Chris@Citta said:ideale bedrijfstemp AC is 145-155 graden (gemeten onder de bougie)
Wat een onzin, het gaat hier om een scooter voor sprints e.d.Chris@Citta said:geluidsnelheid haal je bij lange na nie....
dus alle std klasse racers kunne die fan en kap ook weglaten want het heeft toch geen nut meer??
wist overigens niet dat het zoveel vermogen scheelde...
ideale bedrijfstemp AC is 145-155 graden (gemeten onder de bougie)
Mol said:Wat een onzin, het gaat hier om een scooter voor sprints e.d.
150m zonder koelkappen zal niet spannend worden hoor, zeker niet als je zoals Mario zegt er nog een andere kop ofzo opzet. 20 minuten rondjes toeren op een circuit lijkt me niet echt vergelijkbaar.
Over het plaatje van Marcel. Het mooiste is natuurlijk om met een soort van trechter zoveel mogelijk lucht te "vangen" en dit door een buis met zo min mogelijk weerstand (bochten of een kleine diameter) naar je cilinder te krijgen. Hoe meer lucht je bij je cilinder krijgt, hoe langer je kan rijden
Mol said:Melf jij hebt een AC racer in je schuur en een circuit in je achtertuin ongeveer Ga eens een dagje testen zou ik zeggen!
Chris@Citta said:ideale bedrijfstemp AC is 145-155 graden (gemeten onder de bougie)
Remco 4 Life said:Serieus? Kd8 dat 90 graden al teveel was?
Tom.W said:Ik weet niet of het wel zin heeft om die lucht er naar toe te leiden.. natuurlijk daalt de temp wel iets, maar het blijft geforceerde luchtkoeling, als je lucht er naar toe leid (bv trechter-buis-op koelkap) kan je volgens mij de luchtstroom ontregelen wat ook weer nadelig is voor de koeling. Ik heb het zelf nooit getest maar dit is mijn visie erop wat vinden jullie ervan?
Mol said:Wat een onzin, het gaat hier om een scooter voor sprints e.d.
150m zonder koelkappen zal niet spannend worden hoor, zeker niet als je zoals Mario zegt er nog een andere kop ofzo opzet. 20 minuten rondjes toeren op een circuit lijkt me niet echt vergelijkbaar.
Over het plaatje van Marcel. Het mooiste is natuurlijk om met een soort van trechter zoveel mogelijk lucht te "vangen" en dit door een buis met zo min mogelijk weerstand (bochten of een kleine diameter) naar je cilinder te krijgen. Hoe meer lucht je bij je cilinder krijgt, hoe langer je kan rijden