Welke bougie speeling heb je? probeer iets kleiner en kijk of de electrode iets witter word. Welke positie staat je gasnaald? Je hebt 5.5 gram rolletjes, weet je ook of hij de vario rand bereikt?
Gisteren heb ik een nieuwe NGK iridium CR7HIX race bougie gekocht.
Ga ik er vandaag inzetten, speling daarvan is ongeveer 0.6

Gasnaald staat in het midden en de test met de vario heb ik nog niet gedaan.
 
Gisteren heb ik een nieuwe NGK iridium CR7HIX race bougie gekocht.
Ga ik er vandaag inzetten, speling daarvan is ongeveer 0.6

Gasnaald staat in het midden en de test met de vario heb ik nog niet gedaan.
goed bezig, installer hem eerst zonder iets af te stellen, hij is iets warmer dus als het goed is zou de electrode nu iets witter moeten zijn. Zo ja stuur een foto. Wees wel voorzichtig met de irridium bougie ze kunnen sneller breken bij het voelen.
 
goed bezig, installer hem eerst zonder iets af te stellen, hij is iets warmer dus als het goed is zou de electrode nu iets witter moeten zijn. Zo ja stuur een foto. Wees wel voorzichtig met de irridium bougie ze kunnen sneller breken bij het voelen.
Vandaag gaan we testen.
Maar kan iemand mij uitleggen waarom de scooter met een 18.5mm carburateur veel meer power en topsnelheid heeft dan met een 24mm carburateur?

Zijn beiden van Naraku.
 
Vandaag gaan we testen.
Maar kan iemand mij uitleggen waarom de scooter met een 18.5mm carburateur veel meer power en topsnelheid heeft dan met een 24mm carburateur?

Zijn beiden van Naraku.
Denk dat de 18.5mm er blijkbaar beter bij past, zal het zaterdag even navragen bij een monteur die aan mijn blok werkt.
Misschien moet je een 20mm carburateur nemen.. Eentje die tussen de 18.5 en 24 zit
 
Denk dat de 18.5mm er blijkbaar beter bij past, zal het zaterdag even navragen bij een monteur die aan mijn blok werkt.
Misschien moet je een 20mm carburateur nemen.. Eentje die tussen de 18.5 en 24 zit
Volgens mij bestaat 20 niet, dan zou het 21 moeten worden
 
Pdj .. en dan gewenste aantal mm's invullen op de punten, alle diameters zijn er op 23 na.
24mm is imitatiegedrag van Ruckus en co op het www, maar onnodig.
Groet,
 
Denk dat de 18.5mm er blijkbaar beter bij past, zal het zaterdag even navragen bij een monteur die aan mijn blok werkt.
Misschien moet je een 20mm carburateur nemen.. Eentje die tussen de 18.5 en 24 zit
De scooter loopt er uitstekend op, maar waarom wil die niet stationair lopen en dat is mijn grootste vraag
 
Krijg vandaag een nieuwe 18.5mm carburateur binnen.
Daarin zit hoofdsproeier 80.

Wat is het advies?
Gewoon eronder zetten en proberen of meteen de sproeier vergroten.
 
Vandaag gaan we testen.
Maar kan iemand mij uitleggen waarom de scooter met een 18.5mm carburateur veel meer power en topsnelheid heeft dan met een 24mm carburateur?

Zijn beiden van Naraku.
Antwoord: een kleinere diameter laat minder lucht toe dan een grotere diameter. Nu heb je een grotere carburateur die meer lucht toe laat. als je bij bijde een sproeier maat 80 zou mineteren krijg je 2 resultaten. Bij de 18.5MM rijk en bij de 24mm carburateur arm. De sproeier die jij in je 24MM had zitten kan je vergroten naar de zelfde verhouding als die van de 18.5mm carburateur. Kwa merk maakt het niks uit, nu je ook een iets warmere bpigie hebt geïnstalleerd en de electrode mooi wit is door de warmte, heb je nu ook een indicatie van de grote kwa sproeier.
je kan sproeier maat 110-115 proberen voor de 24MM.

sorry voor de late reactie, was niet echt actief.
 
Antwoord: een kleinere diameter laat minder lucht toe dan een grotere diameter. Nu heb je een grotere carburateur die meer lucht toe laat. als je bij bijde een sproeier maat 80 zou mineteren krijg je 2 resultaten. Bij de 18.5MM rijk en bij de 24mm carburateur arm. De sproeier die jij in je 24MM had zitten kan je vergroten naar de zelfde verhouding als die van de 18.5mm carburateur. Kwa merk maakt het niks uit, nu je ook een iets warmere bpigie hebt geïnstalleerd en de electrode mooi wit is door de warmte, heb je nu ook een indicatie van de grote kwa sproeier.
je kan sproeier maat 110-115 proberen voor de 24MM.

sorry voor de late reactie, was niet echt actief.
Bedankt.
Heb nu de 18.5 carburateur eronder zitten en sproeier 90.
Ga hem straks testen, dus wordt vervolgd.
 
Back
Top