Ac koeling

voor een lc... een ac is anders

ik denk dat ik daar eens een keer een dag mee ga testen , dan gebruik ik gewoon mijn std klasse racer en ga testen wat buizen ed doen en wat zonder koelrommel doet e.d. en dan alles oppennen , maarja , daar heb je nu niks aan..
 
Dennis kan het zelf ook een keer testen...

Mag je mijn AIM wel lenen :*

Maar wat ik denk is dat je gewoon voor in de polder/straat/langere stukken gewoon je koelkappen + fan moet monteren, zal niet z'n probleem opleveren. En voor sprintjes die dingen eraf laten.
 
Chris@Citta said:
geluidsnelheid haal je bij lange na nie....

dus alle std klasse racers kunne die fan en kap ook weglaten want het heeft toch geen nut meer??

wist overigens niet dat het zoveel vermogen scheelde...

ideale bedrijfstemp AC is 145-155 graden (gemeten onder de bougie)
Wat een onzin, het gaat hier om een scooter voor sprints e.d.
150m zonder koelkappen zal niet spannend worden hoor, zeker niet als je zoals Mario zegt er nog een andere kop ofzo opzet. 20 minuten rondjes toeren op een circuit lijkt me niet echt vergelijkbaar.
Over het plaatje van Marcel. Het mooiste is natuurlijk om met een soort van trechter zoveel mogelijk lucht te "vangen" en dit door een buis met zo min mogelijk weerstand (bochten of een kleine diameter) naar je cilinder te krijgen. Hoe meer lucht je bij je cilinder krijgt, hoe langer je kan rijden :)
 
Mol said:
Wat een onzin, het gaat hier om een scooter voor sprints e.d.
150m zonder koelkappen zal niet spannend worden hoor, zeker niet als je zoals Mario zegt er nog een andere kop ofzo opzet. 20 minuten rondjes toeren op een circuit lijkt me niet echt vergelijkbaar.
Over het plaatje van Marcel. Het mooiste is natuurlijk om met een soort van trechter zoveel mogelijk lucht te "vangen" en dit door een buis met zo min mogelijk weerstand (bochten of een kleine diameter) naar je cilinder te krijgen. Hoe meer lucht je bij je cilinder krijgt, hoe langer je kan rijden :)

ja en als je dan een gat oid in je voor/onderkuip maakt en dan de buis langs het frame laat lopen..
en je richt em dan aan het eind van het frame op de cilinder, dan moet het goed komen tog? :p
 
Melf jij hebt een AC racer in je schuur en een circuit in je achtertuin ongeveer :p Ga eens een dagje testen zou ik zeggen!
 
niet als die buis/buizen gewoon horziontaal lopen, zeg aar ong waterpas :) de wind die dan van voren normaal ook gewoon rechtsreeks naar achter gaat gaat dat nog steeds, aleen dan door buizen. enige weerstand die ik zo ken bedenken zijn de randjes van je luchthapper.
 
Mol said:
Melf jij hebt een AC racer in je schuur en een circuit in je achtertuin ongeveer :p Ga eens een dagje testen zou ik zeggen!

heb je ook een skipak voor mij dan? :p

oh ja , ik heb straks 2 ac racers tot mijn beschikking , kan ik helemaal testen :p

nee , maar ik bedoel dus ook dat als je een happer maakt , als je een buis maakt die gewoon recht is gaat het er uiteraard gewoon doorheen..
 
Ik weet niet of het wel zin heeft om die lucht er naar toe te leiden.. natuurlijk daalt de temp wel iets, maar het blijft geforceerde luchtkoeling, als je lucht er naar toe leid (bv trechter-buis-op koelkap) kan je volgens mij de luchtstroom ontregelen wat ook weer nadelig is voor de koeling. Ik heb het zelf nooit getest maar dit is mijn visie erop:) wat vinden jullie ervan?
 
Tom.W said:
Ik weet niet of het wel zin heeft om die lucht er naar toe te leiden.. natuurlijk daalt de temp wel iets, maar het blijft geforceerde luchtkoeling, als je lucht er naar toe leid (bv trechter-buis-op koelkap) kan je volgens mij de luchtstroom ontregelen wat ook weer nadelig is voor de koeling. Ik heb het zelf nooit getest maar dit is mijn visie erop:) wat vinden jullie ervan?


mja , we hadden het al over zonder koelkappen en fan te rijden..
 
Mol said:
Wat een onzin, het gaat hier om een scooter voor sprints e.d.
150m zonder koelkappen zal niet spannend worden hoor, zeker niet als je zoals Mario zegt er nog een andere kop ofzo opzet. 20 minuten rondjes toeren op een circuit lijkt me niet echt vergelijkbaar.
Over het plaatje van Marcel. Het mooiste is natuurlijk om met een soort van trechter zoveel mogelijk lucht te "vangen" en dit door een buis met zo min mogelijk weerstand (bochten of een kleine diameter) naar je cilinder te krijgen. Hoe meer lucht je bij je cilinder krijgt, hoe langer je kan rijden :)

Lees de post ervoor even, dan snap je die reactie ws iets beter...

Hij (nick-nick) zegt dat door de snelheid vd fan bij hoge rpm da ding in een luchtledigheid draait... std klasse races draaien ook 13k+ dus die zouden er ook last van hebben, vandaar reageer ik zo...

Volgende keer zal ik m quoten...
 
Thx voor het reageren,

no offence, vind het idee van blom nog steeds het beste,

Ga eens kijken of ik zoiets voor elkaar kan krijgen

Zit er trouwens nou verschil in ac/lc rotors? omdat je met ac met je koelfan zit?
en zou ik dus voor de sprint donder gaan rijden, dan is het dus ook verstandig zonder kappen te knallen?
 
Back
Top