Ac koeling

nee oke, dan weet ik dat, misschien dat ik nog met blom zijn idee verder ga..

maar je kan dus het beste ZONDER koelkappen rijden(over cil en ontsteking heen)
en zonder koelfan @ ontsteking?

tis echt alleen voor sprint + banken etc

komt ook temp meter op...
 
dat lijkt me best slecht, zonder geforceerde luchtkoeling...je staat stil, stationair en dan knal je vervolgens vanuit stilstand (geen rijwind, praktisch geen koeling) zo'n 10 sec. met volgas, volle toeren. zoveel rijwind heb je niet op die 150m, denk dat het op het eerste stuk best gevaarlijk kan zijn (volle toeren, weinig koeling).
 
Ik hoorde dat de koelvin een aardig vermogen kan opslurpen door de lucht die ie moet verplaatsen. ( staat hier btw ook al een paar keer vermeld ) Ik hoorde dat het gewoon een pk kan schelen oid.

Als het dus echt alleen voor sprinten is zou ik ook gewoon die koelvin eraf gooien.
Koel kappen eraf en gewoon rijwind koeling door middel van die buizen waar je het over hebt.
 
Sprinten kan makkelijk zonder koelkappen.
Ik rij ook af en toen met mijn racer op een test stukje voor de gein zonder koelkappen.
Het duurt nog aardig lang voordat hij te heet begint te worden.
 
denn1s said:
dat zijn dingen die fijn zijn om te horen! thx!

dus een sprint moet makkelijk gaan zonder koelkappen etc?

{! JA!

Nu hebben 5 verschillende mensen die het getest hebben gezegd dat het kan.

En 5 andere mensen die het NIET getest hebben DENKEN dat het niet kan.

Dus wat denk JIJ nu? +ralf+
 
o da's beter :) kan je heel die meuk ook eraf laten (als fan enz.). ken dit zowiezo gewoon, als je gewoon zorgt dat je wel rijwindkoeling hebt? iemand uitgetest hoelang het duurt voordat ie warmloopt zonder koelkappen :)
 
Henkhuissie said:
o da's beter :) kan je heel die meuk ook eraf laten (als fan enz.). ken dit zowiezo gewoon, als je gewoon zorgt dat je wel rijwindkoeling hebt? iemand uitgetest hoelang het duurt voordat ie warmloopt zonder koelkappen :)
wel eens geprobeerd maar na 2 keer 500 meter volgas liep ie nog niet warm :X (dr70 @ peusjoo)
 
Conclussie uit dit verhaal is dus, voor langere stukken, koelkappen monteren en voor sprintjes er gewoon af laten.

Wat is de bedrijftemp. voor een AC cilinder?
 
mario said:
{! JA!

Nu hebben 5 verschillende mensen die het getest hebben gezegd dat het kan.

En 5 andere mensen die het NIET getest hebben DENKEN dat het niet kan.

Dus wat denk JIJ nu? +ralf+
Maak daar maar 6 en nog wat mensen van Koopmans crew erbij van 8) in de categorie wel getest uiteraard!
 
als je veel toeren maakt zal je van niet meer koelen want dan slaat hij in t niets, oftewel hij overschrijd de geluidssnelheid, nu ben ik noob en heb geen id hoe hard die krengen gaan maar dat moet enzo weten voor vliegtuigen:)

hopelijk hebbie er wat aan.
 
geluidsnelheid haal je bij lange na nie....

dus alle std klasse racers kunne die fan en kap ook weglaten want het heeft toch geen nut meer??

wist overigens niet dat het zoveel vermogen scheelde...

ideale bedrijfstemp AC is 145-155 graden (gemeten onder de bougie)
 
Back
Top