Grote Storage/Server topic #1

Vind je dat soieso wel nodig dan?
Je zei fileserver maar hoop toch niet voor thuis gebruik?

Die Areca hebben wij zelf ook op werk, top ding imho maar erg prijzig.
Zal ook even kijken of ik hem goedkoper kan leveren :D
 
Je kent me toch..... voor thuis ja ;)
Als die 1260 voor rond de 660 kan leveren dan ga ik daar eens flink over nadenken :D
 
Wat moet je alleen thuis met zo'n snelle raidkaart? beetje overdreven denk ik. Leuk als je thuis een dikke 100mbit glasvezel lijn hebt ;).
 
gaat me meer om de betrouwbaarheid en ondersteuning, daarnaast heb je prima wat aan een snelle disk array, de server komt via een 3Gbit trunk aan mijn switch te hangen (waar mijn vmware server ook aan hangt via een 3Gbit trunk).

De onderlinge verbinding is prima lijkt me, alleen gaat het vullen van de array wat minder snel met slechts een 24Mbit lijn ja.

Er komen 2 mediacenters op, en een vmware server. Ik denk dat ik in de toekomst de virtuele schijven ook op die fileserver laat draaien, zodat ik misschien ooit eens kan spelen met vmotion / high availability.

maar je hebt een punt, de kaart is behoorlijk aan de prijs, maar voor 200 euro extra (zo zie ik het dan) heb je wel hardware raid van een A+ merk, ten opzichte van software raid.
 
Nu weet ik niet meer zeker of die PERC's in team werken, maar geloof me dat het snelle kaarten zijn (Zelfde CPU als die areca en 256mb ddr2 cache). Als je er daar 2 van zou pakken heb je hardware raid met 16 hdd's / Intel IOP333(x2) / 256mb cache (x2) / SAS / SATA support en dat alles voor een eurotje of 300. Lijkt me een goedkopere oplossing. Ik zal het eens opzoeken in de handleiding. Dan heb je btw wel een 3 weg SLI bord nodig omdat die dingen PCI-e x8 zijn en die zie je amper 2x op een moederbord... Ze werken echter ook in een x16 slot.
 
Heb voldoende borden waar ze inkunnen :)
Zag trouwens Asus P5Q Pro, die heeft 4 LAN (gbit) poorten, met ondersteuning voor teaming, dat scheelt alweer een quadport NIC, of 4 losse NIC's.

Die dell's van jou, hebben die ook een webinterface?

@ Rudy, die 3gbit connectie is er om niet het netwerk, maar de schijven de bottleneck te laten worden. Ik heb al een switch die het aankan, dus waarom niet een paar extra netwerkkaarten en wat kabeltjes?

Op 30000Mbit, kom je in een zeer goed netwerk uit op 300MB/s. Zelfs dan is het netwerk nog een bottleneck, als je een goede snelle controller hebt.
 
Nee ze hebben helaas geen webinterface, alleen configureerbaar via de BIOS of via de software. Ik heb trouwens de LSI firmware erin geflashed en gebruik dus de LSI software, was stukken sneller bij mij dan de originele Dell software. Dat asus bord met 4 LAN poorten heb ik ook gezien, wel intressant ja. Heb helaas geen switch die trunking/teaming ondersteund.
 
Back
Top