Autoverzekering op naam van je ouders

Je kan ook wel heel erg moeilijk doen om 30 euro verschil hoor :X (of je moet op zo houtje leven)

Edit: @ BojT

Die 30 euro per maand... Het is natuurlijk leuk als het je bijna 300 euro per jaar kan schelen, maar wat Sander zegt brengt uiteindelijk veel meer voordeel met zich mee.

Ik verdien 1700 euro netto dus kan het met gemak betalen. Later wanneer ik een eigen woning heb, hypotheek etc etc heb ik meer baat bij een goedkopere verzekering.

Dit topic gaat even niet om mij. Ik ben gewoon benieuwd wat andere mensen er over denken. Ik wil het zelf gewoon op mijn eigen naam houden na het lezen van bovenstaande artikel.

Blijkbaar zijn er dus nog heel veel verschillende meningen over de verzekering op een andere naam.

maja het hele verhaal gaat in feite over grote ongelukken, waarbij anderen mensen betrokken zijn. volgens mij heeft niemand hier nog zoiets mee gemaakt dus imo kan je best het risico nemen. helemaal als je zelf ook niet dagelijks in de auto zou rijden.

Jij reed zeker ook altijd zonder helm op je scooter... Onder het mom van "ach, hoe vaak gaan er nou werkelijk jongeren dood op zo'n scooter"

Ik bedoel, het hele verzekeren doe je enkel en alleen voor die ene uitzondering dat het toch een keer misgaat. Natuurlijk zijn we hier allemaal perfecte chauffeurs, en overkomt het ons nooit. Maar het zal je maar gebeuren he. Denk eens 1 keer na over wat de gevolgen zijn van een flink groot ongeval.
Als je iemand flink veel letsel toebrengt, kan het gewoon een schadeclaim van een ton worden. Als je dan verkeerd verzekerd bent, keert de verzekering uit, om het daarna mooi op jou te verhalen. Gelukkig hebben ze daar prachtige regelingen voor, zoals 20 jaar lang een flink deel van je salaris inleveren. Ach, ga je toch 20 jaar lang niet op vakantie :rolleyes:

Voor mij heeft het geen voordeel tot mijn 23e als ik zelf verzeker :). Utrecht stad+risico groep = hoge premie. Ik sta gewoon genoteerd als 2e bestuurder net zoals mijn moeder en dat is geen enkel probleem. Iedereen in de familie hier pakt gewoon de 155 of spider een keer mee :).

Mijn vader heeft al 32 jaar schade vrij gereden en ik rij inmiddels 3 jaar schade vrij. Vind ook altijd zo kinderachtig als je verhalen hoort dat mensen niet in de auto van papa of mama mogen rijden, wat als je schade rijdt bla bla. Come on, alsof je expres in stapt om schade te rijden. (Ze mogen wel eens onderzoek doen wat NL het kost dat "wat als" geouwehoer) Ik heb er zelf ook naar gekeken om op eigen naam te verzekeren. Mijn pa zei, je lijkt wel gek als je dat gaat betalen. Doe lekker op mijn naam. Dus ik betaal gewoon netjes elke maand de premie aan mijn pa :)

Ik denk meer dat Autoweek verhaal op gaat voor de mensen die echt misbruik van de situatie maken/oplichting. Roekeloos rijden en al een heel staatje hebben bij politie/justitie ed :)

Dus stel ik rij iemand aan morgen, schade ed terwijl ik als 2e bestuurder sta aangemerkt. Dan zou ik dus ineens op zwarte lijst ed terrecht komen :rolleyes:

Heb mn autos op mn eigen naam, betaal voor de skyline 110 per maand. Wel aardig wat, maar kan er iig nooit gezeur mee krijgen. Ben volgend jaar ook 23, en al weer wat schadevrij dus word gauw minder.
Scheelt over een paar jaar aardig wat op mn maserati :7

Nee, maar dik 100/150 euro neerleggen per maand voor de verzekering van een dikke auto is gewoon debiel als het op je vaders naam misschien 30 euro kost. Voor dat verschil kan je 2x tanken :P
Als je gaat zeuren om het verschil in verzekeringspremie, moet je gewoon niet zeiken..
Wel een auto kopen van 10 ruggen, ding loopt 1:10 (met geluk), (euro 98), en dan ga je lopen knerpen om een paar tientjes per maand..

Ga dan gewoon wat harder/meer werken OF (wat verstandiger is), een goedkopere auto kopen??

Ik heb een 1.2'tje, cruise gewoon 1:16 (95), en lach de lul uit mn broek bij het tankstation +ralf+. Als ik later een eigen zaak heb, of goed verdien kan ik altijd nog een Outlander/C-crosser kopen o.i.d.....

