Zo, vanmiddag eens een fatsoenlijke schuifmaat gekocht. Kon het thuis natuurlijk niet laten om mijn squish nog eens te controleren, deze staat dus netjes op 0,55mm.
Toen maar aan de ontsteking begonnen. Eerst de afstand tussen oppervlakte van het bougiegat tot de zuiger in het BDP opgemeten en hier 1,4mm bij opgeteld, daar kwam 30,75mm uit. Dus de schuifmaat op 30,75 gezet en aan de halfpoulie gedraait tot hij er tegenaan kwam. Toen de rotor goed gezet, en de krukasmoer er op gedraait. Helaas wou de rotor graag en halve slag naar links door het magnetisch veld en mislukte deze poging. 2e poging ging het wel goed, toen de rotor niet meer wou bewegen m'n zuigerstop er maar in gedraait (had niet de beschikking over een blokkeersleutel) en de rotor goed vast gedraait. Toen met de schuifmaat nog een keer de voorontsteking gecontroleerd, deze stond een beetje te laat dus de stator maar een stukje gedraait.
Toen heel enthousiast maar de bougie er in gedraait (NGK B10EGV), carterkap erop en kicken maar.... Geen leven. Even gekeken, en was dus de slangenklem van de carb vergeten. Deze er even op, en weer kicken.... Weer niks. Bougie er weer uit, en gekeken of die vonkte. Niet dus, maar na de CDI/Bobine van het frame los gehaald te hebben (moest dus blijkbaar niet op het frame) kreeg ik ineens een schok tijdens het kicken dus dat was een goed teken
. Maarja, alsnog niks geen leven.
Het enige resultaat van de avond is welgeteld 1 plofje. Ik had Super Plus 98 getankt, en ik denk dat ik teveel olie heb gemengt. Niet echt nauwkeurig gedaan namelijk. Dus morgen maar eens 95 tanken en iets beter proberen te mengen. Of zou het wat anders zijn? Hij zuigt goed aan via het spruitstuk en heeft echt FLINK compressie, vonk is ook uitstekend. Bougie is redelijk vet als ik hem er uit draai...