Enigste voordeel wat dit membraan heeft t.o.v. van een normaal mina membraan, is dat de stand van het membraan 1 kwart gedraaid is.
Dat lijkt mij juist een nadeel! Het openen van de kleppen in de richten waar de krukas in draait is idealer dan links er rechts ervan. Vooral als je de V uitstroom doordenkt in een carter. Dat is ook de rede dat een V-Force het in die stand ook zo goed doet.
Maybe iets waar jullie wat aan hebben,
De matton race beta(topscooter kampioen paar jaren terug) had een polini bigvalve membraan van piaggio erin zitten.
Er was een plaat op de inlaat vast gezet die trouwens ook was afgefreesd waar dan het membraan weer op zat, ik heb jammer genoeg geen foto,s hier van!! Dit blok is toen door paul hoekendijk gemaakt!
Zover ik weet is die beta terug gegaan naar matton en zou ie mischien nog daar staan, maybe iets om eens tekijken voor iemand die daar in de buurt woont??
Sorry voor als jullie er niks aan hebben.
Groetjes roelof
Waarom denk je dat bij een Team krukas de wanger dikker zijn?
Gewoon denken aan het hele arbeidsproces,dat is cruciaal.Het mengsel bevind zich altijd in het carter voordat het de spoelers ingaat,Het sturen van het membraan heeft in mijn ogen niet veel nut,