Membraan gedraait @ mina

Dat ziet er best goed uit maar als je naast de schroeven uit wil komen zit je met je glijbaan of gewoon baan richting spoelers direct op je boostpoort zegmaar.

dat weghakken en zoals je ziet kom je dan op een tapeind.
dat is nu niet echt lekker imo.
 
Leuk geprobeerd, maar ik snap niet wat hier het nut van is?

Je doet enorm veel moeite, en je creeert alleen maar een kleiner doorlaat oppervlakte. In mijn ogen, maak je met een Vl13 in Mina-carter de "bottleneck" op scooterblokjes alleen maar groter.

Enigste voordeel wat dit membraan heeft t.o.v. van een normaal mina membraan, is dat de stand van het membraan 1 kwart gedraaid is.
 
Enigste voordeel wat dit membraan heeft t.o.v. van een normaal mina membraan, is dat de stand van het membraan 1 kwart gedraaid is.

Dat lijkt mij juist een nadeel! Het openen van de kleppen in de richten waar de krukas in draait is idealer dan links er rechts ervan. Vooral als je de V uitstroom doordenkt in een carter. Dat is ook de rede dat een V-Force het in die stand ook zo goed doet.
 
dus dan geeft het bij piaggio ook voordeel om het membraan te draaien denk je? (ik zeg niet dat het niet zo is hoor maar vraag het alleen effe)

ivm membraan richten.. wat is volgens jullie dan het verschil dat piaggio over het algemeen hogere vermogens haalt dan minarelli?
Zou de toevoer van het mengsel daar geen rol in spelen volgens jullie?
 
Dat lijkt mij juist een nadeel! Het openen van de kleppen in de richten waar de krukas in draait is idealer dan links er rechts ervan. Vooral als je de V uitstroom doordenkt in een carter. Dat is ook de rede dat een V-Force het in die stand ook zo goed doet.

Waarom denk je dat bij een Team krukas de wanger dikker zijn?

Om zo een nog beter glijvlak te vormen voor het mengsel. Op de Pia manier stroomt je mengsel in gelijk volume over de krukwangen om zo verdeeld te worden over de spoelers.

En niet dat er 1 klep minder wordt benut doordat ie aan de andere kant van het zuigegedeelte zit.
 
Maybe iets waar jullie wat aan hebben,
De matton race beta(topscooter kampioen paar jaren terug) had een polini bigvalve membraan van piaggio erin zitten.
Er was een plaat op de inlaat vast gezet die trouwens ook was afgefreesd waar dan het membraan weer op zat, ik heb jammer genoeg geen foto,s hier van!! Dit blok is toen door paul hoekendijk gemaakt!
Zover ik weet is die beta terug gegaan naar matton en zou ie mischien nog daar staan, maybe iets om eens tekijken voor iemand die daar in de buurt woont??
Sorry voor als jullie er niks aan hebben.

Groetjes roelof
 
@ luuk & Aerox evo 70: Zie uitleg John B:p

Voordat er weer mensen beginnen over grafieken etc. Ik ben van mening dat de stand van het membraan zoals dat bij Pia is voordelen heeft. En dat is gewoon mijn visie er op, heb het ook nog nooit getest oid.
 
Maybe iets waar jullie wat aan hebben,
De matton race beta(topscooter kampioen paar jaren terug) had een polini bigvalve membraan van piaggio erin zitten.
Er was een plaat op de inlaat vast gezet die trouwens ook was afgefreesd waar dan het membraan weer op zat, ik heb jammer genoeg geen foto,s hier van!! Dit blok is toen door paul hoekendijk gemaakt!
Zover ik weet is die beta terug gegaan naar matton en zou ie mischien nog daar staan, maybe iets om eens tekijken voor iemand die daar in de buurt woont??
Sorry voor als jullie er niks aan hebben.

Groetjes roelof

roelie,

ik was gister toevallig nog bij matton, die beta staat nog in de winkel gewoon:) maar welk blok eronder hangt weet ik niet.

Groeten
 
Tsjah dat weet ik ook niet welk blok er onder hangt op dit moment, maar als ie lekker veel valschade heeft dan is het wel de gene die bij mijn oude werkplek stond.
Blok is vrij makkelijk herkenbaar, heb nog nooit een mina blok gezien die dar bij in de buurt kwam!!
 
Waarom denk je dat bij een Team krukas de wanger dikker zijn?

Een Team krukas is ontworpen voor de race waar je niet je membraan mag draaien.

Mijn visie; (die overgens alleen is gebaseerd op logisch nadenken en voorbeelden uitt 125cc race)

Het mengsel willen we wanneer de zuiger naar beneden gaat met de spoelpoorten omhoog hebben. Daarom bewaren we het dicht bij de spoelers en onder de zuiger. Om dit proces snel te laten verlopen lijkt het me gunstig om het OVER de krukas heen te sturen. Hierdoor zal er minder turbulentie optreden. Ook lijkt het me gunstig voor het formaat en de plaatsing. Wanneer je een groot membraan op pia style plaatst. Dan zal de achterste klep heel ver van de spoelers af zitten. Wanneer je het membraan op mina style plaatst, is de breedte van je krukaskamer bepalend.
 
Gewoon denken aan het hele arbeidsproces,dat is cruciaal.Het mengsel bevind zich altijd in het carter voordat het de spoelers ingaat,Het sturen van het membraan heeft in mijn ogen niet veel nut,
 
Ja, als je het in slow-motion voor je ziet wel... Maar ik DENK dat irl bij hoge toeren het mengsel gewoon de kortste weg naar de cilinder neemt, dus dan is een membraan die het mengsel beter naar de transfers richt wel een voordeel.
 
Gewoon denken aan het hele arbeidsproces,dat is cruciaal.Het mengsel bevind zich altijd in het carter voordat het de spoelers ingaat,Het sturen van het membraan heeft in mijn ogen niet veel nut,

Het is bewezen dat het van cruciaal belang is waar het mengsel zich in het carter bevind.

Dit lijkt mij te lukken door het membraan te richten.
 
Ik net nog een fototje van een verbouwt pia carter.

photo012uge0.jpg
 
Back
Top