Het grote computer topic #2

Status
Not open for further replies.
zo ver ben ik nog niet :p

hele code van MyFrame
//klasse myframe

import java.awt.*;
import java.awt.event.*;
import javax.swing.*;

public class MyFrame extends JFrame implements ActionListener{

private JTextField invoer1, invoer2;
private JButton press;
private JLabel L1994, L1995, L1996;
private JPanel p;

public MyFrame(){

Container c = getContentPane();
c.setLayout(new FlowLayout());

p = new JPanel ();
p.setPreferredSize(new Dimension(300, 300));
p.setBackground(Color.WHITE);
c.add(p);// Plaats panel op frame

L1994 = new JLabel(" 1994 ");
L1994.setPosition(20, 200);
p.add(L1994);// Plaats label op panel

L1995 = new JLabel(" 1995 ");
p.add(L1995);// Plaats label op panel

L1996 = new JLabel(" 1996 ");
p.add(L1996);// Plaats label op panel

press = new JButton(" press me ");
p.add(press);// Plaats label op panel
press.addActionListener(this);

setSize(400, 400);
setVisible(true);
setDefaultCloseOperation(EXIT_ON_CLOSE);
}

public void actionPerformed(ActionEvent e) {

Graphics g = getGraphics();
g.setColor(Color.RED);
g.fillRect(30, 80, 30, 120);

g.setColor(Color.BLACK);
g.fillRect(120, 60, 30, 140);

g.setColor(Color.BLUE);
g.fillRect(210, 130, 30, 70);
}
}

//klasse main
public class Main {
public static void main(String[] arg){
MyFrame mf = new MyFrame();
}
}

Dit zal al beter gaan. Als het goed is worden door de FlowLayout de buttons boven aan het panel geplaatst en daarna de press button. Wat er gebeurd nadat de actionPerformed handler aangeroepen wordt weet ik niet omdat ik het niet kan testen. Het kan zijn dat de rectangles over de buttons getekend worden.
 
Dat zijn losse monitoren dus niet het beeldscherm van je laptop :*
Nog steeds vaag aangezien ik mijn 2005FPW ook niet heb geinstalleerd via de drivers die daar staan :) Toen ik mn nvidia drivers installeerde zag hij 'm al automatisch..

Lijkt me sterk dat dat losse monitoren zijn, aangezien dat de drivers zijn voor de servicetag van mij laptop :* Staat ook dat het een Inspiron 9300 is en dat is mijn laptop :)

je kan ook beeldscherm drivers van een laptop downloaden omdat die niet std in xp zitten, hierdoor wordt de resolutie vaak beter.

Dat wil ik dus inderdaad. Weet dat je met 1 van die drivers je resolutie iets hoger kan zetten en dat wil ik, want wat ik nu heb vind ik kut
 
Lijkt me sterk dat dat losse monitoren zijn, aangezien dat de drivers zijn voor de servicetag van mij laptop :* Staat ook dat het een Inspiron 9300 is en dat is mijn laptop :)



Dat wil ik dus inderdaad. Weet dat je met 1 van die drivers je resolutie iets hoger kan zetten en dat wil ik, want wat ik nu heb vind ik kut

Eigenwijs stuk vreten :p
Dell 1505FP
Dell 1704FPV
Dell 1707FP
Dell 1905FP
Dell 1907FP

Om maar even een paar als voorbeeld te nemen. 1505 is een 15" monitor uit 2005 en FP staat voor FlatPanel oftewel het is een tft.
1704 is dus een 17" de 07 is dus de nieuwe versie van de 04. Enzovoort. Als er een W in staat is het een widescreen.
Dit zijn gewoon losse monitoren.

Je moet drivers hebben voor je videokaart al wil je andere resoluties hebben. Maargoed, veel succes met al die troep downloaden zou ik zeggen :p
 
mensen ik heb problemen met mijn laptop. Het betreft een acer aspire 1692, zo uit de winkel, enkel wat progs. geinstalleerd, verder niet wat mee gedaan.
Het gaat om de volgende dingen:

