Membraan vorm

imo zijn alle bestaande membranen te klein voor 70cc, 14k+ en 28mm...
zorg dus dat je (net als stage6) een grotere doorlaat kan krijgen zonder meer opp te gebruiken.
 
Oke, my bad.

Mark; je kan dit toch ook bereiken door op bepaalde plekken materiaal weg te halen en op andere plekken erbij te doen.
 
Aerox-Evo70 said:
imo zijn alle bestaande membranen te klein voor 70cc, 14k+ en 28mm...
zorg dus dat je (net als stage6) een grotere doorlaat kan krijgen zonder meer opp te gebruiken.

Je kan tog alleen maar een grotere doorlaat krijgen door meer oppervlakte of niet?
 
Naar mijn idee moet je proberen de "inhoud"(om het zo maar even te noemen) te verkleinen tov het doorlaat opp. van de kleppen. Of de doorlaat van de kleppen vergroten zonder de inhoud te vergroten.
-----------------
\......../.\........./
..\..../.....\...../
....\./........\./

Op deze manier, heb je meer doorlaat opp. (dubbele) en blijft de "inhoud"het zelfde. De vraag is of het te realliseren is.

Kan ook zijn dat ik helemaal verkeerd ziet, maar dit lijkt mij het meest voor de hand liggend.
 
PTT NRG said:
Naar mijn idee moet je proberen de "inhoud"(om het zo maar even te noemen) te verkleinen tov het doorlaat opp. van de kleppen. Of de doorlaat van de kleppen vergroten zonder de inhoud te vergroten.
-----------------
\......../.\........./
..\..../.....\...../
....\./........\./

Op deze manier, heb je meer doorlaat opp. (dubbele) en blijft de "inhoud"het zelfde. De vraag is of het te realliseren is.

Kan ook zijn dat ik helemaal verkeerd ziet, maar dit lijkt mij het meest voor de hand liggend.

stage 6 membraan is zo :)
of vergis ik me?
 
Als ik de foto goed bekijk op euroscooters ziet het er naar uit dat hij de middelste kleppen mist. ( correct my if im wrong ). De orginele V-force membranen zijn in het midden een stuk wijder.


( edit heb ff goed zitten kijken @ scooterattack en ik zit dus fout :) )
 
Last edited:
C4rN said:
Je kan tog alleen maar een grotere doorlaat krijgen door meer oppervlakte of niet?


Zoals PTT NRG tekend is een manier om dat te doen.

Maar dat vlgs mij niet passen @ pia, omdat je met die "wangen" zit in je membraan gang.
 
al eens eerder gepost & besproken. (én alles is idd passend te maken)

RV_KX85.jpg
 
el bandino said:
zou het dan echt schelen?

je moet het van 2 kanten bekijken, het membraan oppelvlak groter heeft als voordeel dat ie meer KAN aanzuigen , maar er word weleens vergeten dat als de doorlaat groter word dat de zuigkracht weer minder word.

(zuig maar eens aan een rietje of aan een rioolbuis ;) )

het kan dus zelfs nadelig werken als je te ver gaat , het is natuurlijk ook per setup anders , een hogere carterdruk , aantal cc's , toerental etc. zijn ook doorslaggevend voor hoe de motor er op reageerd.

zelfde geld ook voor een spruitstuk..
 
PTT NRG said:
Naar mijn idee moet je proberen de "inhoud"(om het zo maar even te noemen) te verkleinen tov het doorlaat opp. van de kleppen. Of de doorlaat van de kleppen vergroten zonder de inhoud te vergroten.
-----------------
\......../.\........./
..\..../.....\...../
....\./........\./

Op deze manier, heb je meer doorlaat opp. (dubbele) en blijft de "inhoud"het zelfde. De vraag is of het te realliseren is.

Kan ook zijn dat ik helemaal verkeerd ziet, maar dit lijkt mij het meest voor de hand liggend.


waarom zit je zo met het volume als porbleem?
 
melf #50 said:
je moet het van 2 kanten bekijken, het membraan oppelvlak groter heeft als voordeel dat ie meer KAN aanzuigen , maar er word weleens vergeten dat als de doorlaat groter word dat de zuigkracht weer minder word.

(zuig maar eens aan een rietje of aan een rioolbuis ;) )

Maar hoe dat bij beide eens een minuut lang.
Hoeveel volume aan lucht heb je dan intotaal verplaatst bij elk?

Bij de riool buis zal je meer volume verplaatsen met een zelfde onderdruk.

Een juiste balans vinden is dus ook belangrijk.
 
JohnB said:
Maar hoe dat bij beide eens een minuut lang.
Hoeveel volume aan lucht heb je dan intotaal verplaatst bij elk?

Bij de riool buis zal je meer volume verplaatsen met een zelfde onderdruk.

Een juiste balans vinden is dus ook belangrijk.


mja, per slag van de zuiger zuigt ie opnieuw aan , niet constant...

het is zeer zeker een balans zoeken , je hebt zoveel dingen wat er weer invloed op heeft , carterdruk ,flow ,toerental , doorlaat en lengte van het spruitstuk , grootte en type carburateur , toerntal , type luchtfilter etc. etc.
 
melf #50 said:
mja, per slag van de zuiger zuigt ie opnieuw aan , niet constant...

het is zeer zeker een balans zoeken , je hebt zoveel dingen wat er weer invloed op heeft , carterdruk ,flow ,toerental , doorlaat en lengte van het spruitstuk , grootte en type carburateur , toerntal , type luchtfilter etc. etc.

per slag zuigt ie idd opnieuw aan, maar bij 14k of hoger is het zogoed als constant
je moet denken onder hoge toerentallen en niet over het theorie gedeelt van een slag
 
als het zo zou zijn dat het membraan op 14.000 tpm niet meer sluiten zou je geen onderdruk hebben ..

dan kun je beter de platen eruit halen ;)
 
Back
Top