SSR 2F4R Zip

Ivo

Well-Known Member
Beste forumleden;)

Even Voorstellen:
Naam: Ivo Hogenboom
Leeftijd: 19jaar
Woonplaats: Maastricht
Scooter: Zip SP`98

Mijn scooter verleden ga ik niet al te uitgebreid vertellen want daar is ie wat te groot voor. mijn eerste projekt was een NRG met Evo setupje, was zo goed als klaar maar wilde wat anders dus ruilde die in voor een Slider. Nouw met de slider had ik grootse plannen mee, moest optisch er PERFECT uitzien en motorisch ZEER snelle setup dus daarvoor koos ik een 2F4R setup maar helaas is daar geen einde aangekomen omdat daar teveel tijd en teveel geld ging inzitten en daar had ik geen zin in dus dat ook maar verkocht en ben dus verder gegaan met een simpel zipje met een dik blok eronder.
Dus had met toen een zipje in onderdelen gekocht en opgebouwd, helaas heb ik niet zo heel veel fotoos van het opbouwen van de zip :S:p
maarja laten we beginnen met het motorische gedeelte:
Ik wilde flink wat vermogen onder de zip hebben dus koos dan maar voor een 2F4R setup.

Hier de gekozen setup:
Cilinder: 2f4r
Uitlaat: Berekende DPR
Krukas: 2f4r met 85mm drijfstang
Carburateur: 28mm Keihin PWK
Luchtfilter: MHR E-13
Vario: Polini Evo 6
Koppeling: MHR delta clutch
Primaire Vertanding: MHR rf 8.3
Secundaire Vertanding: MHR rf 8.3
Carters: EPC/RST getuned en gekotterd
Vertandingsdeksel: MHR gelagerd
Poulies: Polini Evo 134mm
Koppelingshuis: MHR Wingbell met koelribben
Halfpoulie: Polini Evo halfpoulie
V-snaar: Polini Evo Kevlar
Ontsteking: HPI 2006
Lagers: MHR Geslepen met viton keeringen
Membraam: VL-13 EPC/RST getuned
Spruitstuk: MHR recht spruitstuk EPC/RST getuned.

De bedoeling was om dus alles ook te laten bewerken door EPC, dus had me daar ook een gloednieuw carter gekocht en meteen ook laten kotteren en laten tunen voor de 2fast.
4yhzw35.jpg


6b2r57n.jpg


6b2ue4m.jpg


Hier de cilinder.
54amix2.jpg


2DPR`s
674b0c3.jpg


Carburateur aangeschaft
5z3dmw8.jpg

Ook dus maar een kelkje erop gemaakt
4tisaao.jpg


Hier zwarte kappen en frame heb ik zilver laten coaten
4knq5g2.jpg


Je moet natuurlijk ook tot stilstand komen daarvoor heb ik dus de Nissin Rempompen gekocht

5x4o495.jpg


4ygsfgy.jpg


Uiteindelijk kwam ik dan op het moment dat ik alle motorische onderdelen bijelkaar gespaard had dus ben ik meteen naar EPC gegaan en heb me mijn blokje laten opbouwen.
Toen ik het terug kreeg heb ik het gelijk onder de zip gemonteerd en ook maar meteen een afspraak gemaakt voor te banken.
5y81ic7.jpg


Nieuwe carterkap ook gekocht met Stage 6 kickstarter
682u8ic.jpg


Nog een dpr gekocht van Heiko Fröse
63cfvc6.jpg

Accubakje gefix van alu. Plaat
4lsxxlc.jpg

Dan heb ik de voorvork nog wat verlaagd voor de betere wegligging.
Na de zip ff opgebouwd te hebben (wel zonder kappen) ging ik dus op 1Juni zoals gepland was bij EPC banken.
Ik kwam binnen met een vermogen van 22.7pk.
Dus maar meteen beginnen met wat verder afstellen de carburateur stond al redelijk goed dus die hebben we zo laten staan, toen ontsteking paar keer wat anders gezet en haalde ik ook paar 10`s pk uit, nadat de ontsteking goed stond heb ik eens een teamflens op mijn dpr gezet en dat gaf een vermogenwinst van 0.4pk dus die ook maar erop laten zitten, daarna de polini Evo half poulie vervangen door een stage 6 halfpoulie dat gaf ook weer weer wat meer vermogen maar voornamelijk een strakkere grafieklijn. rollen hebben we niet egt mee getest dus dat word wat voor de volgende keer.
Het uiteindelijke vermogen was 24,3pk SAE.
Hier wat fotoos van de bank avond:
507vtz5.jpg