-Nieuwste msn werkt niet. Download en installeren kan, als ik dan mijn naam en wachtwoord intype, verschijnen de letters 1 voor 1 , ontzettend langzaam en haperend. Als ik dan eenmaal klaar ben en op aanmelden klik, geeft ie de fout aan dat het wachtwoord of aanmeldingsnaam niet goed is. Windows Messenger gebruik ik dus nu, want die werkt wel altijd.
-Morpheus kan niet gestart worden> Hij geeft aan dat Runtime dit niet toestaat.
-Mijn VPN verbinding met Utwente werkt niet. Hij geeft een fout aan, ook m.b.t. aanmeldingsnaam en wachtwoord. Dit gaat in combinatie met V-direct, en de vpn verbinding met de Universiteit Twente. Op mijn huiscomputer werkt ie weer wél.
-Windows Update werkt niet. Ik moet eerst iets downloaden om het stuurprogramma van de update te verkrijgen> gedaan, dan gaat ie zoeken naar Updates, maar krijg ik weer het scherm dat ik het stuurprogramma moet downloaden.

Ik heb geen firewall en ook geen virusscanner aan de momenten dat ik bovenstaande dingen uitvoerde.

Ik hoop dat iemand kan helpen:) dank u!
 
Dit zal al beter gaan. Als het goed is worden door de FlowLayout de buttons boven aan het panel geplaatst en daarna de press button. Wat er gebeurd nadat de actionPerformed handler aangeroepen wordt weet ik niet omdat ik het niet kan testen. Het kan zijn dat de rectangles over de buttons getekend worden.

ik ga het zo als ik op de flaptop zit even testen iig bedankt voor de moeite :)

:(
G:\school 2006 - 07\HU\Blok 2\java\week 3\3.5\MyFrame.java:24: cannot resolve symbol
symbol : method setPosition (int,int)
location: class javax.swing.JLabel
L1994.setPosition(20, 200);
^
1 error

Bewerking afgesloten het fout-code 1

deze error snap ikniet..
ik zie het probleem niet



//edit

klas genoot heeft me geholpen.
set.Position moest set.Location worden.

dit is de uiteindelijke code


import java.awt.*;
import java.awt.event.*;
import javax.swing.*;

public class MyFrame extends JFrame implements ActionListener{

private JTextField invoer1, invoer2;
private JButton press;
private JLabel L1994, L1995, L1996;
private JPanel p;

public MyFrame(){

Container c = getContentPane();

p = new JPanel ();
p.setLocation(30, 30);
p.setLayout(null);
p.setPreferredSize(new Dimension(300, 300));
p.setBackground(Color.WHITE);
c.add(p);// Plaats panel op frame

L1994 = new JLabel(" 1994 ");
L1994.setLocation(60, 200);
L1994.setSize(100,100);
p.add(L1994);// Plaats label op panel

L1995 = new JLabel(" 1995 ");
L1995.setLocation(150, 200);
L1995.setSize(100,100);
p.add(L1995);// Plaats label op panel

L1996 = new JLabel(" 1996 ");
L1996.setLocation(240, 200);
L1996.setSize(100,100);
p.add(L1996);// Plaats label op panel


press = new JButton(" press me ");
press.setLocation(150, 300);
press.setSize(100,50);
p.add(press);// Plaats label op panel
press.addActionListener(this);



setSize(400, 400);
setVisible(true);
setDefaultCloseOperation(EXIT_ON_CLOSE);



}

public void actionPerformed(ActionEvent e) {

Graphics g = getGraphics();
g.setColor(Color.RED);
g.fillRect(70, 80, 30, 120);

g.setColor(Color.BLACK);
g.fillRect(160, 60, 30, 140);

g.setColor(Color.BLUE);
g.fillRect(250, 130, 30, 70);
}
}


IIG bedankt :D
 
Last edited:
Hey wizzkids.. zit met een probleem.. had een tijd geleden last van een harde schijf die heel erg tripte.. nu had ik een nieuwe gekocht en die geinstalleerd, en had ook de oude laten zitten en als slave geinstalleerd.. nu gebruikte ik dus de oude harddisk voor de opslag van m'n muziek en foto's etc. en de nieuwe draaien de programma's op, maar op de een of andere duistere reden kan ik de oude schijf opeens niet meer vinden.. staat niet meer bij 'Deze computer' en ook niet bij 'Computer beheer', wie kan me helpen de harddisk weer 'zichtbaar' te maken.. heb btw ook bij het opstarten al bij de BIOS-setup gekeken en die zag hem wel staan bij 'Slave', maar zodra Windows loopt zie ik deze dus niet meer.

