Koeling problemen @ Aerox

Boostah

Kut Member
Setup:

Evo untuned
C20
24 Dslide

Maar is binnen 10 minuten al 80 graden
En dat met 120 sproeier in de D slide en dan klein beetje schuimfilter ervoor

Is de Aerox rad gewoon te klein of is er wat fout aan de afstelling op het moment ?

We hebben al gekeken voor een rad. van een mini cooper. Afmetingen: 39 x 29 x 8... Wat raden jullie aan ?
 
Advertisement - register to remove this

En dat heb je gemeten met orig teller of Koso/Aim/Mvt?

Warmte-afvoer, goed mengsel, squish ed moeten optimaal zijn.

Ontluchten en rad zonder troep niet vergeten.. :rolleyes:

Is trouwens SA
 
Met Koso gemeten
Squish zit goed anders merk je dat toch snel genoeg ?
Warmte afvoer... er word gereden zonder onderkuip
Mengsel is ook goed...
 
Originally posted by Boostah
Met Koso gemeten
Squish zit goed anders merk je dat toch snel genoeg ?
Warmte afvoer... er word gereden zonder onderkuip
Mengsel is ook goed...

mengsel zou wat aan krappe kant kunnen zijn, heb net ook die rooster voor rad weggehaald, misschien dat ie nu beter koelt :)
vananvond even kijken. merkte het trouwens vanmiddag toen ik reed, het was plus minus 30 graden hier..
 
met dit weer koel je evo zeker niet voldoende.... beter ga je denken aan 1 grote rad, of er 1tje voor... die van een mini zal prima volstaan
 
Originally posted by Spons
mengsel zou wat aan krappe kant kunnen zijn, heb net ook die rooster voor rad weggehaald, misschien dat ie nu beter koelt :)
vananvond even kijken. merkte het trouwens vanmiddag toen ik reed, het was plus minus 30 graden hier..

Waarom rooster weghalen als je denkt dat je mengsel te arm is?
Zorg eerst voor een goed mengsel en ga dan verder met de warme-afvoer.

Check koppakking btw ook ff..
 
Originally posted by mvanwinsen5
als je een mini rad erin wilt plaatsen kan je je verlichting er niet bij in plaatsen !

Er is nog zat ruimte in de kap achter het voorwiel waar je eventueel een extra radiateur kan plaatsen. :)
 
Andere pomp werkt ook goed, dan heb je aan je std radje nog wel genoeg waarschijnlijk.
Weet niet welk merk carb je hebt maar 120 mikuni zou bijvoorbeeld wel aan de kleine kant zijn :rolleyes:
 
denk eerder dat hij het over een keihin D-slide heeft pertijn :)... dit zou dan nog wel iets aan de krappe kant zijn, als je ziet dat mensen bij de 28keihin rond de 140 gebruiken...
 
Originally posted by Marco_v_W
denk eerder dat hij het over een keihin D-slide heeft pertijn :)... dit zou dan nog wel iets aan de krappe kant zijn, als je ziet dat mensen bij de 28keihin rond de 140 gebruiken...

Hmm.. Ik ga dus ook nog wel wat groter met me sproeier.
 
Originally posted by Honda NSR-II
Andere pomp werkt ook goed, dan heb je aan je std radje nog wel genoeg waarschijnlijk.
Weet niet welk merk carb je hebt maar 120 mikuni zou bijvoorbeeld wel aan de kleine kant zijn :rolleyes:

Andere pomp? Maybe meer info hierover...

En het is inderdaad een D-slide en geen vlakschuif :)
 
Chiel geeft de goede oplossing al... Je moet bij een Aerox echt je binnenscherm perforeren... De radiateur en de koelopeningen in de voorkap is absoluut nix mis mee...

En dat die Aerox zo warm wordt vind ik nix vreemds... Een vriend van me rijdt @Aerox met Evo70 Tuned, en met dicht binnenscherm crosste hij [achteraf] met 92 graden rond @AIM...
 
en die heeft er nu een fan voorgezet.
scheelde 10 graden.
en mensen ga nou niet zeggen dat het onzin is een fan ervoor te zetten.
Kijk maar naar de nieuwe rsv1000 die heeft er standaard 2 opzitten.
 
Ja, maar een fan lijkt me neit echt nuttig als je rijdt, wel als je stationairdraait oid, en dan met name in een warm land. Voor een scootertje, naaah...
 
Originally posted by Sjoerd
Ja, maar een fan lijkt me neit echt nuttig als je rijdt, wel als je stationairdraait oid, en dan met name in een warm land. Voor een scootertje, naaah...

Mee eens, een fan is enkel nuttig als de luchtstroming langs en door de radiator niet goed is. Dus beenschild bewerken om betere lucht stroming te creëren...

Op een scoot is het bij burnen wel handig, want dan heb je geen goede luchtstroom waar een fan wel zou kunnen voor zorgen ;)
 
nou kijk bij het stil staan heeft het meer nut als rijdend.
Maar bij hem scheeld het toch al bijna 9 graden(rijdend).
Dat is best de moeite waard.
Te koud is niet goed maar te warm ook niet.
het is alleen maar als steuntje in de rug bedoeld zo'n ding.
De temp hangt niet alleen de vrijheid van de luchtstroming langs de radiateur af.
Er zijn mensen die het voor elkaar krijgen om er een goeie temp. uit te haqlen.
Maara dat lukt niet iedereen.(soms moet je je radiateur een beetje helpen).
 
Back
Top