Ik zou inderdaad de koppeling vervangen, de Chinese GAK koppeling is niet zo denderend. je rijd met cement.Ik heb standaard koppeling erin.
Wel heb ik hier nog een naraku koppeling liggen met rode veren.
Drukveer is ook standaard en ook heb ik hier nog een witte en zwarte drukveer liggen met +1000 rpm en +1500 rpm
Het enige wat ik veranderd heb is het hele variogedeelte met nieuwe starterkrans
Mooi blok, Luchtfilter, inlaat spruitstuk kan je weg laten en het luchtfilterhuis ook.Ik heb de volgende onderdelen erop gezet.
Spruitstuk voor 18.5mm en speciale naraku isolator.View attachment 64614View attachment 64615
Post automatically merged:
Tevens maak ik gebruik van open luchtfilter polini.
View attachment 64616
Bedankt voor je uitstekende omschrijving.Mooi blok, Luchtfilter, inlaat spruitstuk kan je weg laten en het luchtfilterhuis ook.
Kijk naar de kleur van de bougie, hieronder vind je een paar voorbeelden van bougie kleuren. licht koffie bruin is goed.
Als je de bougie eruit haalt kan je ook de electrode afstand meten. als je een voeler maatje hebt is handig.
Ken de methode wel, die methode werkt wel. Hij moet wel hoogtoerig (tussen de 1500 - 2500 toeren) lopen als je aan de stel schroef zit, maar niet dat hij niet meer optrekt (te arm).Bedankt voor je uitstekende omschrijving.
Nu had ik gehoord dat je de luchtafstelling als volgende kan afstellen.
Scooter starten, stationair schroef helemaal indraaien en dan aan de luchtschroef draaien.
Als die stationair op het hardst loopt dan staat de luchtschroef goed.
Daarna stationair schroef afstellen.
Klopt dit verhaal?
Volledig warmgereden, dan klopt het,Bedankt voor je uitstekende omschrijving.
Nu had ik gehoord dat je de luchtafstelling als volgende kan afstellen.
Scooter starten, stationair schroef helemaal indraaien en dan aan de luchtschroef draaien.
Als die stationair op het hardst loopt dan staat de luchtschroef goed.
Daarna stationair schroef afstellen.
Klopt dit verhaal?
race vario heet niet voor niets zo, hij zal een mooier toerenverloop hebben, hij zal hem beter doortrekken vanuit stilstand tot aan zn top, de top wilt wel eens met 5km/h verhogen door alleen een race vario(juist afgesteld)Een andere vario zal ik dan weer niet aanraden. Het toerenverloop is misschien net wat mooier maar dat is het dan ook. Als je met een andere vario ineens veel beter optrekt had je met je originele een slechte afstelling. Dus ik zal eerst andere dingen checken.
Wat is het verschil tussen de witte en de bruine bougie, kwa test methode?Oke hier wat foto's van mijn bougiekleur.
View attachment 64740View attachment 64741View attachment 64742View attachment 64743
Post automatically merged:
Moet er misschien grotere stationairsproeier in?
Bij de eerste twee foto's heb ik zonder toerenbegrenzer erop gereden.Wat is het verschil tussen de witte en de bruine bougie, kwa test methode?
de onderste 2 foto's zijn een goede kleur, de eerste 2 zijn te wit & daar liep hij te arm.
Ik heb Bougie NGK CR7HSAoké nu snap ik het, dat hij ploft komt doordat hij meer benzine krijgt en niet alles verbrand in de begrenste stand. Bij de uitlaatstrook komt er ook een zwakkere vonk van ongv 6kv om het resterende brandstof te verbranden. Het is normaal dat het overtollige brandstof.
Kwa kleur ziet de bougie er goed uit, alleen de zwarte koolstof rand, is je olie zwart?
Welke bougie heb je nu CR7HSA?
Probeer dezelfde test te doen met een grotere stationairsproeier maat(2 maten groter). Het kan zijn dat hij klein is.Ik heb Bougie NGK CR7HSA
Net even wezen rijden en het volgende gebeurd er.
Toerenbegrenzer eraf.
Als ik gas geef pakt die uitstekend op.
Als ik aardig op snelheid ben en moet remmen en als ik daarna gas geeft begint die wat te pruttelen.
Hij pakt dan als het ware niet goed op.
Duurt even 5 seconden en dan gaat die weer.
Sorry voor de late reactie, maar ik ben niet zo snelle werker.Probeer dezelfde test te doen met een grotere stationairsproeier maat(2 maten groter). Het kan zijn dat hij klein is.
had je je carburateur gereinigd? het kan zijn dat er een vuiltje in zit, of een slechte pakking.Ik zou een visuele controle doen voor de pakkingen.
Mocht het niet werken, controleer je klep speeling 0.15mm
uitlaat 0.10mm inlaat
probeer hetzelfde met sproeier maat 32 hetzelfde te doen. sputtered hij niet meer dan was het de stationair sproeier.Sorry voor de late reactie, maar ik ben niet zo snelle werker.
Sproeier nu twee maten groter gezet naar 94.
Stationairsproeier ook maar meteen vergroot van 32 naar 35.
Nog steeds niet lekker lopend.
Als de scooter koud is blijft die niet stationair lopen, maar als die warm is wel.
Hij pakt nog steeds niet goed op als ik volgas rij en als ik gas terug neem en weer vol gas geef pruttelt die weer wat.
Wat ook een probleem is als die een dag niet gelopen heeft en wil hem starten duurt het een hele tijd voordat die loopt.probeer hetzelfde met sproeier maat 32 hetzelfde te doen. sputtered hij niet meer dan was het de stationair sproeier.
Is je bougie speeling ook goed? ik zou dat ook even controleren, probeer eerst te spelen met de speeling en kijk hoe hij starts en loopt. 0.6mm volgens de handleiding van een kymco agility 50CC QMB motorblok. je kan 0.55mm proberen, als hij nog steeds zwak vonkt??????? kan je een andere bobine nemen (optioneel)Wat ook een probleem is als die een dag niet gelopen heeft en wil hem starten duurt het een hele tijd voordat die loopt.
Maar als die eenmaal loopt en hem weer uitzet start die meteen.
Choke werkt in ieder geval.
Ik zet morgen stationairsproeier weer terug naar 32.
Bedankt trouwens voor jou hulp elke keer.