Is je bougie speeling ook goed? ik zou dat ook even controleren, probeer eerst te spelen met de speeling en kijk hoe hij starts en loopt. 0.6mm volgens de handleiding van een kymco agility 50CC QMB motorblok. je kan 0.55mm proberen, als hij nog steeds zwakkere vonkt??????? kan je een andere bobine nemen (optioneel)



deze high voltage bobine is wel redelijk en doet zijn werk goed.

(optioneel mocht er na het afstellen van de afstand nocht steeds hetzelfde probleem zijn)


Wat je beschrijft herken ik als een kleine speeling bij de cilinderkop. aangezien je ook recentelijk (minder dan 1000 kiilometer) een 90cc kit geïnstalleerd had. Kan je bij de cilinderkop de bouten controleren op torsie. Het kan gebeuren tijdens een aantal hitte cyclus en afkoelen dat hij iets losser is geworden. Uitzetten en inkrimpen.

doordat je asngeeft dat hij moeilijk start als hij koud is en het makkelijk gaat als hij op bedrijf temprstuur is. Kreeg je bij de kit een papieren cilinderkop pakking of een van metaal? een visuele inspectie of er niks bij de cilinderkop pakking lekt of zwart is geworden. zo ja meteen bouten aandraaien met een moment sleutel.
Die bobine heb ik er al op zitten.
Zal de kleppendeksel er eens afhalen en kijken of er iets aangedraaid moet worden.
Wordt vervolgd.
 
Die bobine heb ik er al op zitten.
Zal de kleppendeksel er eens afhalen en kijken of er iets aangedraaid moet worden.
Wordt vervolgd.
Bij de cilinder zat een papieren voetpakking en metalen pakking tussen cilinder en cilinderkop.

Kan ik het meten van een bougie doen met de voelers die ik heb omtrent afstellen klepspeling?

Trouwens mijn stationairsproeier terug gezet naar 32.
 
Nou op dit moment alles nagekeken en blokbouten opnieuw aangedraaid.
Klepspeling afgesteld.

Hoofdsproeier 94 en stationairsproeier 32.
Hij start, maar om hem stationair te laten lopen moet ik de stationair stelschroef helemaal indraaien, anders slaat die af.

Geen visuele lekkage gezien bij cilinder.
Wel wat zwarte rook nu uit de uitlaat.

Wat een gepruts dat afstellen.
 
echt he ik heb precies het zelfde, maar via de lucht/mengsel schroef schijn je ook de stationaire sproeier te stellen.
Misschien heb je hier wat aan...

Met de mengselschroef ( 11 ) regel je de hoeveelheid mengsel ( lucht+brandstof via je stationairsproeier) dat bij het stationair draaien naar de motor gaat. Bij het dichtdraaien maak je de afstelling dus armer ( minder mengsel) en bij het open draaien rijker ( meer mengsel). Om te beginnen draaien we de mengselschroef voorzichtig volledig dicht. De warme motor moet nu langzaam afslaan. Gebeurt dat niet, dan is dat een teken dat de motor ergens anders extra verrijking/te weinig lucht krijgt ( denk aan een defecte choke, te hoge gasnaald, vervuild luchtfilter o.i.d.). Dan is de carburateur niet goed met de mengselschroef af te stellen, zoek eerst de oorzaak van de verrijking voordat je verder gaat.
 
echt he ik heb precies het zelfde, maar via de lucht/mengsel schroef schijn je ook de stationaire sproeier te stellen.
Misschien heb je hier wat aan...

Met de mengselschroef ( 11 ) regel je de hoeveelheid mengsel ( lucht+brandstof via je stationairsproeier) dat bij het stationair draaien naar de motor gaat. Bij het dichtdraaien maak je de afstelling dus armer ( minder mengsel) en bij het open draaien rijker ( meer mengsel). Om te beginnen draaien we de mengselschroef voorzichtig volledig dicht. De warme motor moet nu langzaam afslaan. Gebeurt dat niet, dan is dat een teken dat de motor ergens anders extra verrijking/te weinig lucht krijgt ( denk aan een defecte choke, te hoge gasnaald, vervuild luchtfilter o.i.d.). Dan is de carburateur niet goed met de mengselschroef af te stellen, zoek eerst de oorzaak van de verrijking voordat je verder gaat.
Bedankt.

