Membraan vorm

Big B NRG

Well, this is awkward
Beste Forum Verslaafde :+

Ik loop dus stage en tijdens me stage heb ik weinig tot niks te doen :rolleyes:

Dus dan ga je wel eens zitten nadenken etc en kom je weer met wat "leuks".

Ik heb dus even zitten nadenken over bepaalde vormen van membranen.

Ik heb 2 modellen gemaakt. Tekeningen zijn gezien van de zeikant van het membraan.

Eerste is een halve maan en de tweede is een soort gordijn vorm.
Nu zul je vragen hoe ben ik het bij gordijn idee gekomen en wat voor voordelen zou het moeten geven?

Dat is juist mijn vraag.

Het eerste ontwerp heb ik wel eens vaker terug gezien. Oa. bij kartmembranen. Wat is hier precies het voordeel van?

Ik heb wel een aantal ideeen, maar het is deels ook ter bevestiging.

Welke vorm is de moeite waard om eens te gaan maken volgens jullie en waarom?

Dit is een brainstorm topic, dus ideeën, kritiek is welkom, maar wel zinnig en onderbouwd! :)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

hebo membraan is al hetzelfde als nr 1, jammer dat het materiaal van een hebo exemplaar nie echt super is voor je setup aangezien ze gaan scheuren boven de 13k
 
schets 1 is gewoon een logische vorm die ontstaat als je je membraan opvult en er een mooi rondje uitfreest.

Schets 2 bereik je niets mee imo
 
rs-ruud said:
schets 1 is gewoon een logische vorm die ontstaat als je je membraan opvult en er een mooi rondje uitfreest.

Schets 2 bereik je niets mee imo

Waarom is dat een logische vorm voor schets 1... En van welke kant bedoel je dan opvullen.

Waarom bereik je niks met schets 2? Als je bij geluid z'n soort geluid z;n soort toepast, krijg je andere resonatie. Maak je dat boven in korter of langer krijg je andere resonatie..

Dus zo kwam ik op het idee.
 
nou jij hebt het gewoon zo gedaan.
dat je vanaf bovenaf nog steeds dat vierkant hebt,
ik wilde dan meer meedenken met de carters en die dan ook opvullen.
en dan me membraan heel vloeiend over laten lopen, dus dat je hem laat maar zegge maar 1 weg geeft waar je mengsel heen kan, en toch nog smeert.
mja drm moet ik er ook nog over denken ;) hehe...mja ik ben dan ook een beunhaas -:-
 
in een hebo en in een doppler membraan zit idd hetzelfde figuur als vb. 1.
Of dat goed is weet ik niet.

Ik denk/dacht altijd dat het gaat om de totale oppervlakte van het membraan dus lijkt mij een vl14 wel ongeveer goed.
 
Dat klopt dat het opp. belangrijk is. Maar het meeste mengsel komt onderaan je kleppen. Dus dacht ik, door het aan de bovenkant dicht te maken, heb je "minder" mengsel wat verloren gaat aan de bovenkant..

Dus een hogere stroomsnelheid en een betere cilinder vulling.

Heeft er iemand trouwens wel eens met een hebo membraan gereden?
 
stage 6 moet alleen nog maar een overrange en een onsteking, en dan zijn ze er helemaal bij..

maar ff ontopic..

als je na schets 2 kijkt, zal je denk ik meer verlies krijgen, omdat ie minder snel alles kan door laten,, en ik snap niet precies wat je bedoeld met dat hij niks verliest aan de boven kant?
 
Waar het dicht is, kan geen mengsel doorheen. Mijn gedachte is, dat er minder mengsel "weglekt" uit de flow en dus dat de stroomsnelheid minder wordt en minder mengsel gericht wordt.

Beetje kromme beschrijving, maar ik hoop dat je me snapt
 
Ik heb een Doppler membraan (zelfde vorm als model 1) liggen waar ik niks mee doe, als je ermee wilt testen mag je hem hebben. Ik hoor het wel op msn van je.
 
Big B NRG said:
Dat klopt dat het opp. belangrijk is. Maar het meeste mengsel komt onderaan je kleppen. Dus dacht ik, door het aan de bovenkant dicht te maken, heb je "minder" mengsel wat verloren gaat aan de bovenkant..

Dus een hogere stroomsnelheid en een betere cilinder vulling.

Heeft er iemand trouwens wel eens met een hebo membraan gereden?

ik rij met hebo membraan.
zeer slecht afgewerkt en slecht materiaal...mja tot nu toe voldoet die wel.
ik heb em zelf ook klein beetje onder handen genomen.
mja ik rij dan ook met hebo ng c20 hpi 04 enz ;)
 
M@ste®foo®t said:
ik rij met hebo membraan.
zeer slecht afgewerkt en slecht materiaal...mja tot nu toe voldoet die wel.
ik heb em zelf ook klein beetje onder handen genomen.
mja ik rij dan ook met hebo ng c20 hpi 04 enz ;)

De kleppen, of het huis?
 
maar het is tog juist de bedoeling dat je een snellere stroming krijgt?
zodat er meer mengsel tegelijk na binnen gaat, en grotere explosie`s meer vermoge?
 
JaBbJaW said:
maar het is tog juist de bedoeling dat je een snellere stroming krijgt?
zodat er meer mengsel tegelijk na binnen gaat, en grotere explosie`s meer vermoge?


Ja dat klopt, maar hoe krijg je snellere stroming...
Door het opp. van de doorlaat kleiner te maken. Vergelijk het maar met een tuinslang die je dichtknijpt. Dan spuit die verder.

Maar met die vormen is het de bedoeling dat er minder mengsel weglekt aan de bovenkant van de membraankleppen, want dus dan ook niet gericht wordt.
 
Back
Top