Autoverzekering op naam van je ouders

Alleen omdat er bij independer een bedrag uit komt rollen wil nog niet zeggen dat de verzekering je accepteert... *spreekt uit ervaring*
Definitieve premie kan ook afwijken van die indicatie, voor dit soort auto's zou ik niet uit gaan van dit soort bedragen :)

Je zit al in een risico groep en dan een auto van 400pk rijden werkt dan niet erg in je voordeel..

rara is, doe ik bij postcode zuidplein, rotterdam schiet de premie wel als een idioot omhoog.
Op die postcode betaal je allrisk 6.5k per jaar op mijn naam :X

Zeker, alleen het risico is bij een donker iemand statistisch gezien ook hoger mbt. diefstal oid.
Wat een
bullshit-lg.jpg

:X:X

Zeker, alleen het risico is bij een donker iemand statistisch gezien ook hoger mbt. diefstal oid.

Dat is subjectief. Aan de hand van leeftijden kunnen wel risicoprofielen gemaakt worden, aan de hand van huidskleur niet natuurlijk. Dit omdat je dan met een grijs gebied zit (letterlijk en figuurlijk :+ )

Robert: Lijkt me dat je in Spikri ook wel aardig mag lappen toch? Aardig gangster daar.

Tja ik bepaal hoe gangster het er is, denk dat ze dat daar weten en me daarom goedkoop kunnen verzekeren :+

Maar normaal is het best pittig, je zit toch vlakbij r'dam

Dat is subjectief. Aan de hand van leeftijden kunnen wel risicoprofielen gemaakt worden, aan de hand van huidskleur niet natuurlijk. Dit omdat je dan met een grijs gebied zit (letterlijk en figuurlijk :+ )

Robert: Lijkt me dat je in Spikri ook wel aardig mag lappen toch? Aardig gangster daar.

Ok, neem dan nationaliteiten. Die kan je doorgaans wel objectief meten en op basis daarvan mag je ook niet zeggen dat je liever iemand aanneemt met de Nederlandse nationaliteit dan met de Marokkaanse nationaliteit (als CV hetzelfde is) omdat Marokkanen (wellicht) in percentage meer stelen dan Nederlanders.

Ander voorbeeld is man-vrouw. Een man met cv x wordt waarschijnlijk eerder aangenomen dan een vrouw met cv x, omdat mannen bijvoorbeeld geen kinderen baren, en daardoor geen zwangersschapsverlof op hoeven te nemen. Het is dan waarschijnlijker dat mannen meer op hun werk zijn. Toch mag dit officieel niet.

@ Bojt, leg is uit dan, wel zo handig;)

ik rij al 2 jaar op verzekeringen van m'n ouders rond. Zelfs m'n scooters stonden nog op hun naam!
Overigens met aanhoudingen (gewoon controles) nooit iets van gezegd door de wouten.
Alles was altijd prima in orde volgens hun.
Zelfs nog een foutje kort nadat ik mijn fiat kocht. Deze had ik op mijn eigen naam gezet, en vervolgens op m'n vader zijn naam verzekerd. Toen ik een aanrijding kreeg (niet mijn schuld, vrouw reed achter op mij) werd er niks van gezegt door de verzekering, en kreeg zonder problemen alles uitgekeerd.
Overigens is dit ook het enige incident in 20 jaar tijd wat er op mijn vader zijn naam met een auto gebeurd. Dus moeilijk mogen ze geeneens doen eigenlijk:)

Ik zie er geen problemen in. Wat mensen zeggen over die no-claim over een paar jaar,
Als het goed is, is je salaris tegen die tijd ook (al dan niet flink) toegenomen. Dus minder zorgen over geld en verzekerings gezeik. Tevens ben je op je 23e uit de risico catogorie, en betaal je ook weer minder premie.

imo alleen maar voordelen dus:)

ik rij al 2 jaar op verzekeringen van m'n ouders rond. Zelfs m'n scooters stonden nog op hun naam!
Overigens met aanhoudingen (gewoon controles) nooit iets van gezegd door de wouten.
Alles was altijd prima in orde volgens hun.
Zelfs nog een foutje kort nadat ik mijn fiat kocht. Deze had ik op mijn eigen naam gezet, en vervolgens op m'n vader zijn naam verzekerd. Toen ik een aanrijding kreeg (niet mijn schuld, vrouw reed achter op mij) werd er niks van gezegt door de verzekering, en kreeg zonder problemen alles uitgekeerd.
Overigens is dit ook het enige incident in 20 jaar tijd wat er op mijn vader zijn naam met een auto gebeurd. Dus moeilijk mogen ze geeneens doen eigenlijk:)

Ik zie er geen problemen in. Wat mensen zeggen over die no-claim over een paar jaar,
Als het goed is, is je salaris tegen die tijd ook (al dan niet flink) toegenomen. Dus minder zorgen over geld en verzekerings gezeik. Tevens ben je op je 23e uit de risico catogorie, en betaal je ook weer minder premie.

imo alleen maar voordelen dus:)

Heb hetzelfde gedaan, 5 jaar op mn moeders naam rond gereden. Dit heeft me in totaal dikke 2500 gespaard. Dit weegt never lang niet op tegen de no-claim wat je dan in die tijd zou hebben op gebouwd. Nu ben ik 24 en heb ik op mijn eigen naam gezet, en betaal nu 32 euro per maand.

Heb hetzelfde gedaan, 5 jaar op mn moeders naam rond gereden. Dit heeft me in totaal dikke 2500 gespaard. Dit weegt never lang niet op tegen de no-claim wat je dan in die tijd zou hebben op gebouwd. Nu ben ik 24 en heb ik op mijn eigen naam gezet, en betaal nu 32 euro per maand.

Precies, ik heb de G40 ook altijd op mn ouders naam gehad. Hij is nu al enige tijd geschorst, en als ie daar weer uit gaat, gaat hij op mijn naam.

Back