Bijkomende kosten van een eerste auto

Even een een bump!

Ik ga a.s. dinsdag op voor me rijbewijs en als het goed is moet dat wel lukken ;)

Ben toch weer even gaan kijken maar ben wel een beetje afgestapt van een Peugeot 205 na een NCAP filmpje. [ame="http://www.youtube.com/watch?v=-_gDfXHvCl4"]Crash Peugeot 205 - Crash mit 70km/h. - YouTube[/ame]


Ik heb me criteria wat aangepast: Liever een auto die goedkoop is in wegenbelasting, zuinig, veilig en dan maar wat duurder in aanschaf (dacht max. 1.200 euro)

Dacht zelfs aan een Fiat Punto of Fiat Bravo. Iemand andere suggesties?
 
Precies!

Mijn starlet kost aan vaste lasten welgeteld 260,- euro per jaar, verzekering en wegenbelasting dus. Is ook nog best zuinig met de 1.3 motor.

Heb nu een ibiza uit 2000 en daarvoor een A4 v6 van 98 maar vind het echt geen straf om met de starlet te rijden!

Starletjes zijn erg geliefd voor de export, om 1 reden.. simpel, goedkoop, betrouwbaar en rijd altijd!

Niet als verkoop praatje :p want eigenlijk wil ik hem erbij houden voor naar het strand maar kan het geld wel gebruiken voor een motor... maar hij is te koop. In de loop van de week gaat hij op marktplaats.
 
Volgens mij heeft schadevrije jaren weinig zin want je begint in de - en staat op 0 als je 24 bent.

Zou em verder zelf wel op je eigen naam zetten. Zeker zo'n 205 is niet duur en scheelt gezeik. Lekker WA nemen.

Ik ben 23 en sta nu op 3 schade vrije jaren, dus dat - verhaal klopt niet.
 
Precies!

Mijn starlet kost aan vaste lasten welgeteld 260,- euro per jaar, verzekering en wegenbelasting dus. Is ook nog best zuinig met de 1.3 motor.

Heb nu een ibiza uit 2000 en daarvoor een A4 v6 van 98 maar vind het echt geen straf om met de starlet te rijden!

Starletjes zijn erg geliefd voor de export, om 1 reden.. simpel, goedkoop, betrouwbaar en rijd altijd!

Niet als verkoop praatje :p want eigenlijk wil ik hem erbij houden voor naar het strand maar kan het geld wel gebruiken voor een motor... maar hij is te koop. In de loop van de week gaat hij op marktplaats.

Haha oke! Naja laat even weten! Moet dan wel eerst dinsdag me rijbewijs halen ;)

Starlet lijkt me idd een leuke auto. BMW 318 / Audi variantje e.d. vallen voor mij nu toch af aangezien ze veel te duur zijn in de wegenbelasting.
 
starlet doet niet veel beter in de veiligheid hoor.... gewoon zorgen dat je geen grote klapert maakt :p

Volgens mij is dat inderdaad een kwestie van net blijven leven, of gelijk maar goed dood zijn :p

Dan kan je beter naar zo'n swiftje kijken met in ieder geval een airbag.
 
Ja dat klopt maar wanneer er airbags inzitten verklein je toch het risico.

Toevallig een idee voor een auto in vergelijkbare gewichtsklasse van de Starlet die wel op z'n minst een airbag heeft voor bestuurder en bijrijder?
 
Ford Fiesta ? Mijne heeft airbag voor bestuurder, en vergeleken met een starlet vind ik dat toch klein beetje meer auto.

Geen airbag voor passagier, maar de nieuwere types (mk4) hebben dat denk ik wel.
 
Met alle respect maar in die prijsklasse waar jij in zoekt moet je gewoon niet te nauwkeurig zijn en vooral niet een nette willen hebben.

in een ford fiesta of 205 wil je gewoon geen ongeluk , bijde keren wordt het billenknijpen;)
 
Back
Top