Aandrijving van een auto veranderen

Status
Not open for further replies.

Extera

De oude Titera :)
ff uit nieuwsgierigheid,

Ik ben aan het kijken naar een nieuwe auto, en ben verliefd op het nieuwe model celica. Ik wil alleen een achterwiel aangedreven auto, maar die zijn of te duur (nieuwe eclipse bijvoorbeeld) of ik vind ze niet mooi enz enz.

even uit nieuwsgierigheid, is het mogelijk dit om te laten bouwen?
en wat zou zo'n geintje kosten?

ben benieuwd, kan het op internet niet echt vinden
 
Advertisement - register to remove this

Lijkt me redelijk onmogelijk, of je moet er echt veel tijd en geld in willen investeren.
 
Je motorblok moet dan in lijn met de auto staan, en een achterwiel aangedreven versnellingsbak erachter.
Ruimte maken in de tunnel voor een aandrijfas naar achteren.
Hele achteras gebeuren er onderuit en mischien zelfs de halve bodemplaat verhogen om ruimte voor bevestiginspunten te maken voor de nieuwe wielophanging.

Dus je halve auto ombouwen..
Ik zeg laat het :D

Spaar ff door en koop een RWD auto, veel goedkoper..
 
je zal idd om te beginnen een motorblok moeten hebben met een achterwaards gerichte uitgaande as.

(dit blok kan best dwarsgeplaatst zijn ( vaak bij 4wd ) )

dan zul je de tunnel (als die er al is) vrij moeten maken voor de as.
als de tunnel er niet is moet je deze inlassen.

dan moet je nog een diff. achter plaatsen ofwel wss moet je laadvloer omhoog.

en als je helemaal klaar bent moet je nog maar zien of hij toegelaten word op de weg.

grts


verreweg het handigst om of een rwd te kopen
of een fwd versie van een auto waar ook een rwd van is.
maar dat laatste is omslachtig.
 
Of je moet iets gaan fabriceren met bijv. een motorfiest blok achterin. Keer een VW Polo gezien die dat had wel grappig maar om er vaak mee te rijden :X
 
Waarom blijven er van die mensen met domme kut opmerkingen?
Persoonlijke achterstand zullen we het maar noemen :)

Zullen we het maar een logische opmerkingen van mijn kant noemen en een kut opmerking van jouw kant :)

Zie niet echt het verschil tussen iemand die nodig een Alfa wil of iemand die graag achterwielaandrijving wil.
 
Zoek maar op waar ik zeg dat alfa beter is dan alle andere auto's.

Als je uitgezocht bent, ben jij 90 jaar oud nerd.

Dus hou aub je smoel dicht met je domme opmerking oke :D
 
Moet je toch eerst even leren lezen nerd. Heb ik ooit gezegt dat je alfa's beter vindt dan alle andere auto's. NEE

Ik heb gezegt dat je voorkeur uitgaat naar alfa (ik denk dat iedereen op het forum dit kan bevestiggen), net zoals de topicstarter zijn voorkeur uitgaat naar een achterwielaangedreven auto.

Dus hou jij nu maar je smoel :kisses:
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top