Ac koeling

ik rijd met een evo ac alles RsB tuned. hpi'tje ik had gewoon de fan gecentreed op de rotor en vastgemaakt waar je normaal je waterpompmeenemer op schroeft ( noob ) maar ik wist niet beter
draai tegen de 15 k.
eerste gewoon met fan gereden ging lang goed maar na een tijdje voelde ik een hele raare resonantie/trillingen bleek dat de fan tegen de stator had aangelopen en was warm geworden en dus onbalans.
nu zit ik te denken om zonder koeling te gaan rijden.
naar mijn mening kan het makkelijk 150 m sprint.

ik ben wel van plan om te gaan testen met ander soort koeling.
maar tegen die tijd meer hierover.
 
Ferreltje said:
men nemen een koelvin een luchthapper en je boort gaten onder in de koelkap bij de uitlaat poort.. je draaid koelvin af en klaar hij word nie warm.. en boven de 160 graden zal ik echt wel stoppen ideale tempertuur is 90 graden...meestal zal ie niet warmer als 120 graden worden.. en met sprints blijf je er nog bij zie twins tuned ac zipje 2de plaats @ lint..

Waar meet jij? Onder de bougie? Vink 't link...
 
dat ze uit elkaar klappen komt gewoon omdat ie niet stevig genoeg is en er haarscheurtjes ontstaan ...

anders gingen ze bij minarelli ook wel kapot ;)
 
Chris@Citta said:
ja das waar... maar ik vind da je 'm erg koud houd...

Dat maakt niet uit. Dan zou je zelf de warme lucht eromheen kunnen meten (grof voorbeeld) zolang je maar weet, tussen welke 2 grenswaarden die moet zitten, op het punt dat je meet.
 
Folkert@MinaRally said:
Dat maakt niet uit. Dan zou je zelf de warme lucht eromheen kunnen meten (grof voorbeeld) zolang je maar weet, tussen welke 2 grenswaarden die moet zitten, op het punt dat je meet.

Toch wel. Onder de bougie meet je veel sneller temperatuurverschillen. Tegen de tijd dat de omringende lucht warmer is geworden is je cilinder al vast genaaid.
Bij de race zitten we vaak zo rond de 160-170 gr. Boven de 180 moet je je zorgen gaan maken...
 
Joël said:
Toch wel. Onder de bougie meet je veel sneller temperatuurverschillen. Tegen de tijd dat de omringende lucht warmer is geworden is je cilinder al vast genaaid.
Bij de race zitten we vaak zo rond de 160-170 gr. Boven de 180 moet je je zorgen gaan maken...

..idd, helemaal waar. Niet aan gedacht dat die omringende lucht pas later (veel) warmer gaat aangeven.
 
misschien heb ik er overheen gelezen....maar hoe meet je de temperatuur onder de bougie dan? gebruik je dan een speciale bougie met ingebouwde sensor ofzo?
 
Henkhuissie said:
misschien heb ik er overheen gelezen....maar hoe meet je de temperatuur onder de bougie dan? gebruik je dan een speciale bougie met ingebouwde sensor ofzo?

Die temperatuursensor is een ring, die je over je bougie legt en dan in de kop draait. Hij komt dus bovenop (of onderop, net hoe je het bekijkt) die 2 ringetjes die al om dat schroefdraad zitten.
 
Folkert@MinaRally said:
Die temperatuursensor is een ring, die je over je bougie legt en dan in de kop draait. Hij komt dus bovenop (of onderop, net hoe je het bekijkt) die 2 ringetjes die al om dat schroefdraad zitten.

Hij komt in plaats van de afdichtring, anders ligt de bougie dieper in de verbrandingskamer en dat wil je (meestal) niet.
 
Joël said:
Hij komt in plaats van de afdichtring, anders ligt de bougie dieper in de verbrandingskamer en dat wil je (meestal) niet.

Ik bedoelde juist eronder, dus dan zou die bougie de dikte van die sensor hoger in de kop komen. Maar dit wil je ook niet nee, dus inplaats van klinkt het beste ja.
 
Folkert@MinaRally said:
Ik bedoelde juist eronder, dus dan zou die bougie de dikte van die sensor hoger in de kop komen. Maar dit wil je ook niet nee, dus inplaats van klinkt het beste ja.

Ring boven of onder de sensor maakt niet uit he, in beide gevallen zit de bougie iets verder van de zuiger af.
 
Back
Top