Heb mn autos op mn eigen naam, betaal voor de skyline 110 per maand. Wel aardig wat, maar kan er iig nooit gezeur mee krijgen. Ben volgend jaar ook 23, en al weer wat schadevrij dus word gauw minder.
Scheelt over een paar jaar aardig wat op mn maserati :7
Kijk...verstandige dewds wonen in de buurt van Zoetermeer lijkt het wel ;)

Mijn vorige auto (Golf 2) stond op naam van m'n moeder, betaalde ik €17,- per maand. Mijn huidige auto (Polo 1.4 16v) staat op m'n eigen naam. All risk, €77,- per maand.

:7

ik heb ook op ouders naam kan niet meer op eige naam.. ik reed schade door schuld ben toen gelijk gestopt met verzekeren gevolg: 5 jaar op zwarte lijst of zoiets

Rij ook al bijna 5 jaar op mam haar naam. Ik betaal nu 12 euro per maand, op mijn eigen naam zou ik 55 euro kwijt zijn. Zijn dus een 2500 euro wat ik me bespaard heb op die 5 jaar. Als ik 24 binnekort word ben ik uit de risico groep en zet ik hem wel op mijn eigen naam.

ben ook gewoon gelijk begonnen met op mn eigen naam, toen was het een golf 1 natuurlijk á 15 eu per maand verzekering maar goed :+

Dus stel ik rij iemand aan morgen, schade ed terwijl ik als 2e bestuurder sta aangemerkt. Dan zou ik dus ineens op zwarte lijst ed terrecht komen :rolleyes:

nee natuurlijk niet, je hebt gewoon de auto ff geleend voor boodschappen te doen. De verzekering kan heeel moeilijk bewijzen wie de hoofdbestuurder is.

nee natuurlijk niet, je hebt gewoon de auto ff geleend voor boodschappen te doen. De verzekering kan heeel moeilijk bewijzen wie de hoofdbestuurder is.
Zie artikel in de beginpost. Wanneer een ongeluk maar ernstig genoeg is zal er een buurtonderzoek plaatsvinden. Zo'n buurtonderzoek is voor een rechter meestal een doorslaggevend bewijsstuk.

Maar stel je voor ik ga binnenkort een golf vr6 aanschaffen.
Ik ben 18 jaar... Dan KAN ik hem tog niet eens op mijn naam verzekeren, ook al zou ik al het geld van de wereld hebben. Of werkt dat niet zo?

Met de scooter heb ik nu ook al 2 jaar korting opgebouwd.

Zouden ze daar niet een reden voor hebben :rolleyes:

Valt ook niet op , Tupperware getunde VW op naam van een oude kerel met een patsertje achter het stuur.

Hmm daar zullen ze denk ik gen onderzoek naar doen bij een ernstig ongeval

Nou maak je 2 fouten, er komt geen tupperware getuned golfie en ik ben geen patser ;) .

Eerder liefhebber :p

Daarnaast heb ik ook nog geen ongeval gemaakt ;).

Maargoed als ik wil kan ik de "snelle wagen" van paps ook in elkaar beuken.
Dan staat die nog steeds op mij pa's naam e nis hij nog steeds te snel voor mij ;).

Daarom vraag ik me eigen af waarom en of het wel zo is :)

Ik had mijn vorige auto ook op mijn moeders naam verzekerd, scheelde een hoop in kosten maar heb mijn huidige auto gewoon op mijn eigen naam.. Het is een stuk duurder ja, maar ik bouw zo wel sneller schade vrije jaren op..

Ik kan me auto geeneens zelf verzekeren, dus als de verzekeringsmaatschappij dat nou eerst eens veranderd dan zet ik hem wel op mijn eigen naam. Tot je 23ste heeft het trouwens geen zin om em zelf te verzekeren aangezien je daarna pas no-claim opbouwd.

Me 2, vanaf mijn 18e gewoon al.

Je kunt wel zeggen dat je het risico neemt omdat er ,, bijna '' nooit een zwaar ongeval plaats vind, het zou jou maar precies net gebeuren en mischien niet eens jou schuld, blijvend letsel of dood en je kunt de rest van je leven 80% van je salaris inleveren aan diegene.

Ik betaal dan liever een paar 10tjes meer dan dat risico te lopen al is het zo enorm klein, de kans is er.

Als je de verzekering naast benzine van een ,, dikke '' auto niet kunt opbrengen en het daarom op je ouders naam wilt zetten moet je gewoon niet zo'n auto kopen, trouwens als je daar al moet besparen omdat je het anders niet red, er zijn wel meer dingen die je in een week doet dat geld kost neem ik aan. :P

Back