Originally posted by BART#21
Is simpel Len. De krukas sluit gewoon het inlaat kanaal af/open. Zit een gaatje van 12 mm op uit mij hoofd en die kan je verder evrgroten tot 14 mm. Daarna zal je een andere krukas moeten monteren.
Vroeger kon je ook blokken krijgen voor citta waarin die inlaat vele malen groter was en je een echte roterende inlaat kon/moest toepassen [/B]
je kan de inlaat uitboren tot 13mm breed en 18mm diep, niet verder want anders raak je het 'rechthoekje' dat aan de binnenkant van de carter zit, en dan verlies je alle compressie...
zoals Joel daarna ook zegt, het principe van de Polini Evolution carters is eigenlijk meer gebasseerd op scooters, hierbij is ook gebruik gemaakt van membraaninlaat, en volle wangen krukassen, en grotere carburateurs dan 13mm...
(zo wat een luxe taal spreek k toch weer 8P )
Iedereen kent de Polini evo carters, maar niemand kent mijn Malossi carters die hetzelfde is als de evo maar veeeel grotere inlaat heeft...
De polini evolution carter:
(kleinere inlaat, 2 kleps membraan)
Dis mijn Malossi carter:
(veel grotere inlaat, 4 kleps membraan)
sorry voor het offtopic, maar zo hoop ik dat alle mensen nu weten wat ze wilden weten, ipv dat iedereen door blijft vragen
-> weer ontopic:
ik vind die zuiger meer lijken op een cilinder voor citta, de D.e.p.s cilinders...
Die zuigers zijn egte gatenkazen, ook extreem toegepast enzow.
(Deps= Double exhaust portal system)
hier nog een foto van een 80cc Deps, zoveel spoelpoorten zitten erin, k heb jammer genoeg geen foto van de zuiger..