dat idee om je fan meer toeren te laten maken dan je krukas.
Nu is het zo dat boven een bepaald toerental, de fan juist minder gaat koelen, omdat die boven een bepaald toerental allerlei drempels tegen komt. Weerstand en dergelijke.
Zou het (en dit is slechts een brainstorm) dan niet juist zo moeten dat als je krukas 13k draait, je je as juist minder laat draaien. 12k ofzo. (Slecht een random getal, maar het RPM dus waarbij de fan het beste koelt) ook al draait je as dus sneller.
masteralbert said:wat een gezeur allemaal, als er toch alleen maar af en toe gesprint wordt hoef je echt niet allemaal extra koeling proberen te gaan 'maken', je kan zelfs wel een paar sprints zonder koeling knallen 8P
*edit* mja zie dat dit al een aantal x is gemeld, had deze reactie geplaatst na het lezen van de 1e paar posts
Big B NRG said:Maar het kan ook zijn dat er boven een bepaald toerental, bijv. 18000 dat er kwadratisch zoveel lucht wordt aangezogen? Misschien een ander ontwerp van een Fan..?
Dat zou moeten worden getest.