This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Zomer fun projectje: Stage 6 Zip SP

Zo, vanmiddag eens een fatsoenlijke schuifmaat gekocht. Kon het thuis natuurlijk niet laten om mijn squish nog eens te controleren, deze staat dus netjes op 0,55mm.

Toen maar aan de ontsteking begonnen. Eerst de afstand tussen oppervlakte van het bougiegat tot de zuiger in het BDP opgemeten en hier 1,4mm bij opgeteld, daar kwam 30,75mm uit. Dus de schuifmaat op 30,75 gezet en aan de halfpoulie gedraait tot hij er tegenaan kwam. Toen de rotor goed gezet, en de krukasmoer er op gedraait. Helaas wou de rotor graag en halve slag naar links door het magnetisch veld en mislukte deze poging. 2e poging ging het wel goed, toen de rotor niet meer wou bewegen m'n zuigerstop er maar in gedraait (had niet de beschikking over een blokkeersleutel) en de rotor goed vast gedraait. Toen met de schuifmaat nog een keer de voorontsteking gecontroleerd, deze stond een beetje te laat dus de stator maar een stukje gedraait.

Toen heel enthousiast maar de bougie er in gedraait (NGK B10EGV), carterkap erop en kicken maar.... Geen leven. Even gekeken, en was dus de slangenklem van de carb vergeten. Deze er even op, en weer kicken.... Weer niks. Bougie er weer uit, en gekeken of die vonkte. Niet dus, maar na de CDI/Bobine van het frame los gehaald te hebben (moest dus blijkbaar niet op het frame) kreeg ik ineens een schok tijdens het kicken dus dat was een goed teken . Maarja, alsnog niks geen leven.

Het enige resultaat van de avond is welgeteld 1 plofje. Ik had Super Plus 98 getankt, en ik denk dat ik teveel olie heb gemengt. Niet echt nauwkeurig gedaan namelijk. Dus morgen maar eens 95 tanken en iets beter proberen te mengen. Of zou het wat anders zijn? Hij zuigt goed aan via het spruitstuk en heeft echt FLINK compressie, vonk is ook uitstekend. Bougie is redelijk vet als ik hem er uit draai...
 
wel een massa draad gelegd?:+

Je moet eens massa draad van het frame naar het blok hebben.

Je massa draden van je onsteking moeten dan op je frame! Het beste is om alles op 1 punt te hebben. Killswitch al aangesloten?

Weetje 100% zeker dat je ontsteking goed staat?
Maak even je bougi goed droog.
geen valse lucht?
Beetje gas gegeven bij het starten? (niet teveel)
 
Tijdens de laatste startpoging zat de ontsteking zo:

- Kabel van stator naar CDI/Bobine
- CDI/Bobine naar bougie
- CDI/Bobine hangt in de lucht, bij contact met frame vonkte hij niet.
- Kabel van carterboutje naar frame
- Kabel van killswitch hangt in de lucht, bij contact frame geen vonk (logisch)

Ontsteking moet eigenlijk wel goed staan, heb gewoon m'n schuifmaat 3 keer recht op het bougiegat gezet en de afstand tot zuiger in BDP gemeten. Hier logischerwijs 1,4mm bij opgeteld wat uiteindelijk de positie moest zijn waar de rotor op werd vastgedraaid. Uiteindelijk stonden de streepjes niet helemaal gelijk, maar dit heb ik verholpen door de stator te draaien. Zal hem morgen nog eens nameten.
 

Dus op de carterdeksel?

Dat is dus al niet goed, hij moet direct op het blok

Bobine moet gewoon aan het frame hangen Laat je killswitch helemaal los van de onsteking en start hem gewoon met het voorwiel tegen de muur!
 
Ik kom met een s6 racing altijd op 25,x uit voor het dode punt. Ik denk dat je daarin iets fout doet. Aangezien jij op 30,x uikomt.
 
Klopt helemaal, na vanmiddag nog eens gemeten te hebben kwam ik op 26,8 :S. Maar na dat goed gezet te hebben start hij nog steeds niet. Hij heeft soms een beetje terugslag bij het kicken, maar draaide net de bougie eruit en die vonkt dus niet. Als ik hem beetpak, krijg ik alleen als mijn massakabel (van bobine naar blok) los is een schok, als ik het frame niet beet heb een klein schokje, en als ik hem vast heb een flinke. Wat kan du zijn-
 
Nou jongens... IK WORD ER NIET GOED VAN! Hok wilt nog steeds niet lopen, ik durf er geld om te verwedden dat die ontsteking nu goed staat, maar hij blijft maar knallen en niezen... Bougiekap was stuk dus zit de kabel nu recht op de bougie, kan dit dat veroorzaken? Is wel érg beun maargoed ik kan nu nergens meer een nieuwe krijgen. Iemand een suggestie?
 
Als je de bougie tegen het frame houdt zie je hem wel vonken? Bougie wel goed? Niet de ontsteking gewoon naar de klote?
 
Als je de bougie tegen het frame houdt zie je hem wel vonken? Bougie wel goed? Niet de ontsteking gewoon naar de klote?

Bougie is zowiezo goed, is nieuw. Wat heel raar is, is dat de bougie alleen vonkt als de massa NIET is aangesloten. Als ik hem erop doe, vonkt hij 3x en dan niet meer.
 
Ja, zover was ik ook. Hij krijgt echt gewoon goed brandstof, maar hij niest en klapt maar er op los. Omdat hij terug slaat heb ik de stator maar iets naar rechts gedraaid, lijkt niet veel te verschillen. Alleen hij klapt/niest wat vaker. Wat kan dat rare aardings probleem veroorzaken?

Stel het trouwens érg op prijs hoe jullie me proberen te helpen
 
Is hij niet gewoon verzopen na zoveel proberen? Als je een kraantje hebt tenminste. Maak anders een filmpje dan weet je het binnen een half uur wel
 
Aan je stator draaien heeft ook geen nut. Als hij goed op tijd staat, dan is het gewoon goed. Heb je geen vergissing gemaakt met de streepjes op de rotor/stator? Want als je niet de juiste gebruikt klopt er niks van. Dat kan trouwens de beste overkomen :+

Iig wijzen ploffen en dan soort grappen altijd om een niet goed afgestelde ontsteking!
 

Ja rechtsdraaiend en linksdraaiend bedoel je, denk dat dat het probleem is. En met een schuifmaat ben ikzelf ook niet kapot van, een buzetti kost ik geloof 25€