Idd als ik de mengselschroef dicht draai slaat die af.
Heb hem nu op 2 slagen open staan.
Vreemde is dat die gisteren in 1 keer goed liep.

Had toen stationair schroef helemaal in gedraaid en toen begon die heel hard stationair te draaien.

Daarna netjes afgesteld en mooi stationair toerental.
Een half uur later weer geprobeerd en wederom moeilijk starten en als die loopt slaat die meteen weer uit als ik gas dicht draai.

Frusterend.
 
Daarna netjes afgesteld en mooi stationair toerental.
Een half uur later weer geprobeerd en wederom moeilijk starten en als die loopt slaat die meteen weer uit als ik gas dicht draai.

Frusterend.
Probeer je carburateur schoon te maken, Los halen en kijken of er iets gescheurd is of Los is gekomen. Je hebt nu al uitgesloten dat het niet aan iets anders ligt. controller de Gasschuif ( dat hij niet droogtijd of plat is aan de rand), of de vacuüm slagen goed zijn en of de benzine filter niet verstopt zit. Als optie.
 
Probeer je carburateur schoon te maken, Los halen en kijken of er iets gescheurd is of Los is gekomen. Je hebt nu al uitgesloten dat het niet aan iets anders ligt. controller de Gasschuif ( dat hij niet droogtijd of plat is aan de rand), of de vacuüm slagen goed zijn en of de benzine filter niet verstopt zit. Als optie.
Gaan we doen
 
Zou het ook aan de stationaire sproeier kunnen liggen vraag ik me af, ik bedoel er zijn zelfs setjes te koop vanaf de maten 35 t/m 58.
 
Zou het ook aan de stationaire sproeier kunnen liggen vraag ik me af, ik bedoel er zijn zelfs setjes te koop vanaf de maten 35 t/m 58.
Zijn wel aan de grote kant. zelf had ik ook het advies gekregen om niet aan de stationair sproeier te zitten, heb ik niet gedaan en loopt veel beter.
 
Dat is mooi, maar ga er toch wel aanzitten als het mij niet lukt om stationiar te krijgen.
Ik had stationair 32 erin zitten en toen 35 erin gedaan, geen verschil, dus gewoon weer terug naar 32.

Ik denk dat ik maar weer de 24mm carburateur eronder ga zetten.
 
Ja misschien wel beter jij heb 90cc, bij mij ging de gasschuif niet helemaal naar beneden en naald was krom, heb de naald vervangen en nu gaat de schuif wel gelijk naar beneden
 
Op dit moment 24mm carburateur eronder gezet.
Nu stationair uitstekend maar veel minder power, minder treksnelheid en minder topsnelheid.
Ook weer veel ploffen uit de uitlaat.

Hoofdsproeier 102
Stationairsproeier 35

Zat er standaard in.
 
Last edited:
De ploffen zijn een indicatie dat hij wel rijk loopt, net zoals het begin. De bougie kleur. Waar heeft hij minder power, optrek, half gas, vol gas. Wat is je setup kwa rollen?
Hier de kleur van bougie.
Rollen zijn nu 5.5 gram.
Minder trekkracht en top 65 km per uur.

Geen ploffen uit de uitlaat meer en stationair ok.
 

Attachments

  • 20220602_134444.jpg
    20220602_134444.jpg
    600.6 KB · Views: 9
  • 20220602_134504.jpg
    20220602_134504.jpg
    760.1 KB · Views: 9
  • 20220602_134527.jpg
    20220602_134527.jpg
    258.7 KB · Views: 9
Wat is de luchtschroef afstelling, hij is een beetje zwart. welke type bougie heb je. 7e of 8e hittegraad. als je 7e hittegraad hebt probeer je 8e eens.
 
Back
Top