Hoop dat het verhaaltje een beetje duidelijk is :p
 
Partition Magic 8.0 even 'kopen'
Staat waarschijnlijk je hdd op 'Unallocated' en dus ziet ie em niet. Hij zou em dan in principe ook wel bij Schijfbeheer moeten zien maar tis 't proberen waard :)
 
Partition Magic 8.0 even 'kopen'
Staat waarschijnlijk je hdd op 'Unallocated' en dus ziet ie em niet. Hij zou em dan in principe ook wel bij Schijfbeheer moeten zien maar tis 't proberen waard :)

Waarom dan weer een heel programma gaan 'kopen'.. Ik bedoel hij deed het eerst normaal wel, maar nu even iets anders, toen ik dus vanmorgen de pc weer opstartte en weer eens naar de BIOS-setup ging, en kun je zo zien wat bij primary master en slave staat enzo, maar nu staat er bij de primary slave 'not installed', terwijl er gister wel nog die 2de hd stond.. heel vreemd, zou het wat uitmaken als ik bijvoorbeeld die stekker er vanaf trek en daarna weer insteek?
 
Raar, dit probleem heb ik ook gehad ( maar niet kunnen oplossen )
Ik zou anders dat programma van martin proberen, klinkt als de snelste oplossing
 
Waarom dan weer een heel programma gaan 'kopen'.. Ik bedoel hij deed het eerst normaal wel, maar nu even iets anders, toen ik dus vanmorgen de pc weer opstartte en weer eens naar de BIOS-setup ging, en kun je zo zien wat bij primary master en slave staat enzo, maar nu staat er bij de primary slave 'not installed', terwijl er gister wel nog die 2de hd stond.. heel vreemd, zou het wat uitmaken als ik bijvoorbeeld die stekker er vanaf trek en daarna weer insteek?

Ipv dat je snapt wat ie bedoelt met "kopen"..
 
@ mini-g, systeem en kaartje werkt weer :) geheugen in andere banken doen was de oplossing. Heel vreemd maar waar.
 
Maar die schijf tripte toch zo zei je? Is ie niet gewoon écht kapot dan? Of spint ie nog wel op enzo?
 
Maar die schijf tripte toch zo zei je? Is ie niet gewoon écht kapot dan? Of spint ie nog wel op enzo?

lijkt alsof hij nu gewoon 'uitgeschakeld' is, dus je ziet hem niet en omdat hij dus niet 'aan' staat hoeft hij ook niet te spinnen.. als hij kapot zou zijn, zou je hem alsnog zien bij 'Deze computer' en bij 'Computer beheer' en dan een foutmelding ofzo krijgen als je hem dan aan zou klikken, maar hij is gewoon weg :p
 
Kan je een extra harde schijf in een laptop zetten? Of kan dat alleen door de oude te vervangen?
 
Heb nu die Partition Magic 8.0 trailerversie geinstalleerd, maar dit is gewoon soortgelijk iets als 'Schijfbeheer' bij Windows zelf, maar ook hier is de 2de schijf niet zichtbaar.. oja vergeten erbij te vertellen.. dit alles gebeurde nadat ik de schijf een andere stationsletter wou geven, omdat ik bij iedere keer dat ik de pc opstartte Checkdisk kreeg van Windows en hij dan de C:\ schijf controleerde, terwijl deze niet eens gebruikt wordt voor Windows.. de F:\ is de schijf bij mij waar alle programma's draaien, dus ik dacht ik geef die schijf de letter H:\, maar daarna was hij opeens verdwenen en op H:\ krijg ik geen toegang.. Heb ook geprobeert door de stekker eraf te halen en weer in te steken op de schijf, maar veranderde niks aan.. nu boeit t mij weinig dat die schijf tript, maar nadeel ervan is dat al mijn muziek en foto's etc op die schijf staan 8P
 
Bedankt voor je tip, maar zoek ook nog een antwoord op m'n vraag :p

Als ik straks een appartement heb dan ga ik ook gewoon een oude pc als server gebruiken en volstoppen met schijfruimte :)
 
Bedankt voor je tip, maar zoek ook nog een antwoord op m'n vraag :p

Als ik straks een appartement heb dan ga ik ook gewoon een oude pc als server gebruiken en volstoppen met schijfruimte :)

je kan GEEN hardeschijf erbij doen, je kan hem alleen vervangen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top