melf #50
Well-Known Member
Folkert@MinaRally said:Ah jij bent het. Ik zag je al bij Pojecten toen en zei al ik hou je in de gaten. Maar bij jou gaat het dus ook klote kwa koeling. Precies zelfde dus.
Ik heb ook al die dingen gedaan. 2 jaar lang met standaard Evo70AC gereden @ ~12.500 en 1:35 smering, squish op de door Polini geadviseerde 0.7mm (bij wand)
Toen kocht ik in mei van dit jaar via Sjoerd een JS S3 EVO 70 AC, die op C20 was afgestemd. (ook gebruikte uitlaat) squish 0.6 (@ wand weer) rpm range 13.500~14.300 (gepiekt op 15.220 met te lichte rollen) (rond de 14.1 voelde die het snelst, of die vage toerentellen, merk onbekend, naja Kestres EGT staat erop, ken het verder niet) maar nog voordat de afstelfase klaar was, was het ding al warmgelopen (@ uitlaatpoort natuurlijk weer). Oorzaak? Moet haast wel koeling zijn. Of de carb moest echt te slecht staan. Reed om dat moment met Kelk en 110 sproeier. Kleur bougie was okee.
Maar goed, om een lang verhaal kort te maken: ik zag het al voor me dat ik elke 2 weken een nieuwe zuiger à raison van €80 kon gaan halen. Daar had ik dus geen trek in. Het " 'hoge' (lees: zoveel mogelijk) vermogen uit AC" verhaal heb ik naar de prullebak verwezen. Inmiddels is me scooter LC. weg met die koelfan!
de dam moet dan ook teruggeschuurd worden en de zuiger kun je gaajes in maken voor de smering. normaal loopt ie niet zomaar vast hoor , heeft zeker een oorzaak