54obh8l.jpg


6gojeph.jpg


Maar ik was nog niet tevrden over het vermogen want er moest meer uitkomen, dus maar weer een afspraak bij EPC gemaakt voor weer een avondje te banken en die is dus gepland op 27Juni, dus heb nog wat tijd om een aantal dingen te kopen en aantepassen.
Dingen die nog verandert worden voor de bank avond van 27juni is:
- Strakkere drukveer want die wat er nu in zit is wat te slap.
- 90mm Drijfstang met ophoogplaat voor cilinder
- 30mm Carburateur testen samen met een MB spruitsuk en een zelfgemaakt wigje.
- En nog 2 andere uitlaten testen.

Hier zijn nog wat fotoos hoe die ernu bij staat, er ontbreekt nog alleen een achterkap, maar die komt snel!
4p297yo.jpg


6gjcmyo.jpg


63inq6w.jpg


4pkpsie.jpg


5y8mh6o.jpg


6crtwjo.jpg


6d0n6tl.jpg


6g9updu.jpg


66vqejo.jpg


538eiba.jpg


4kojji8.jpg


6b4oiv9.jpg


4uavsld.jpg


5zlziad.jpg


Binnekort zal weer een update komen.
Alvast bedankt.

Update 29-06-2007

Sow weer eens een Update voor tot ik op vakantie ben:)
Mijn Monovork gaat weg, en daarvoor in de plaats komt een Zip `99 voorvork met trommelrem.
Daarom heb ik ik ook mijn Fournales Voorveer geruild tegen een mooie Thunderracing achterkap van Pepijn.
Hier fotootje:
(wordt wel nog ander kleurtje gespoten)
4xxh85h.jpg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Welja Ivo, pomp maar centen in dat ding :p

Ziet er wel puntgaaf uit allemaal.. erg netjes, strak & clean.
 
IVO! Goed bezig dat je hem toch maar niet hebt verkocht 8)

We moeten binnekort eens met een paar man gaan knallen man!
Mja succes verder!

En vergeet de cdi niet woensdag..:p

Grtzz
 
Hij stond idd te koop maar denk dat ivo er gewoon gas op wil zetten en wil knallen als een gek ?

Is maar een idee hé :p
 
waarom staat die tekoop op marktplaats?:p

Ja hij stond indd te koop vorige week nog, khad al redelijk veel kopers ervoor en zouden ook sommige mensen eens komen kijken.
Maar ik dacht wil tog eens nog erop vlammen, want had er nog nooit opgereden omdat ik mijn remmen er niet op had aangesloten. dus die remmen maar erop aangesloten en ging dus eens rijden erop, maar op het moment tot ik dat ding ope trok was ik weer helemaal verliefd:love:
was samen met luuk (Spirox) aant knallen, we hielden de zip allebij niet aan de grond:p dus voor dat ik ga sprinten nog ff fantsoenlijk lere dat ding aan de grond te houden:p
 
Dus toch maar weer is een project page aangemaakt ;)

Je bent niet meer zo vaak online@msn. Ik hoop over 2 weken het blokje op het halen ;) ( nee niet de 2fast maar speed ;) )

gr Speed^Driver
 
deze is vet dude ! :) Bijna net zo vet als de mijne :p

Nee ! Veel succes er mee :) en hopelijk tot binnekort :p voor eens een sprintje te trekken !£

Greetz FeleMele :7
 
Back
Top